Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - rem ontluchten, geen druk?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 911 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #64684 - rem ontluchten, geen druk?
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 18425 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

YZ50crosser 16-6-2011 15:21 Print reply

Posts: 2241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: supiemotaart
zitten de remzuigers niet vast of iets dergelijks?


heb nog niet lang geleden die keringen van die remzuigers vervangen.

en heb de remzuiger er ook nog ff uitgeperst en op nieuw er weer ingedaan
verwacht niet dat dat het is eigenlijk.
 
www.bxteamlg.tk
Niek de Wildt 16-6-2011 15:59 Print reply
Posts: 7168
Misschien staat het afstel mechanisme van de rem iets te strak waardoor de pompzuiger niet helemaal terug gaat, en waardoor ontluchten onmogelijk wordt.
Heb het laatst een keer gehad met een Derbi GPR achterrem.
Dus even het stelmechaniek helemaal los draaien, en dan weer ontluchten.
 
YZ50crosser 16-6-2011 18:14 Print reply

Posts: 2241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
Misschien staat het afstel mechanisme van de rem iets te strak waardoor de pompzuiger niet helemaal terug gaat, en waardoor ontluchten onmogelijk wordt.
Heb het laatst een keer gehad met een Derbi GPR achterrem.
Dus even het stelmechaniek helemaal los draaien, en dan weer ontluchten.



hm, daar heb ik niet eens aangezeten?;p enhij remde eerst ook op deze manier
 
www.bxteamlg.tk
Martijn II - Forum en Sales Moderator 16-6-2011 18:36 Print reply

Posts: 9841
je moet zorgen dat er geen luchtbellen in je slang kunnen blijven zitten, dus je kunt je klauw loshalen en die gewoon hoog houden zodat de lucht in je klauw komt ipv in de slang blijft hangen.

Ik heb zoiets ook wel eens gehad en dan lijkt het net of er geen lucht meer inzit, maar die zit er wel in.

Verder kan er nog vieze troep in je pomp zitten maar dat zal wel meevallen, daarnaast kan het nog zijn dat er een stootrand (is immers oude pomp, ziet veel vuil) in je pompcilinder zit en je de cupjes daarop lek hebt gemaakt tijdens het ontluchten.

Dat heb ik bij een motor nog nooit gezien, maar je weet maar nooit. Dan pompt ie wel, tot ie druk ziet, dan houdt het op.

Ik denk toch dat het stiekem nog steeds lucht is.

 
Too cool for school!
YZ50crosser 16-6-2011 18:43 Print reply

Posts: 2241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
je moet zorgen dat er geen luchtbellen in je slang kunnen blijven zitten, dus je kunt je klauw loshalen en die gewoon hoog houden zodat de lucht in je klauw komt ipv in de slang blijft hangen.

Ik heb zoiets ook wel eens gehad en dan lijkt het net of er geen lucht meer inzit, maar die zit er wel in.

Verder kan er nog vieze troep in je pomp zitten maar dat zal wel meevallen, daarnaast kan het nog zijn dat er een stootrand (is immers oude pomp, ziet veel vuil) in je pompcilinder zit en je de cupjes daarop lek hebt gemaakt tijdens het ontluchten.

Dat heb ik bij een motor nog nooit gezien, maar je weet maar nooit. Dan pompt ie wel, tot ie druk ziet, dan houdt het op.

Ik denk toch dat het stiekem nog steeds lucht is.



oke ja morgen nog maar een keer proberen dan. de klauw omhoog endan flink pompen
 
www.bxteamlg.tk
jong 16-6-2011 19:10 Print reply

Posts: 1445
Wandel met je brommer aan de hand naar een auto/motorzaak en vraag of ze het daar ff willen doen. Succes gegarandeerd
 
Niek de Wildt 16-6-2011 19:41 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: YZ50crosser
[...]



hm, daar heb ik niet eens aangezeten?;p enhij remde eerst ook op deze manier


Dat zeg ik toch ook niet, ik zeg dat hij zo niet wilt ontluchten, niet dat hij zo niet wil remmen.
Probeer het nou maar, kleine moeite.
 
kees 125 16-6-2011 23:17 Print reply

Posts: 179
had ik laatst met onze aprilia ook, 'savonds om 7 uur begonnen tot 12 uur (zonder resultaat)
en toen de volgende morgen een rem reficie setje gehaald en toen deed die het in 5 minuten.

dus ik denk dat je je pomp kapot hebt
 
BenjaminDG 16-6-2011 23:20 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kees 125
had ik laatst met onze aprilia ook, 'savonds om 7 uur begonnen tot 12 uur (zonder resultaat)
en toen de volgende morgen een rem reficie setje gehaald en toen deed die het in 5 minuten.

dus ik denk dat je je pomp kapot hebt


5 uur...
 
Vlaanderen vrij!
YZ50crosser 17-6-2011 12:54 Print reply

Posts: 2241
haha 4 uur bierdrinke ja ;p en 1 uurtje kutte met die rem
 
www.bxteamlg.tk
Freddy-fish 17-6-2011 15:49 Print reply

Posts: 2129
precies, we weten allemaal wel hoe dat gaat :x, hoe staat het nu met de rem, ben je er nog aan verder gegaan?
 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)
YZ50crosser 17-6-2011 19:04 Print reply

Posts: 2241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Freddy-fish
precies, we weten allemaal wel hoe dat gaat :x, hoe staat het nu met de rem, ben je er nog aan verder gegaan?


ja vandaag weer eens even geprobeerd

heb het volgende gedaan:

de gehele remleiding vanaf de pomp tot aan de klauw omhoog gelegd zodat de lucht naboven kan en zodanig dat er geen plekken zijn wat er evt nog lucht zou kunnen blijven hangen!

en dan op de normale manier ontluchten, maar het blijkt nu: wanneer ik pomp ik zie in het slangetje olie en belletjes, maar alles loopt weer terug de klauw in, Wanneer ik de rem ingedrukt heb.

Dan zou ik toch een druk moeten hebben en dan zou het toch niet terug mogen lopen lijkt me?? dus IK denk dat die pomp gewoon niet voldoende pompt ?of lek is of wat.
 
www.bxteamlg.tk
Freddy-fish 17-6-2011 19:08 Print reply

Posts: 2129
kunnen meerdere dingen zijn,

of je pomp is lek

of hij doet het bar slecht, dat hij te weinig slag maakt

of er zit zo'n rubbertje in je reservoir waardoor hij geen nieuwe olie kan krijgen, of je nippel is lek dat kan natuurlijk ook

ik had dat bij tzr, na een uur lope kutten kwam ik erachter dat er een soort rubber ding in zit (bij voorrem wel te verstaan) die spontaan geen lucht meer door liet, eigenlijk nooit last van gehad tot toen, ff rubbertje eruit en hij deed het gelijk
 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)
Kurzel 17-6-2011 19:11 Print reply

Posts: 2369
Klinkt gewoon als een versleten remcilinder,
Druk opbouwen, die daarna gelijk weer wegsijpelt.

Revisie-setje of ander rempompje halen, en nog een keer proberen
 
][ Yamaha YZF R6 ][ Mazda 323Coupé ][
YZ50crosser 17-6-2011 22:23 Print reply

Posts: 2241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Freddy-fish
kunnen meerdere dingen zijn,

of je pomp is lek

of hij doet het bar slecht, dat hij te weinig slag maakt

of er zit zo'n rubbertje in je reservoir waardoor hij geen nieuwe olie kan krijgen, of je nippel is lek dat kan natuurlijk ook

ik had dat bij tzr, na een uur lope kutten kwam ik erachter dat er een soort rubber ding in zit (bij voorrem wel te verstaan) die spontaan geen lucht meer door liet, eigenlijk nooit last van gehad tot toen, ff rubbertje eruit en hij deed het gelijk


dat rubber ding hoort er in! :P haha dus denk niet dat het daar aan ligt.

denk toch dat een revisie setje voor de pomp niet verkeerd is
 
www.bxteamlg.tk

Dit topic is 18425 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved