Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Derbi DRD Racing wilt niet harder

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 443 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #64697 - Derbi DRD Racing wilt niet harder
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5321 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

beerr 21-6-2011 10:45 Print reply
Posts: 41
Ik heb mijn pijp inderdaad nooit op de ori cilinder gereden, maar is natuurlijk wel minder als ik veel koppel verlies.. Krijg je uit andere 50cc's wel meer koppel met een thrower? Mijn tandwielverhouding is ook 13-53 denk k, als dat er standaard opzit.
 
Downside 21-6-2011 11:36 Print reply

Posts: 232
charmo is een van de sloomste cilinders die je voor derbi kunt krijgen
 
Ride It Like Ya Stole It
beerr 21-6-2011 11:51 Print reply
Posts: 41
En die jongen waarvan ik m kocht dacht nog dat die een 50 snel eronder had gelegd..
 
JB1 21-6-2011 11:54 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: beerr
En die jongen waarvan ik m kocht dacht nog dat die een 50 snel eronder had gelegd..


Hij dacht?
Geeft zijn onkunde wel weer aan
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
yamahadt1986 21-6-2011 12:02 Print reply
Posts: 1713
ik heb voor een vriend van me een derbi getuned.

dat was deze setup.

orginele cilinder 50cc uitlaatpoort wat getuned.
voor de rest kwa inlaat alles orgineel.
conti crx uitlaat eronder bovenlangs.
ontsteking wat vroeger gezet.
malossi membraan erin
en goed afgestelt en loopt netjes 120. met 13 tands voor.

nu heb ik voor hem een airsal cilindertje 50cc getuned max. met dezelfde uitlaat. met 19mm dellortho erop. en mallosi schuimfilter.
zelfde vertanding.
en trekt nu veel harder op en rijd 115km/h

ik denk dat je een hoogtoerigere uitlaat erop moet gooien.
en mischien wat beter afstellen?
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
beerr 22-6-2011 12:54 Print reply
Posts: 41
Maar weet iemand wat de standaard twv van mijn brommer is, die heb ik waarschijnlijk eronder. Als er niet veel snellers is dan die charmo wat k nu heb zou k m miss kunnen laten tunen, dit is gietijzer maar blijft deze dan (redelijk) slijtvast? Momenteel kan ik niet op mijn brommer rijden omdat ik 2 weken geleden geopereerd ben aan mijn knie, dus kan nu niet veel. Zou het trouwens zin hebben om mijn ontsteking voorzichtig te vervroegen?

Gr beerr
 
StineZ 22-6-2011 13:21 Print reply
Posts: 571
Aantal tanden moet je ff tellen. Het rendenment uit cilinder tuning is snel groot en de slijtvastheid gaat ofc. wat omlaag maar blijft wel redelijk vetrouwbaar hoor.
 
Turbokit
beerr 22-6-2011 22:56 Print reply
Posts: 41
Ik heb eens rondgezocht naar tune adressen, maar hier rollen er wel een paar uit zeg.. Mijn tandwielverhouding ga ik morgen checken, want moet kapje dat eraf pakken en heb nog pww nu. Maar welke tuner raden jullie mij aan? liefst in de buurt van Maastricht, al weet ik niet of die er zijn:P.
gr.
 
JB1 22-6-2011 22:57 Print reply

Posts: 14881
Zou eerder een leuke cilinder kopen dan direct te laten tunen.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
beerr 23-6-2011 8:15 Print reply
Posts: 41
Nja, is een stuk goedkoper en als ik een nieuwe cilinder haal zal die ook niet zo super afgewerkt zijn.. Ik heb het idee dat ik op deze manier meer vermogen win. Maar iemand zei toch dat ie ze ontsteking vervroegd had, ik heb een beetje gesearchd maar staat dat dat bij derbi geen of weinig zin heeft?
Gr
 
honda-mbx 23-6-2011 8:29 Print reply

Posts: 1688
Max getuned? dat slaat helemaal nergens op..

Je weet niet eens op wat voor soort uitlaat je hem hebt getuned.
 
ik vlam je..
drannello 23-6-2011 10:07 Print reply

Posts: 244
derbi gpr loopt ook 95 echte. Alleen uitlaat ontgrenzen.
Alles origineel
 
yamahadt1986 23-6-2011 10:53 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-mbx
Max getuned? dat slaat helemaal nergens op..

Je weet niet eens op wat voor soort uitlaat je hem hebt getuned.


nja daar heb je wel weer wat gelijk aan maar eigenlijks praat ik alleen over de cilinder die dan max getuned is.
want uitlaatpoort kon niet meer hoger of breder enz.
spoelpoorten waren ook al kile kile.
vandaar dat ik dat zo zij.


 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
honda-mbx 23-6-2011 11:00 Print reply

Posts: 1688
Wat is de definitie van een MAX (!) getunede cilinder?
Volgens mij is tunen het afstemmen van de onderdelen op het door jou gestelde doel. Je hebt hier niks mee gedaan, dus eigenlijk is het alleen maar een beetje bewerken. daarnaast, hoe belangrijk denk je dat spoelrichtingen, timingen etc zijn?

Ik erger me een klein beetje de termen die her en der over het net vliegen..
 
ik vlam je..
yamahadt1986 23-6-2011 11:07 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-mbx
Wat is de definitie van een MAX (!) getunede cilinder?
Volgens mij is tunen het afstemmen van de onderdelen op het door jou gestelde doel. Je hebt hier niks mee gedaan, dus eigenlijk is het alleen maar een beetje bewerken. daarnaast, hoe belangrijk denk je dat spoelrichtingen, timingen etc zijn?

Ik erger me een klein beetje de termen die her en der over het net vliegen..


ja snap wat je bedoeld.

een max getunede cilinder bedoel ik het volgende mee:

als je bijna niet meer kunt tunen aan de cilinder voor waar deze bedoeld voor is. dagelijks vervoer!
daarom zeg ik max getuned. maar dan heb ik het niet over een kleine bewerking.
maar het is niet alleenmaar bewerken.
ik wou namelijk wat meer koppel bij de cilinder hebben omdat die eerst nogal hoogtoerig was.
dus heb ik de vlinderpoort nog wat aangepast.
en daarintegen ook nog de spoelpoorten gedaan.
klinkt mischien raar wat ik nu ga zeggen.
maargoed de spoelpoorten heb ik simpel gezecht omhoog gehaald zo ongeveer 2mm want het aantal graden weet ik zo niet uit me hoofd.
maargoed daar hebben we een boel koppel door gekregen omdat we wat minder carterdruk daardoor hebben.

gr peter
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!

Dit topic is 5321 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved