Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - is dit een goede crossmotor?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 846 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #64690 - is dit een goede crossmotor?
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5866 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Martijn II - Forum en Sales Moderator 21-6-2011 19:04 Print reply

Posts: 9841
of je calculeert slijtagedelen in je prijs in en kijkt gewoon met je blote ogen of je aan de buitenkant dingen kunt zien die vervangen moeten worden of verrot zijn.

In het mooiste geval heb je een hele goedkope goede motor, in het ergste geval geef je het geld uit wat je berekend had.

Als je meer uitgeeft heb je het niet goed ingeschat.


 
Too cool for school!
smefke 21-6-2011 19:07 Print reply
Posts: 507
ja ik heb lieverf ff 200 euro doorspare of een maandje wachten en hopen dat er een mooie op internet komt.
want als ik van kennisse van hem hoor, dit is een motor waar hij geen plezier van heeft gehad, gaat mijn plezier al over.
 
-simon- 21-6-2011 19:12 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: smefke
ja ik heb lieverf ff 200 euro doorspare of een maandje wachten en hopen dat er een mooie op internet komt.
want als ik van kennisse van hem hoor, dit is een motor waar hij geen plezier van heeft gehad, gaat mijn plezier al over.


of ga voor deze kijken en probeer nog wat van de prijs af te doen en het blok dan gelijk nakijken.
met een crosser is het toch vaak geluk of pech. zeker bij zo'n oudere motoren.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
honda wallaroo 21-6-2011 19:13 Print reply

Posts: 973
Hij heeft er bijna nooit op gereden, omdat er steeds weer wat stuk was.
Hij durfde er niet eens op te rijden ( die jonge is 160cm ofzo ) schakelde steeds net voor z'n powerband en nu wil die jonge een 450 4takt

Dit bericht is gewijzigd door honda wallaroo op 21-6-2011 om 19:14 uur.
 
smefke 21-6-2011 19:16 Print reply
Posts: 507
hmmm dan toch maar naar een andere kijken.
iemand nog ergens een mooie motor in de buurt van noord limburg of oost brabant.
zoals deurne horst venray venlo
 
thunderbird - Forum en Sales Moderator 21-6-2011 19:18 Print reply

Posts: 7728
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: smefke
hmmm dan toch maar naar een andere kijken.
iemand nog ergens een mooie motor in de buurt van noord limburg of oost brabant.
zoals deurne horst venray venlo

niet te beperkt zoeken halve land door rijden is niet erg als je daarna een mooie motor hebt
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
smefke 21-6-2011 20:54 Print reply
Posts: 507
als het moest reed ik wel naar noorwegen.
maar mijn vader is geen crossfan en wou maar ruim 50km rijden jammer genoeg
 
smefke 22-6-2011 19:29 Print reply
Posts: 507
ik heb vhs tuning gemait.
hun zeide dat ze 2x een reparatie hadden uigevoerd.
1x om de lagers te vervangen de andere keer om de versnellingen te maken.
zou ik het hierop wagen??
mvg, sef janssen
 
mxbeunking 22-6-2011 21:11 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: smefke
ik heb vhs tuning gemait.
hun zeide dat ze 2x een reparatie hadden uigevoerd.
1x om de lagers te vervangen de andere keer om de versnellingen te maken.
zou ik het hierop wagen??
mvg, sef janssen


wat ik zo aan de reactie's zie, zou ik het niet doen. tenzij je van uitdagingen houd
 
Draaiwerk nodig? = PB
smefke 22-6-2011 21:31 Print reply
Posts: 507
ik heb z'n idee dat iedereen geleik heeft.
iedereen zegt dat hij problemen had met de versnellingen etc.
en weinig plezier van heeft gehad.
misschien heeft hij dit allemaal meegemaakt maar deze problemen laten maken bij vhs tuning wat hun niet mee hebben gekregen.
en als je z'n motor koopt meteen de cilinder eraf trekken thuis en kijken of alles goed zit.
 
antonhonda 22-6-2011 21:55 Print reply

Posts: 3616
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: smefke
ik heb z'n idee dat iedereen geleik heeft.
iedereen zegt dat hij problemen had met de versnellingen etc.
en weinig plezier van heeft gehad.
misschien heeft hij dit allemaal meegemaakt maar deze problemen laten maken bij vhs tuning wat hun niet mee hebben gekregen.
en als je z'n motor koopt meteen de cilinder eraf trekken thuis en kijken of alles goed zit.



als je thuis bent is het te laat natuurlijk
maar denk dat alle crossmotor een hoop onderhoud nodig hebben
 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
mxbeunking 22-6-2011 22:07 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: antonhonda
[...]



als je thuis bent is het te laat natuurlijk
maar denk dat alle crossmotor een hoop onderhoud nodig hebben


nee, niet als je een goede koopt van erkend dealer. in 'bijna' alle gevallen heb je voor een hele tijd een goede motor, en na 20u pas weer nieuw zuigertje. en dan over een tijdje bigend en dat soort dingen.

Wel heb je natuurlijk olie verversen zoals bakolie om 5uur. filter om de keer rijden en zulk soort dingen

maarja hij kan natuurlijk zo kappot lopen... het is en blijft motorisch natuurlijke
 
Draaiwerk nodig? = PB
thunderbird - Forum en Sales Moderator 22-6-2011 22:33 Print reply

Posts: 7728
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: piet van der voort
[...]


nee, niet als je een goede koopt van erkend dealer. in 'bijna' alle gevallen heb je voor een hele tijd een goede motor, en na 20u pas weer nieuw zuigertje. en dan over een tijdje bigend en dat soort dingen.


vind dat de dealer altijd zo de hemel in geprezen word.. alsof die in 'bijna' elke motor een nieuwe zuiger zetten, nieuwe bandjes, ketting tandwielen enz. zijn meestal gewoon inruilmotors en die worden echt niet 100% gemaakt voor ze weer de verkoop in gaan. dan hangt het nog maar van de vorige eigenaar af wat voor motor je krijgt. ik ben van mening dat je bij een particulier een net zo'n goede motor kan kopen als bij een zaak. het enige voordeel van een zaak is dat je met wat geluk terug mag komen als hij binnen no time kapot loopt ofzo. maar echt garantie heb je niet.

Dit bericht is gewijzigd door thunderbird op 22-6-2011 om 22:34 uur.
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
mxbeunking 22-6-2011 22:40 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
[...]

vind dat de dealer altijd zo de hemel in geprezen word.. alsof die in 'bijna' elke motor een nieuwe zuiger zetten, nieuwe bandjes, ketting tandwielen enz. zijn meestal gewoon inruilmotors en die worden echt niet 100% gemaakt voor ze weer de verkoop in gaan. dan hangt het nog maar van de vorige eigenaar af wat voor motor je krijgt. ik ben van mening dat je bij een particulier een net zo'n goede motor kan kopen als bij een zaak. het enige voordeel van een zaak is dat je met wat geluk terug mag komen als hij binnen no time kapot loopt ofzo. maar echt garantie heb je niet.

Dit bericht is gewijzigd door thunderbird op 22-6-2011 om 22:34 uur.


bij ons is het blok helemaal gereviceerd. alleen moesten er idd dan binnenkort nieuwe ketting en tandwielen op

maar ik heb denk maar zo... ik koop liever een motor bij een dealer, die er een nieuwe zuiger in heeft gezet. Dan een particulier die er een nieuwe zuiger in heeft gezet
 
Draaiwerk nodig? = PB
smefke 23-6-2011 18:34 Print reply
Posts: 507
ik durft te wedden, dat een particulier vaak nog het beste is.
welke dealer kijkt nou de hele motor na.
hoogstens de cilinder eraf trekken en kijken hoe het ervan binnen eruit ziet.
een particulier weet meestal als ze niet liegen, in welke staat hun motor is.
en kunnen je de meeste dingen GOED zeggen.
z'n dealer weet meestal echt niet in welke staat een motor is.

 

Dit topic is 5866 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved