Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - alleen stationair lopen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1078 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #64696 - alleen stationair lopen
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3325 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Paul de Salmiakbal 19-6-2011 11:32 Print reply

Posts: 5285
Ik had hetzelfde toen het viltje van mn contactpunten was afgebroken en ze dus veel te weinig open gingen, wel zwaarder geluid maken, maar niet stijgen in toeren. Jij hebt natuurlijk geen contactpunten ontsteking, maar het geeft idd wel aan dat je een grote kans hebt dat het aan je ontsteking ligt.
 
BenjaminDG 19-6-2011 12:37 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Freddy-fish
[...]


doe is niet zo lomp, ten eerste is het dubbel posten wat je doet, je kunt je post ook editten in de balk boven je post, en zonder sproeier zou hij helemaal niet lopen en startmotor heeft geen reet te maken met niet verder in toeren komen


O ja?

Een brommer of motor kan zelfs stationair lopen zonder gasschuif,gasnaald en hoofdsproeier.


 
Vlaanderen vrij!
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 19-6-2011 13:23 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]


O ja?

Een brommer of motor kan zelfs stationair lopen zonder gasschuif,gasnaald en hoofdsproeier.





owja grapjas
 
BenjaminDG 19-6-2011 13:51 Print reply

Posts: 4605
Het mengsel op stationair wordt geregeld via de stationair sproeier en de stationair luchtsproeier.

Via gaten in de boring van de carb gaat dit dan richting de motor, bij mikuni carbs op mijn gsxr is dit zo.

Staat zelfs letterlijk zo in de handleiding van de dynojet kit dat de motor zonder gaschuif,gasnaald en sproeier kan starten en stationair draaien.





Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 19-6-2011 om 13:54 uur.
 
Vlaanderen vrij!
mini89 19-6-2011 14:42 Print reply

Posts: 495
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
[...]



met gas dicht en zonder sproeier kan het ding wel lopen

maaruh @ ts, denk niet dat het in je carb zit omdat het ding wel blijft lopen als je hem gas open trekt. kijk eerst eens naar je bougie/bougiekap meet je spoelen en bobine door en wissel desnoods je cdi met die van iemand anders.

je zou niet de eerste ziujn due 2 weken aan zoeken is en
o kiujk aarde draad ligt er naast
vergeten
 
mini89 19-6-2011 15:05 Print reply

Posts: 495
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]


O ja?

Een brommer of motor kan zelfs stationair lopen zonder gasschuif,gasnaald en hoofdsproeier.



aarde draad wel
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 19-6-2011 17:41 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Het mengsel op stationair wordt geregeld via de stationair sproeier en de stationair luchtsproeier.

Via gaten in de boring van de carb gaat dit dan richting de motor, bij mikuni carbs op mijn gsxr is dit zo.

Staat zelfs letterlijk zo in de handleiding van de dynojet kit dat de motor zonder gaschuif,gasnaald en sproeier kan starten en stationair draaien.

afbeelding



Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 19-6-2011 om 13:54 uur.


ja, en mn auto met injectie loopt ook zonder gasschuif


je hebt toch ook nog een gasklep? die houd dan de doorgang dicht, dus dan werkt het wel...
die carb is gewoon totaal anders


het valt me eigenlijk fulltime op dat je geen idee hebt waar je over praat

 
Leen 19-6-2011 17:41 Print reply

Posts: 26877

knipknip.
Jij weet beter Leen.



Dit bericht is gewijzigd door pangolopalanga op 19-6-2011 om 18:06 uur.
 
BenjaminDG 19-6-2011 17:54 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]


ja, en mn auto met injectie loopt ook zonder gasschuif


je hebt toch ook nog een gasklep? die houd dan de doorgang dicht, dus dan werkt het wel...
die carb is gewoon totaal anders


het valt me eigenlijk fulltime op dat je geen idee hebt waar je over praat



Waarom zou hij dan niet kunnen starten zonder gasschuif/gasnaald en hoofdsproeier volgens jou?


 
Vlaanderen vrij!
shirioko 19-6-2011 18:02 Print reply

Posts: 2273
ik heb tot nu toe 2x meegemaakt dat de hoofdsproeier lostrilde:
- anderhalf jaar geleden met mijn nsr
- afgelopen zondag bij de betuwe meeting bij een gpr nude
en beide keren kon de brommer alleen volgas gestart worden en blijven lopen, waarbij hij zwaar rokend enigzins stationair liep zodra je gas terugnam viel hij uit

heeft te maken met het feit dat hij met gas dicht ook gewoon benzine via je gasnaald omhoog trekt. Je hebt dan 2 openingen waar aan gezogen wordt: de opening onder je gasschuif, en je sproeier. Het mengsel hangt af van de verhouding tussen de spleet onder je gasschuif en je sproeiermaat. Grotere sproeier = minder lucht + meer benzine. Dus als je sproeier lostrilt... juist

On topic:
Lekt je choke misschien? Dan zou hij moeten knetteren zodra je gas geeft
En misschien ook een idee om nog even je massa na te kijken en eventueel nog een keer te trekken:
Blok naar frame
CDI naar blok
Bobine naar frame

Dit bericht is gewijzigd door shirioko op 19-6-2011 om 18:12 uur.

EDIT 2:
Ik lees net dat het om een scooter gaat. Ik neem aan met automatische choke? dan zou het kunnen dat de stroomdraad van je choke niet is aangesloten en hij dus nooit opwarmt en dicht gaat. Dit is mij ook een keer overkomen, de eerste paar 100 meter gaan goed, tot je blokje warm is en hij als een gek begint te stotteren als je gas geeft

Dit bericht is gewijzigd door shirioko op 19-6-2011 om 18:14 uur.
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 19-6-2011 18:18 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]


Waarom zou hij dan niet kunnen starten zonder gasschuif/gasnaald en hoofdsproeier volgens jou?





dat zeg ik net, omdattie geen gasklep heeft en je gsx wel
 
BenjaminDG 19-6-2011 18:21 Print reply

Posts: 4605
Je denkt dus dat de motor door de onderuk teveel lucht zou aanzuigen of ook alwat benzine uit de vlotterkamer zou zuigen?

Volgens mij als je de inlaat wat afkleeft en de opening aan de gasbuis dicht maakt hij wel zou moeten starten zonder gasschuif en hoofdsproeier.

Maar goed daar gaat het in dit topic niet over.

Zal hierover niet meer verdergaan in dit topic.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 19-6-2011 om 18:22 uur.
 
Vlaanderen vrij!
jeroenmtx 19-6-2011 22:48 Print reply
Posts: 208
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: shirioko
ik heb tot nu toe 2x meegemaakt dat de hoofdsproeier lostrilde:
- anderhalf jaar geleden met mijn nsr
- afgelopen zondag bij de betuwe meeting bij een gpr nude
en beide keren kon de brommer alleen volgas gestart worden en blijven lopen, waarbij hij zwaar rokend enigzins stationair liep zodra je gas terugnam viel hij uit

heeft te maken met het feit dat hij met gas dicht ook gewoon benzine via je gasnaald omhoog trekt. Je hebt dan 2 openingen waar aan gezogen wordt: de opening onder je gasschuif, en je sproeier. Het mengsel hangt af van de verhouding tussen de spleet onder je gasschuif en je sproeiermaat. Grotere sproeier = minder lucht + meer benzine. Dus als je sproeier lostrilt... juist

On topic:
Lekt je choke misschien? Dan zou hij moeten knetteren zodra je gas geeft
En misschien ook een idee om nog even je massa na te kijken en eventueel nog een keer te trekken:
Blok naar frame
CDI naar blok
Bobine naar frame

Dit bericht is gewijzigd door shirioko op 19-6-2011 om 18:12 uur.

EDIT 2:
Ik lees net dat het om een scooter gaat. Ik neem aan met automatische choke? dan zou het kunnen dat de stroomdraad van je choke niet is aangesloten en hij dus nooit opwarmt en dicht gaat. Dit is mij ook een keer overkomen, de eerste paar 100 meter gaan goed, tot je blokje warm is en hij als een gek begint te stotteren als je gas geeft

Dit bericht is gewijzigd door shirioko op 19-6-2011 om 18:14 uur.


 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 19-6-2011 23:30 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Je denkt dus dat de motor door de onderuk teveel lucht zou aanzuigen of ook alwat benzine uit de vlotterkamer zou zuigen?

Volgens mij als je de inlaat wat afkleeft en de opening aan de gasbuis dicht maakt hij wel zou moeten starten zonder gasschuif en hoofdsproeier.

Maar goed daar gaat het in dit topic niet over.

Zal hierover niet meer verdergaan in dit topic.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 19-6-2011 om 18:22 uur.


ja, als je de inlaat en gasbuis afplakt heb je toch weer hetzelfde idee als dat er een gasschuif en sproeier inzitten?
 
shirioko 20-6-2011 1:15 Print reply

Posts: 2273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroenmtx
[...]



en wat is daar het praktische nut van?
 

Dit topic is 3325 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved