Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Derbi DRD Racing wilt niet harder

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 774 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #64697 - Derbi DRD Racing wilt niet harder
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5150 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Gary - Forum en Gallery Moderator 19-6-2011 12:28 Print reply

Posts: 12846
Aantal pp's uitgedeeld. Speciaal voor Ruben2311: als jij een langer verblijf op het forum wilt zul jij je toch moeten gaan gedragen.
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
Ruben2311 19-6-2011 12:30 Print reply

Posts: 1055
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gary
Aantal pp's uitgedeeld. Speciaal voor Ruben2311: als jij een langer verblijf op het forum wilt zul jij je toch moeten gaan gedragen.


Wat is een PP als ik vragen mag?
 
Half the strokes, double the power!
Marcooow 19-6-2011 12:31 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ruben2311
[...]


Wat is een PP als ik vragen mag?


power point toch?

als je die genoeg spaart ga je een weekje uit

Dit bericht is gewijzigd door Marcooow op 19-6-2011 om 12:32 uur.
 
faster than a bullet!
Gary - Forum en Gallery Moderator 19-6-2011 12:33 Print reply

Posts: 12846
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ruben2311
[...]


Wat is een PP als ik vragen mag?


http://www.brommerforum.nl/announcement/3

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
[...]


power point toch?

als je die genoeg spaart ga je een weekje uit

Dit bericht is gewijzigd door Marcooow op 19-6-2011 om 12:32 uur.


Jij bent ook net een week terug, ik zou je gemak maar houden.

Dit bericht is gewijzigd door Gary op 19-6-2011 om 12:34 uur.
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
denNLnis 19-6-2011 13:30 Print reply

Posts: 253
80 is wel nice, maar hoe gaan je toeren, het kan namelijk zijn dat je toch een andere TWV moet regelen... waarom wil je dit eigelijk niet? want het kan best veel schelen en het kost je niet erg veel geld ofzo (en het is simpel te doen) en anders wordt het toch een snellere cil of deze uitvijlen oid, of een snellere uitlaat (ga voor malossi 80cc met een SCR corse, dat klinkt vet en je gaat belachelijk hard)

Edit Gerrit: Om er voor te zorgen dat dit topic ook ontopic blijft heb ik de post aangepast. Interpunctie moet je echt zelf doen.

Dit bericht is gewijzigd door Gary op 19-6-2011 om 13:35 uur.
 
Honda, the power of dreams
beerr 19-6-2011 17:43 Print reply
Posts: 41
Ik heb eens ff gekeken, is een charmo cilinder..
Maar daar heb ik niet veel goeds over gelezen:s. Ik wil niet boven 50 cc omdat k dan net zo goed een motor kan halen, maar van welke 50cc cilinder zeggen jullie dat ie goed presteerd, niet te duur is en slijtvast?

mvg Beerr
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 19-6-2011 17:47 Print reply

Posts: 17929
charmo is zo slecht niet, is gewoon een laagtoerig koppel cilindertje, en inderdaad niet zo gek snel
 
AlexDerbiXtreme 19-6-2011 22:10 Print reply
Posts: 31
Ik heb een Xtreme met een metrakit, sproeier 96 en haal met gemak de 95, misschien moet jij je zuigerveren eens vervangen, dat kan veel schelen, welke tandwielen heb jij nu? ik heb voor tandwiel 13 en achter 53
 
MaXi-PuCh 19-6-2011 22:33 Print reply

Posts: 1531
Als we nou allemaal over OF snelheden op de derbi teller,
OF juist gps/werkelijke snelheden gaan praten... Want dat scheelt nogal wat.
Als ik zeg dat mijn derbi origineel ontgrensd 90 loopt, en die van jou met die charmo, trower en 19mm 80, kan dat ook zijn omdat die van mij op de teller gemeten is en die van jou met gps.

Ik weet niet of 80 een normale snelheid is, kan vast wel sneller, maar als er iets is zou ik dat eerder bij je tandwielverhouding gaan kijken, dan bij je cilinder.
Doordat die charmo laagtoerig is draait je blok ook minder toeren. Dan moet je dus toch echt je twv aanpassen.

Ik weet niet hoe hoogtoerig zon trower is, maar een hoogtoerige uitlaat op een laagtoerige cilinder geeft ook nogal wat problemen.
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
Tim-gpr99 19-6-2011 22:40 Print reply

Posts: 841
het ligt denk ik toch echt aan je cilinder. Met een Metrakit Thrower moet je opzich de 90 wel kunnen halen! Ik zou gewoon een Malossi 50cc aanraden, of nog beter een originele derbi cilinder in goede staat. Airsal 50 is opzich ook nog wel te doen, die zijn tenminste nog redelijk leuk getimed alleen is de kwaliteit wel minder dan origineel.

En derbi tellers wijken niet perse erg af hoor. Bij mijn oude GPR bijvoorbeeld wel, daar reed ik 82 op de teller terwijl ik 62 op de GPS ging maar DRD van een vriend van me met alles ontgrenst en een Gianelli uitlaatje liep toch echt 104 op de digitale teller van dat ding, en 108 op de autoteller. Op de GPS 101.

 
GPR50 '99 streetfightert
beerr 20-6-2011 21:37 Print reply
Posts: 41
Zou een orginele cilinder nou echt het snelst zijn dan?
Ik vind t ook wel belangrijk dat ie lekker trekt, een vriend van me heeft een xtreme helemaal ontgrenst en die trek ik er toch wel uit..
Mijn teller loopt neem ik aan vrij precies, op de km gelijk aan de bordjes langs de weg.

gr. Beerr
 
JB1 20-6-2011 21:40 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: beerr
Zou een orginele cilinder nou echt het snelst zijn dan?
Ik vind t ook wel belangrijk dat ie lekker trekt, een vriend van me heeft een xtreme helemaal ontgrenst en die trek ik er toch wel uit..
Mijn teller loopt neem ik aan vrij precies, op de km gelijk aan de bordjes langs de weg.

gr. Beerr


ook als je 80 rijd?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Tim-gpr99 20-6-2011 22:01 Print reply

Posts: 841
gast kap eens over die tellers! Het is een feit dat SOMMIGE tellers nogal afwijken, maar daar gaat het hier niet om! Hij wil weten waarom die van hem niet harder wil en hoe hij dat kan realiseren!

Maar iig, originele cilinder is niet perse het snelst, maar lopen wel het mooist, hebben de grootste waarde bij verkoop en zijn van goede kwaliteit! En standaard ontgrenst trekken Derbi's niet erg hard, maar lopen wel mooi door. Lopen toch al gauw 75-80! Maar zodra je er een andere uitlaat onderzet komen de timingen van de cilinder beter tot zijn recht, maar verlies je ook weer een hoop koppel. Vriend van me met die Conti kan dus echt niet crossen, aangezien hij of compleet doorschiet in toeren of het niet trekt, en als je over wil schakelen kakt hij ook in!
 
GPR50 '99 streetfightert
Garelli Gran Turismo 21-6-2011 1:33 Print reply

Posts: 186
die van mij staat standaart op 30
 
Hoe langer de rok, hoe natter het hok...
Cootje46 21-6-2011 10:20 Print reply

Posts: 735
Gewoon kutcilinder dus
 
In mijn vorige leven was ik vast een poetsdoek..

Dit topic is 5150 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved