Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda-mbx
Wat is de definitie van een MAX (!) getunede cilinder?
Volgens mij is tunen het afstemmen van de onderdelen op het door jou gestelde doel. Je hebt hier niks mee gedaan, dus eigenlijk is het alleen maar een beetje bewerken. daarnaast, hoe belangrijk denk je dat spoelrichtingen, timingen etc zijn?
Ik erger me een klein beetje de termen die her en der over het net vliegen..
ja snap wat je bedoeld.
een max getunede cilinder bedoel ik het volgende mee:
als je bijna niet meer kunt tunen aan de cilinder voor waar deze bedoeld voor is. dagelijks vervoer!
daarom zeg ik max getuned. maar dan heb ik het niet over een kleine bewerking.
maar het is niet alleenmaar bewerken.
ik wou namelijk wat meer koppel bij de cilinder hebben omdat die eerst nogal hoogtoerig was.
dus heb ik de vlinderpoort nog wat aangepast.
en daarintegen ook nog de spoelpoorten gedaan.
klinkt mischien raar wat ik nu ga zeggen.
maargoed de spoelpoorten heb ik simpel gezecht omhoog gehaald zo ongeveer 2mm want het aantal graden weet ik zo niet uit me hoofd.
maargoed daar hebben we een boel koppel door gekregen omdat we wat minder carterdruk daardoor hebben.
gr peter
|