Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #64704 - honda mtx sh achterkant ophoog prob...
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 5410 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
-CrJarvin- |
20-6-2011 19:38 |
Posts: 362 |
hallo,
ik ben bezig mijn mtx op te knappen en nu die weer in elkaar staat wil ik hem ook goed ophogen. Ik heb er nu een originele veer onder zitten.
in recaties op deze FAQ:
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/83
werden verschillende manieren verteld. zaols een crosserveer er onder te bouwen of ophogen dmv ophoogblokjes.
Dus ik had gekeken hoe hoog ik hem maximaal kon maken zonder iets aan het prolink systeemn te verbouwen:
je kunt dus maximaal 1 cm ophogen dan origineel. Dus zou iemand mij kunnen uitleggen hoe mensen er dan op het idee komen om een crosserveer er onder te krijgen of met ophoogblokjes, want zoveel valt er niet te winnen. want de achterbug kan niet lager omdat het prolink systeem hem tegenhoud. (hoe lager de achterbug, hoe hoger de zithoogte van de brommer)
prolink tegen achterbrug
daardoor kan die niet lager!!!
----
Zonder mijn prolink vast te zetten aan de achterbrug heb ik toen mijn brommer op mijn ideale hoogte gezet.
toen zag het prlink systeem er zo uit:
het scheelt dus maar heel weinig, maar voor de hoogte heel veel:
origineel:
op ideale hoogte:
dus zou iemand mij die dingen over ophogen kunnen vertellen zonder dat er aan het prolink gezaagt ofzo moet worden.
en wanneer er geen ''nette'' manieren zijn omk hem op te hogen, wleke manieren zijn er dan?
zelf dacht ik om dat stuk van het prolink wat tegen de achterbrug komt wel verder uit te hollen, maar ik weet niet dat ik daarmee zoveel win.
alvast bedankt voor de moeite van het lezen van deze lap tekst foto's.
thnx
Dit bericht is gewijzigd door -CrJarvin- op 20-6-2011 om 19:39 uur.
Dit bericht is gewijzigd door -CrJarvin- op 20-6-2011 om 19:42 uur.
Dit bericht is gewijzigd door -CrJarvin- op 20-6-2011 om 19:59 uur.
Dit bericht is gewijzigd door -CrJarvin- op 20-6-2011 om 20:26 uur.
|
|
Snelle cilinders zijn blije cilinders :D, dus hoe blij is jouw cilinder? |
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
20-6-2011 19:48 |
Posts: 8601 |
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
-CrJarvin- |
20-6-2011 19:50 |
Posts: 362 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/83
astu
grappig dat ik daar zelf al naar gelinkt had. maar ik wil eerst die manieren van die mensen die met ophoogblokjes gaan werken en een crosser veer der onder bouwen.
Dit bericht is gewijzigd door -CrJarvin- op 20-6-2011 om 19:51 uur.
|
|
Snelle cilinders zijn blije cilinders :D, dus hoe blij is jouw cilinder? |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
20-6-2011 19:53 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -CrJarvin-
[...]
grappig dat ik daar zelf al naar gelinkt had. maar ik wil eerst die manieren van die mensen die met ophoogblokjes gaan werken en een crosser veer der onder bouwen.
Dit bericht is gewijzigd door -CrJarvin- op 20-6-2011 om 19:51 uur.
dan lees maar eens beter, staat precies hoe je op moet hogen zonder andere veer of ophoogblokje
je hebt die faq dus helemaal niet gelezen
|
|
|
|
-CrJarvin- |
20-6-2011 19:55 |
Posts: 362 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]
dan lees maar eens beter, staat precies hoe je op moet hogen zonder andere veer of ophoogblokje
je hebt die faq dus helemaal niet gelezen
jawel, maar ik heb dit gerust als 2e optie, maar ik heb ff geen zin om op mun prolink in stukken te gaan zagen, want sterker zal het der nie van worden denk ik zo.
|
|
Snelle cilinders zijn blije cilinders :D, dus hoe blij is jouw cilinder? |
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
20-6-2011 19:59 |
Posts: 8601 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -CrJarvin-
[...]
jawel, maar ik heb dit gerust als 2e optie, maar ik heb ff geen zin om op mun prolink in stukken te gaan zagen, want sterker zal het der nie van worden denk ik zo.
Je moet een nieuw stuk maken, je kan het oude originele bijhouden.
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
arnoud111 |
20-6-2011 20:07 |
Posts: 151 |
Hai Jarvin,
wat ze bij mijn brom hebben gedaan is het volgende.(ze=vorige eigenaar)
Aan de onderkant van de veer,zijn twee strippen gelast,
in deze strippen zijn gaten geboort,om de veer weer aan de prolink te bevestigen.
Pas wel op met verhogen,het kan op den duur wel je achterbrug kosten,omdat de kettig gaat in slijten.
|
|
|
|
-CrJarvin- |
20-6-2011 20:07 |
Posts: 362 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
[...]
Je moet een nieuw stuk maken, je kan het oude originele bijhouden.
dus die staafjes tussen die buisjes er compleet tussen uit halen? dan las je er dus er 2 masieve nieuwe korte staafhes tussen, dus blijft het sterk. dat bedoel je toch? dat is ook een idee
|
|
Snelle cilinders zijn blije cilinders :D, dus hoe blij is jouw cilinder? |
|
-CrJarvin- |
20-6-2011 20:09 |
Posts: 362 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: arnoud111
Hai Jarvin,
wat ze bij mijn brom hebben gedaan is het volgende.(ze=vorige eigenaar)
Aan de onderkant van de veer,zijn twee strippen gelast,
in deze strippen zijn gaten geboort,om de veer weer aan de prolink te bevestigen.
Pas wel op met verhogen,het kan op den duur wel je achterbrug kosten,omdat de kettig gaat in slijten.
afbeelding
op die manier ophogen lukt mij maar 1cm
Quote:
je kunt dus maximaal 1 cm ophogen dan origineel.
de veer verlengen is mogelijk, maar dan zit ik nog met het probleem dat het prolink niet aan de achterbrug vast gemaakt kan
Dit bericht is gewijzigd door -CrJarvin- op 20-6-2011 om 20:18 uur.
|
|
Snelle cilinders zijn blije cilinders :D, dus hoe blij is jouw cilinder? |
|
arnoud111 |
20-6-2011 20:19 |
Posts: 151 |
Het systeem wat op mijn foto staat,geeft je ongeveer 10cm meer hoogte.
Maar je moet wel je veer verlassen,verlengstukken erop lassen,en voor de stevigheid,aan de buitenkant nog een extra plaatje lassen.
Nog een foto erbij.
Dit is natuurlijk niet de enigste manier om op te hogen.
Dit bericht is gewijzigd door arnoud111 op 20-6-2011 om 20:22 uur.
De bevestiging aan je brug en frame,blijven het zelfde hoor,bij mij wel iig.
Dit bericht is gewijzigd door arnoud111 op 20-6-2011 om 20:23 uur.
|
|
|
|
-CrJarvin- |
20-6-2011 20:23 |
Posts: 362 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: arnoud111
Het systeem wat op mijn foto staat,geeft je ongeveer 10cm meer hoogte.
Maar je moet wel je veer verlassen,verlengstukken erop lassen,en voor de stevigheid,aan de buitenkant nog een extra plaatje lassen.
jaja, ik snap het idee, maar ik kan mijn mtx niet ver verlagen omdat het prolink tegen mijn achterbrug komt.
zonder hem vast te zetten aan mijn achterbug kan ik hem 10cm verlengen ja, maar dan zit het prolink systeem niet aan mijn achterbug.
zou je ene foto kunnne maken hoe je prolink vast ana je achterbug zit? ben benieuwd
|
|
Snelle cilinders zijn blije cilinders :D, dus hoe blij is jouw cilinder? |
|
Skillzone TSX |
20-6-2011 20:26 |
Posts: 182 |
je weet wel de gevolgen van ophogen neem ik aan hea
|
|
|
|
-CrJarvin- |
20-6-2011 20:27 |
Posts: 362 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Skillzone TSX
je weet wel de gevolgen van ophogen neem ik aan hea
jaja
|
|
Snelle cilinders zijn blije cilinders :D, dus hoe blij is jouw cilinder? |
|
Skillzone TSX |
20-6-2011 20:37 |
|
arnoud111 |
20-6-2011 20:37 |
Posts: 151 |
Deze foto is van rechts genomen.Let op de opdruk;;;UP op de prolink.
En deze van links.
(ik weet het,ketting invetten. )
Dit bericht is gewijzigd door arnoud111 op 20-6-2011 om 20:39 uur.
|
|
|
|
arnoud111 |
20-6-2011 20:41 |
Posts: 151 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Skillzone TSX
miss heb je wat van deze. stond in anoud zijn album
[url]http://s211.photobucket.com/albums/bb290/Arnoud111/?action=view¤t=fotos0063yc1.jpg#!oZZ1QQcurrentZZhttp%3A%2F%2Fs211.photobucket.com%2Falbums%2Fbb290%2FArnoud111%2F%3Faction%3Dview%26current%3DAfb0031.jpg[/url]
|
|
|
|
Dit topic is 5410 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 2
|
|