Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - is dit een goede crossmotor?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 789 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #64690 - is dit een goede crossmotor?
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
Dit topic is 5864 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ChielTZR 23-6-2011 18:57 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: smefke
ik durft te wedden, dat een particulier vaak nog het beste is.
welke dealer kijkt nou de hele motor na.
hoogstens de cilinder eraf trekken en kijken hoe het ervan binnen eruit ziet.
een particulier weet meestal als ze niet liegen, in welke staat hun motor is.
en kunnen je de meeste dingen GOED zeggen.
z'n dealer weet meestal echt niet in welke staat een motor is.



denk dat heel veel mensen liegen over de staat van hun motor.
dat een zuiger bijvoorbeeld nog wel 'effe' mee kan, of dergelijke kreten.

 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
smefke 23-6-2011 19:12 Print reply
Posts: 507
en een dealer niet dan?
 
ChielTZR 23-6-2011 19:16 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: smefke
en een dealer niet dan?


die 'horen' het niet te doen. niemand hoort het eigenlijk te doen, mja real world is different hea

 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
kenny77 23-6-2011 21:07 Print reply

Posts: 29286
Daarom geef ik eigenlijk ook de voorkeur aan een motor met een "slecht" blok.
Dan weet je tenminste zeker dat je er wat aan moet doen, maar daar is de prijs dan ook naar.
Plus dat je dan het blok open kan trekken vervangen wat er vervangen moet worden en dan weet je tenminste wat je hebt.

Verkopers kunnen altijd heel veel mooie verhalen hebben, maar je kan er nooit 100% zeker van zijn.
 
- Han - 24-6-2011 0:23 Print reply

Posts: 9667
met een gaar cross blok weet je ook neit waar je aan begint
 
<10.000 posts
smefke 24-6-2011 18:25 Print reply
Posts: 507
iets anders.
eigenlijk moet je de geschiedenis van een motor niet weten.
alleen of hij goed is.
elke motor zal wel elende mee hebben gemaakt, en zal een keer zijn vastgenaaid of dergelijken.

 
-simon- 24-6-2011 21:02 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: smefke
iets anders.
eigenlijk moet je de geschiedenis van een motor niet weten.
alleen of hij goed is.
elke motor zal wel elende mee hebben gemaakt, en zal een keer zijn vastgenaaid of dergelijken.



net of alle crossers vastgelopen zijn.

valt me trouwens erg mee dat er bij staat dat de zuiger nog maar een paar uur mee kan.
bij 75% van de crossers zit die er net nieuw in net als dat het hele ding gereviseerd is. toch vreemd om hem dan gelijk daarna te verkopen.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
smefke 26-6-2011 12:55 Print reply
Posts: 507
hoe bedoel je?
hihj had m twee maande gelede gereviceert.
en heeft er dus nog 2 maande mee gereden, en wil blijkbaar nu overstappen naar een 4takt.
ja het klinkt allemaal erg wazig, kan het ook niet meer volgen

Dit bericht is gewijzigd door smefke op 26-6-2011 om 13:13 uur.
 

Dit topic is 5864 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved