Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - honda mtx velgen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 914 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #64698 - honda mtx velgen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3819 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

axety 19-6-2011 11:01 Print topicpost

Posts: 207
Ik heb een probleem met mijn honda mtx velgen. Ik heb op mijn honda mt5 aluminium mtx velgen gezet. Na een tijdje begon het achtervelg een beetje los te zitten. Je kon het heen en weer bewegen. Ik had toen de lagers vervangen maar met nieuwe lagers erin bleef hij alsnog los zitten. Bleek dus dat de gehard stalen lagers mijn aluminium velg hebben zitten inslijten. Dus ik op marktplaats een set velgen gekocht die nog niet ingesleten was. Ook weer nieuwe lagers erin gezet maar nu zit de velg weer los ... Dus mijn vraag is kan je er een stalen bus erin laten draaien en vervolgens die aan je lager vastlassen?
Ik zat ook te denken aan honda nsr velgen. Maar ik weet niet of die het zelfde probleem heeft. Zijn die wel van staal? En zouden ze op een mt5 passen want ik wil het liefst 18 of 19 inch. deze heb ik gezien op mp zou dat kunnen?

http://fietsen-bromm...;thumb_click=1#photo
 

Marcooow 19-6-2011 11:07 Print reply

Posts: 5713
je moet gewoon goede wielen hebben, goede lagers en daartussen een bus
dan moet het goed zijn
 
faster than a bullet!
axety 19-6-2011 21:48 Print reply

Posts: 207
Quote:
je moet gewoon goede wielen hebben, goede lagers en daartussen een bus
dan moet het goed zijn

Daar heb ik niks aan, dat is wel erg vaag. Wat voor goede wielen? NSR velgen?
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 20-6-2011 9:52 Print reply

Posts: 8591
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: axety
Quote:
je moet gewoon goede wielen hebben, goede lagers en daartussen een bus
dan moet het goed zijn

Daar heb ik niks aan, dat is wel erg vaag. Wat voor goede wielen? NSR velgen?


Wielen waar nog geen speling op zit bedoelt hij...
Het kan dat je al twee keer een goed wiel hebt versleten, als de rest al uitgelodderd is, krijg je een naaf ook wel om zeep.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Marcooow 20-6-2011 13:29 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: axety
Quote:
je moet gewoon goede wielen hebben, goede lagers en daartussen een bus
dan moet het goed zijn

Daar heb ik niks aan, dat is wel erg vaag. Wat voor goede wielen? NSR velgen?


je hebt toch een mtx? waarom zou je daar nsr wielen inzetten? vanwege de schijf zou ik het pas doen als dat ding van je boven de 120 loopt
 
faster than a bullet!
Robin 1993 20-6-2011 13:44 Print reply

Posts: 1234
Die trommelremmen van een mtx zijn ook wel aardig goed hoor. En nsr wielen staan niet bij een mtx.
 
!!2 takt!!
JB1 20-6-2011 14:20 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
[...]


je hebt toch een mtx? waarom zou je daar nsr wielen inzetten? vanwege de schijf zou ik het pas doen als dat ding van je boven de 120 loopt


Boven de 90 is een schijf al heel erg aan te raden
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 20-6-2011 15:17 Print reply

Posts: 8591
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Boven de 90 is een schijf al heel erg aan te raden


Tot bijna de eeuwwisseling was een trommelrem achteraan de normaalste zaak. Een schijf voor ga je normaal niet gebruiken om harder te remmen als met je achterrem (trommel spreken we dus over).

In 1968 werd de kawasaki H1 Mach 3 (500cc tweetakt driecilinder), de snelste productiemotor toen geleverd met trommelremmen voor en achter. Hij werd de 'widow maker' genoemd...omdat het frame niet sterk genoeg was... http://en.wikipedia.org/wiki/Kawasaki_triple

Dat schijfremmen beter zijn beter zijn dan trommelremmen is misschien zo, maar dan spreken we over snelheden die een brommer nooit bereikt, en dan nog is niet het remmen gevaarlijk, maar het gebrek aan anticiperen, wat je altijd moet doen in het dagelijks verkeer.

Verder is bij een motorfiets de motorrem een niet te onderschatten vertrager.


 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
JB1 20-6-2011 15:20 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
[...]


Tot bijna de eeuwwisseling was een trommelrem achteraan de normaalste zaak. Een schijf voor ga je normaal niet gebruiken om harder te remmen als met je achterrem (trommel spreken we dus over).

In 1968 werd de kawasaki H1 Mach 3 (500cc tweetakt driecilinder), de snelste productiemotor toen geleverd met trommelremmen voor en achter. Hij werd de 'widow maker' genoemd...omdat het frame niet sterk genoeg was... http://en.wikipedia.org/wiki/Kawasaki_triple

Dat schijfremmen beter zijn beter zijn dan trommelremmen is misschien zo, maar dan spreken we over snelheden die een brommer nooit bereikt, en dan nog is niet het remmen gevaarlijk, maar het gebrek aan anticiperen, wat je altijd moet doen in het dagelijks verkeer.

Verder is bij een motorfiets de motorrem een niet te onderschatten vertrager.




Ik heb het ook over de voorrem.
De remmen van mijn MT voldoen echt niet als ik boven de 90 kom hoor. Duurt echt ff voor ze aangrijpen of echt beginnen te vertragen.
Motorrem is inderdaad een goede rem in het verkeer. wel even je achterrem iets indrukken waardoor je remlicht brand
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 20-6-2011 15:27 Print reply

Posts: 8591
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Ik heb het ook over de voorrem.
De remmen van mijn MT voldoen echt niet als ik boven de 90 kom hoor. Duurt echt ff voor ze aangrijpen of echt beginnen te vertragen.
Motorrem is inderdaad een goede rem in het verkeer. wel even je achterrem iets indrukken waardoor je remlicht brand


Als je vooraan een schijf hebt, en achteraan een trommel, ga je je schijf nooit meer aanspreken dan je trommel (of je achterkant wil je voorkant inhalen)...dus zelfs als een schijf beter was, kon je ze niet beter benutten in die setup.
Ik heb zelf een 250cc XL met twee trommelremmen, en ik voel me echt niet in gevaar door de remkracht.
Ik heb zo'n vermoeden dat veel remtrommeltjes bij brommers gewoon helemaal nooit opengaan, en misschien is het niet eens een drama, gezien de (lage) snelheden van de meeste brommers en de aanwezige motorrem.

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Cas DT 20-6-2011 15:30 Print reply

Posts: 3131
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
[...]


Als je vooraan een schijf hebt, en achteraan een trommel, ga je je schijf nooit meer aanspreken dan je trommel (of je achterkant wil je voorkant inhalen)...dus zelfs als een schijf beter was, kon je ze niet beter benutten in die setup.
Ik heb zelf een 250cc XL met twee trommelremmen, en ik voel me echt niet in gevaar door de remkracht.
Ik heb zo'n vermoeden dat veel remtrommeltjes bij brommers gewoon helemaal nooit opengaan, en misschien is het niet eens een drama, gezien de (lage) snelheden van de meeste brommers en de aanwezige motorrem.



Hoezo zou je niet meer met de voor rem kunnen remmen?
Ik gebruik achter niet tot nauwelijks.
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
JB1 20-6-2011 15:34 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
[...]


Als je vooraan een schijf hebt, en achteraan een trommel, ga je je schijf nooit meer aanspreken dan je trommel (of je achterkant wil je voorkant inhalen)...dus zelfs als een schijf beter was, kon je ze niet beter benutten in die setup.
Ik heb zelf een 250cc XL met twee trommelremmen, en ik voel me echt niet in gevaar door de remkracht.
Ik heb zo'n vermoeden dat veel remtrommeltjes bij brommers gewoon helemaal nooit opengaan, en misschien is het niet eens een drama, gezien de (lage) snelheden van de meeste brommers en de aanwezige motorrem.



Ik trek mijne regelmatig los om te meten en schoon te maken hoor..
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 20-6-2011 15:59 Print reply

Posts: 8591
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cas DT
[...]


Hoezo zou je niet meer met de voor rem kunnen remmen?
Ik gebruik achter niet tot nauwelijks.


Het Honda DBCS systeem bijvoorbeeld, is ontwikkeld om dat te voorkomen (met schijfremmen weliswaar).
Ik heb ooit de ervaring gehad met een achterrem die niet functioneerde. Ik stond stil waar ik wou stilstaan, voorkant rechtop, achterkant goed plat.
Ik heb er mijn twijfels aan of op veel bromfietsen de schijfrem echt zwaar wordt aangesproken, de remmen eensklaps 100% aanspreken op een tweewieler is niet echt een fijn gevoel (onderuit gaan, zelfs al is de blokkeergrens van de remmen nog niet bereikt, zit er dik in)
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
denNLnis 20-6-2011 16:23 Print reply

Posts: 253
hmm ik rij NSR met schijf voor (die nodig gereviceerd moet worden) en voor mijn werk op een honda Zoomer met dubbele trommelrem...

ik vind die zoomers stukken lekkerder remmen, plus dat je een trommelrem sneller en makkelijker kunt afstellen (iets losser zetten als het glad is bijvoorbeeld), al heeft een schijf ook wel weer zijn voordelen met hogere snelheden hoor.

Ik vind het gewoon een kwestie van smaak
(trouwens, nog nooit een brommer gezien met schijf achter? weet iemand of ik een schijfrem achter kan maken op mijn NSR? gewoon puur voor de lol)
 
Honda, the power of dreams
axety 20-6-2011 17:39 Print reply

Posts: 207
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
[...]


je hebt toch een mtx? waarom zou je daar nsr wielen inzetten? vanwege de schijf zou ik het pas doen als dat ding van je boven de 120 loopt


Ik heb een honda mt5, en ik wil er nsr velgen erin zetten met een trommelrem. Dus ik doe het niet voor het remmen. Maar ik doe het omdat dat wiel nieuw is en van staal, dus deze zal niet zo snel uitlubberen en los gaan zitten. Zoals bij mijn mtx velgen is gebeurt.
Maar mijn vraag is zou het kunnen zonder heel veel dure veranderingen een honda nsr velg met trommelrem op mijn honda mt5 te zetten?
Hier is een link van mp die ik op het oog heb.
http://fietsen-bromm...origineel-nieuw.html
 
JB1 20-6-2011 17:50 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: axety
[...]


Ik heb een honda mt5, en ik wil er nsr velgen erin zetten met een trommelrem. Dus ik doe het niet voor het remmen. Maar ik doe het omdat dat wiel nieuw is en van staal, dus deze zal niet zo snel uitlubberen en los gaan zitten. Zoals bij mijn mtx velgen is gebeurt.
Maar mijn vraag is zou het kunnen zonder heel veel dure veranderingen een honda nsr velg met trommelrem op mijn honda mt5 te zetten?
Hier is een link van mp die ik op het oog heb.
http://fietsen-bromm...origineel-nieuw.html


Euhm, lijkt me raar dat je MTX velg uitlubbert
Zijn prima velgen
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!

Dit topic is 3819 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved