Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - rem ontluchten, geen druk?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1148 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #64684 - rem ontluchten, geen druk?
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 18423 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

YZ50crosser 16-6-2011 11:34 Print topicpost

Posts: 2241
ben bezig met ontluchte van achterrem -> yz 125 1989
krijg dat ding niet aan het remmen, heb alles al losgehad om lekage te controleren. kan niets vinden!

het onluchten wil wel, op gegeve moment krijg ik ook wel wat druk, lange niet genoeg druk. en dan kun je ook wel zien dat de remblokjes een kklein beetje doen, maar dit is dan 1 à 2 seconde en dan is de remkracht alweer weg :S

heel vaag dus. en vgm raakt hij de druk ook niet bij de ontluchtings nippel kwijt.

iemand een idee? (A)
 
www.bxteamlg.tk

KlaasMarten 16-6-2011 11:42 Print reply

Posts: 423
Er is ook wel een tutorail over rem ontluchten volgens mij. (hier op BF)
Ik denk dat je verkeerd ontlucht en er lucht in de remslang blijft zitten.

Moet je even zoeken.
 
Haus am See
YZ50crosser 16-6-2011 11:47 Print reply

Posts: 2241
heb wel vaker ontlucht.
 
www.bxteamlg.tk
BenjaminDG 16-6-2011 11:56 Print reply

Posts: 4605
Heb je al eens gevoeld aan de remleiding tijdens het drukken?

ik denk dat de remleidingen ui 1989 niet meer zo goed zijn.

Eneuh hoe ontlucht jij precies?

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 16-6-2011 om 11:56 uur.
 
Vlaanderen vrij!
MTRudolf 16-6-2011 11:56 Print reply

Posts: 2464
Ontlucht je via de ontluchtingsnippel beneden aan de remklauw?

Ik deed dat vroeger ook tot er een motor monteur zei tegen mij dat ik die dicht moest laten want lucht stijgt namelijk op en vloeistof zakt naar beneden.


Zorg er voor dat alles dicht is er er niks weg lekt ( check keringen etc) Daarna ga je olie in je reservoir gooien en dan ga je pompen met je hendel. Houdt de hendel ingedrukt en draai je de bout boven aan de hendel bij de slang los totdat daar lucht uit komt en draai je hem weer dicht.

Herhaal dit een paar keer en kijk ook tevens of er olie bij je bussen verdwijnt.

Als je op deze manier geen druk kan opbouwen zit er ergens een kleine lek.

Succes ermee
 
BenjaminDG 16-6-2011 11:58 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTRudolf
Ontlucht je via de ontluchtingsnippel beneden aan de remklauw?

Ik deed dat vroeger ook tot er een motor monteur zei tegen mij dat ik die dicht moest laten want lucht stijgt namelijk op en vloeistof zakt naar beneden.


Zorg er voor dat alles dicht is er er niks weg lekt ( check keringen etc) Daarna ga je olie in je reservoir gooien en dan ga je pompen met je hendel. Houdt de hendel ingedrukt en draai je de bout boven aan de hendel bij de slang los totdat daar lucht uit komt en draai je hem weer dicht.

Herhaal dit een paar keer en kijk ook tevens of er olie bij je bussen verdwijnt.

Als je op deze manier geen druk kan opbouwen zit er ergens een kleine lek.

Succes ermee


Je moet eerst blijven pompen totdat je druk begint te voelen (en de luchtbellen ziet stijgen in het reservoir), dan is normaal gezien de enige lucht die er in het systeem zit aan de remklauw.

Als je dan 1 keer je ontluchtingnippel opendraait zal alle lucht uit de remklauw zijn.


 
Vlaanderen vrij!
YZ50crosser 16-6-2011 12:06 Print reply

Posts: 2241
nou ik doe gewoon, telkes zorgen dat dat resevoir vol blijft

en dan pedaal in drukken. - nippel los, paar tellen wachten, - nippel dicht, - en pedaal weer los. en dan weer opnieuw pedaal in drukken enzovoort.!

en dan met zon slangetje op de nippel om de luchtbellen te zien
 
www.bxteamlg.tk
MTRudolf 16-6-2011 12:13 Print reply

Posts: 2464
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]


Je moet eerst blijven pompen totdat je druk begint te voelen (en de luchtbellen ziet stijgen in het reservoir), dan is normaal gezien de enige lucht die er in het systeem zit aan de remklauw.

Als je dan 1 keer je ontluchtingnippel opendraait zal alle lucht uit de remklauw zijn.





ow my bad dacht dat het voorrem was
 
MTRudolf 16-6-2011 12:16 Print reply

Posts: 2464
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: YZ50crosser
nou ik doe gewoon, telkes zorgen dat dat resevoir vol blijft

en dan pedaal in drukken. - nippel los, paar tellen wachten, - nippel dicht, - en pedaal weer los. en dan weer opnieuw pedaal in drukken enzovoort.!

en dan met zon slangetje op de nippel om de luchtbellen te zien



Probeer deze zelfde cycles is maar dan dat je de ontluchtingsnippel open draait dat je de bout die boven aan door je slang gaat bij je reservoir even los draait en weer dicht.

Als het goed is moet het dan veel sneller gaan!
 
YZ50crosser 16-6-2011 12:19 Print reply

Posts: 2241
dus je bedoeld dat die bout op de pomp zegmaar een 2e ontluchtings nippel word?

daar komt het op neer.?
 
www.bxteamlg.tk
MTRudolf 16-6-2011 12:24 Print reply

Posts: 2464
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: YZ50crosser
dus je bedoeld dat die bout op de pomp zegmaar een 2e ontluchtings nippel word?

daar komt het op neer.?



Ehhh.. ja moeilijk ut leggen zonder foto's haha :P

Niet echt een tweede maar gewoon alleen daarmee proberen.
Dus die nippel onderaan dicht zetten.

Je slang zit vast met een bout waar een gaatje in zit.
Als je daarmee ontlucht en je draait die bout een kwartslag los dan ontsnapt alle lucht door dat gaatje via die bout naar buiten en zakt je vloeistof veel sneller.

Snap je ongeveer wat ik bedoel? Het is lastig uit te leggen maar het werkt echt super.
 
YZ50crosser 16-6-2011 12:25 Print reply

Posts: 2241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTRudolf
[...]



Ehhh.. ja moeilijk ut leggen zonder foto's haha :P

Niet echt een tweede maar gewoon alleen daarmee proberen.
Dus die nippel onderaan dicht zetten.

Je slang zit vast met een bout waar een gaatje in zit.
Als je daarmee ontlucht en je draait die bout een kwartslag los dan ontsnapt alle lucht door dat gaatje via die bout naar buiten en zakt je vloeistof veel sneller.

Snap je ongeveer wat ik bedoel? Het is lastig uit te leggen maar het werkt echt super.


ja dat bedoel ik, ik snapje zal het eens proberen!
 
www.bxteamlg.tk
YZ50crosser 16-6-2011 13:35 Print reply

Posts: 2241
godver, ik heb zin der af van dat kut ontluchten;p

ga wel keer verder als ik geoie zin heb. er komt ma een klein beetje druk op!
 
www.bxteamlg.tk
MTRudolf 16-6-2011 13:43 Print reply

Posts: 2464
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: YZ50crosser
godver, ik heb zin der af van dat kut ontluchten;p

ga wel keer verder als ik geoie zin heb. er komt ma een klein beetje druk op!



geen succes dus
Zit er ook geen vuil in? Er komt ook nergens anders lucht uit?
je kunt even flink met een busje Wd40 alles natspuite en proberen te ontluchten kijken of er ergens luchtbelletjes uit komen?
 
Freddy-fish 16-6-2011 14:07 Print reply

Posts: 2129
rij anders even langs een garage, die hebben zon vacuum pomp, kijken of het daarmee lukt
 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)
supiemotaart 16-6-2011 15:09 Print reply

Posts: 118
zitten de remzuigers niet vast of iets dergelijks?
 
hard goan is goed goan!

Dit topic is 18423 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved