Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - CDI/onsteking mtx sh

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1182 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #64682 - CDI/onsteking mtx sh
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1185 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Baardaap 15-6-2011 18:25 Print topicpost
Posts: 5
Hallo allemaal,

Ik had eerst tandwielverhouding 12/40 op mijn mtx en hier reed hij wel aardig op, alleen kwam hij niet goed door de 7/8 duizend toeren heen. Ik moest op een lange weg een flink stuk mijn gas vol open gooien wilde hij er doorheen komen, vanaf de 8000 ging hij dan wel weer goed naar de 10/11 duizend.

Nu heb ik dus heel mijn brommer uit elkaar gehad en is er sinds kort een nieuw blok op gekomen (opgebouwd uit nieuwe onderdelen). Ik heb toen achter het tandwiel 42 op gezet omdat hij van mij wel iets harder op mocht trekken. Toen reed hij ook wel aardig maar maakte hij wel veel toeren voor de snelheid die ik reed. (in zijn 4 reed ik maar 40/45 bij 6k toeren) Nu kwam hij nog moeilijker door de 7/8 duizend toeren heen. Ik heb nu als laatste geprobeerd om met tandwielverhouding 15/42 te rijden gewoon omdat ik deze nog had liggen en om het te proberen. Maar nu komt hij niet eens meer verder dan 6/7 duizend toeren in zijn 4. In zijn vrij kon ik altijd wel makkelijk 10/11 duizend halen.

Na deze lange lap tekst eindelijk mijn vraag :P

Heeft dat moeilijk door de 7/8k toeren heen komen te maken met mijn originele cdi of is de ontsteking niet goed afgesteld toen ik hem op mijn nieuwe blok had gezet?

wat raden jullie aan als tandwielverhouding voor een goede balans tussen aardig optrekken en hard rijden?

Ik heb nu de volgende setup:
70cc parmakit
18mm immi keihin
proma uitlaat & demper
4-bak blok

Alvast bedankt voor de reacties,
mvg Baardaap
 

RikDT50MX - Nieuws Poster 15-6-2011 18:50 Print reply

Posts: 1558
probeer eens wat met je gasnaald, hoger of lager.
 
I Can Play With Madness
Skillzone TSX 15-6-2011 20:15 Print reply
Posts: 182
kleinere sproeier. Dit had ik eerst ook bij mijn tsx kwam neit voorbij de 6000 toeren en moest ik gwn worden aangeduwd om verder te komen. of een heel lang recht stuk vol gas. net zoals bij jou het geval

edit: tandwiel verhoudingen heb ik geen verstand van daar laat ik me dus buiten

Dit bericht is gewijzigd door Skillzone TSX op 15-6-2011 om 20:16 uur.
 
Baardaap 15-6-2011 21:25 Print reply
Posts: 5
Heb de gasnaald hoger en lager geprobeerd, als ik hem lager zette reed hij nog steeds hetzelfde alleen stationair leek het wel alsof hij verzoop want hij viel steeds uit. hoger reed hij ook nog steeds hetzelfde maar bleef hij matig stationair lopen.

De bougie is mooi bruin dus aan de sproeier ligt het niet volgens mij.

Als de brommer in zijn vrij staat vliegt hij zonder gemak naar de 10k toeren. in zijn 1e en 2e versnelling lukt dit ook nog wel, maar in zijn 3e en 4e versnelling wordt dit moeilijk. Het lijkt me dat hij te weinig vermogen heeft. Ik denk dus dat het aan de onsteking ligt.
 
JB1 15-6-2011 21:41 Print reply

Posts: 14881
7-8k toeren is een Honda ontstekingsprobleem.
Die dip is heel moeilijk weg te halen omdat de onsteking daar begint te verlaten ipv vervroegen
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Baardaap 15-6-2011 21:51 Print reply
Posts: 5
heeft dat dan niet met de standaard cdi te maken?
want dat ding bepaald toch hoe vroeg hij ontsteekt bij een bepaald toerental?
 
denNLnis 17-6-2011 11:47 Print reply

Posts: 253
NSR blok?
ik weet niet, ik heb geen last (meer) van die dip, ik had hem eerst ook even op mijn NSR, toen TWV veranderd naar 16/45 en beetje met de afstelling gekloot, maar nu begint mijn bowerband al een beetje op te komen bij de 6k-8k en die trekt hem mooi door zijn toeren heen naar de 10k waar hij in zn 4 nog wel blijft hangen vaak, en met een beetje geluk ga ik dan naar de 11 of 12 en bij de 12k zit ik ongeveer op de 100 :p
bij mij moet er wel een andere sproeier nog in, maar ik weet mijn huidige niet (ook 18mm keihin immi, maar weet niet welke maat de bijgeleverde sproeier is, die is namelijk bijna de perfecte maat, maar het staat er niet op) verder heb ik 70cc big bore en een tecno uitlaat

in elk geval succes, ik ga deze in de gaten houden want ik ben benieuwd
 
Honda, the power of dreams
JB1 17-6-2011 11:52 Print reply

Posts: 14881
MPS-300 CDI monteren.
Anders HPI of andere binnenrotor
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Baardaap 19-6-2011 14:04 Print reply
Posts: 5
Heb laatst nog eens met iemand gesproken en die zegt dat de cdi prima is als je in zijn vrij wel makkelijk door de toeren heen komt.
In zijn vrij en in de 1 en 2 komt hij ook makkelijk door die toeren heen en schiet hij gelijk naar 10000 als ik mijn gas vol open trek. Maar in zijn 3 gaat dat al wat moeilijker en in zijn 4 nog moeilijker.
Het lijkt me dus dat hij te weinig vermogen heeft omdat hij in zijn 3 en 4 natuurlijk veel meer vermogen moet leveren dan 1 en 2. Ik ga binnenkort toch maar even naar de honda m shop in hilvarenbeek, kijken wat die er van zeggen.
 
joost125 19-6-2011 15:21 Print reply

Posts: 448
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
7-8k toeren is een Honda ontstekingsprobleem.
Die dip is heel moeilijk weg te halen omdat de onsteking daar begint te verlaten ipv vervroegen

Is het niet juist andersom?

Dit bericht is gewijzigd door joost125 op 19-6-2011 om 15:21 uur.
 
JB1 19-6-2011 22:30 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: joost125
[...]

Is het niet juist andersom?

Dit bericht is gewijzigd door joost125 op 19-6-2011 om 15:21 uur.


Nope, vervroegen is powerrrrr.

Teveel is kapotte brommert btw
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!

Dit topic is 1185 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved