Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - ultieme 50cc setup

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 729 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #6468 - ultieme 50cc setup
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2056 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Ronald 30-11-02?07:36 Print reply
Posts: 956
Er zijn wel scooters met inlaat op cilinder, neem bijvoorbeeld minarelli verticaal, weet ik ook maar toevallig omdat een vriend van mij een bws heeft

[This message is edited by Yamaha DT70R on 30-11-02 07:37]
 
sam vl. - [HRC Nijmegen] 30-11-02?07:38 Print reply
Posts: 1062
Quote:
Originally posted by: Hans F


Owja, en type voortaan de naam Malossi goed

[This message is edited by Hans F on 29-11-02 21:53]


zeik niet man
 
Nijmegen!
jhillen 30-11-02?09:08 Print reply
Posts: 622
ik zou zeggen als ultime setup voor 50cc:

50cc Eurocilindro
kop op maat
18mm Keigin + spruitstuk
Metrakit/Yasuni Uitlaat
6-bak
powerbox
powerfilter (een goede van malossi ofzow, die met dat rose spons spul)
en goede tandwielverhouding

en nog wat kleine dingegies...
suc6 ermee
 
SM Stunt Bike
Hier_ben_ik - Administrator 30-11-02?09:30 Print reply

Posts: 8499
Quote:
Originally posted by: bjorn70cc

Quote:
Originally posted by: Hier_ben_ik

hehe een 70 malossi (van ralf ofzo) en gewoon zeggen tegen je vader dat het een 50 is.. malossi laten tunen, vertex zuigertje erin, doe ik ook enz enz..
haha, denkt je pa nog steeds dat je een 50cc heb alwin?


hehe nee heeftie ook nooit gedacht, en altijd zeker geweten wat er onder lag.. toen ik met men 70cctje aan kwam zetten zei hij: nouw jongen, het wordt steeds minder he.. als je niet oppast ga je dadelijk nog origineel rijden


nee ons pap vind het allemaal best als ik opvoer, maar: boetes zijn voor mij, brommer kwijt = pech gehad..


ach zolang ik verantwoord rijd vindtie het wel ok..
 
Members zijn vervelend :-|
Hans F 30-11-02?12:12 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Originally posted by: RS80_Racer

Quote:
Originally posted by: rudy

zou het niet interesant worden b.v. een scootr cil pas te maken op je nsr? (vlinderpoort enz enz) geen idee of het past maarja :p


Dan zou je vet veel moeten veranderen;
Als het al op het blokje past, dan moet je er een 39,9mm drijfstang in laten zetten (39,9mm toch?) en dan inlaat op het carter maken omdat geen enkele cil. voor een scooter een inlaat op de cilinder heeft...

En dan nog een uitlaat passend maken...


Weet jij eigenlijk wel het verschil tussen slag en drijfstanglengte? (owja, mina hor. is 39,2 en pia. is 39,3mm slag beide hebben standaard een 80mm drijfstang, hoewel er ook krukassen leverbaar zijn met 85mm drijfstang)

Het lijkt me veel makkelijker (en voordeliger) om gewoon een cilinder met fluitpoorten te kopen. (zoals mijn daytona cilinder). Ding kost iets van 250 euro nieuw. Valt dus eigenlijk nog reuze mee. Ik weet niet wat voor uitlaatpoort Kitaco heeft. Maar een speciale uitlaatpoort is echt niet een noodzaak hoor. Honda NSRII had al ongeveer 11 pk met een standaard Hebo.

Owja, en Mina vertikaal gaat niet vet, en zijn vrijwel geen vette cilinders voor te krijgen. Dus daar zou ik niet aan beginnen.

Er is btw. ook een kundo uitlaat. Weet ik ook niet veel van. Mischien doet die het ook wel goed op hoogtoerige 50'ers?
 
Rudy 30-11-02?15:31 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: RS80_Racer

Quote:
Originally posted by: rudy

zou het niet interesant worden b.v. een scootr cil pas te maken op je nsr? (vlinderpoort enz enz) geen idee of het past maarja :p


Dan zou je vet veel moeten veranderen;
Als het al op het blokje past, dan moet je er een 39,9mm drijfstang in laten zetten (39,9mm toch?) en dan inlaat op het carter maken omdat geen enkele cil. voor een scooter een inlaat op de cilinder heeft...

En dan nog een uitlaat passend maken...


idd maar je heb dan wel wat
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
-Zeroed in- 30-11-02?15:44 Print reply

Posts: 3255
mischien een nieuwe uitdaging voor de gevorderden hiero?
scootercilinder passend maken op een honda blok
 
Robert_S 30-11-02?18:05 Print reply
Posts: 513
Quote:
Originally posted by: Hans F

Cilinderkop zal je toch altijd op maat moeten laten maken.

Maar ok nog een poging:
-GT4 cilinder
-Homoet uitlaat, mischien Metrakit uitlaat (moet je testen welke het beste zal zijn)
-24mm Mikuni vlakschuif (kosten boeien blijkbaar niet ), of anders 18mm keihin ofzo.
-K&N filter
-Ontsteking goed afstellen
-Carb. goed afstellen
-Carbon membraanklepjes

Owja, vervang van tevoren je krukaslagers door nieuwe SKF C3 lagers (je hebt dacht ik 2 x 6205 nodig) en check je bigend op speling.


Je zegt ontsteking goed afstellen... Hoe moet dat dan? Met die FAQ word ik ook niet veel wijzer want daar staat het ook niet in
 
Dr. Hans fanclub voorzitter
SIWWN 30-11-02?18:14 Print reply
Posts: 7079
Gewoon testen/proberen hoe de brommer rijdt(harder) met de onsteking steeds te vervroegen...
 
Neonlampje 30-11-02?18:17 Print reply

Posts: 14825
Hmm jij wilt 50 ultiem opfokken.. sjah, ze hebben er over de 200 mee gereden.. dus hoeveel geld heb je, en hoe hard wil je gaan?
ik ken zat 50cc'tjes die veel std 70'ers zoek rijden.. de theorie van je vader is een beetje wazig..
maargoed ff terzake:
je neemt een willekeurige 50cc cyl, je leest www.macdizzy.com ff goed door, gaat aan de slag met je imi-dremel, vervolgens zet je er een leuke carb op.. 20mm ofzo.. mayb ietsjes groter..
gaat lassen.. leuk uitlaatje.. ploep erop,
vervolgens zet je er een hpi-binnenrotor op, of je bouwt er zelf eentje... je probeert wat te besparen op je gewicht enzo... en als je het goed doet haal je de 170 wel
 
Blukaap 1-12-02?00:53 Print reply

Posts: 10006
Quote:
Originally posted by: -[inferno]-

mischien een nieuwe uitdaging voor de gevorderden hiero?
scootercilinder passend maken op een honda blok


Lang leve de powerband van 1000 toeren .

Neem dan een cilinder van een minarelli AM6 blok.

Of een GSM cilinder aangezien een GSM volgens mij een slag van 41.8mm heeft.
 
Bastila is lief
NSR RULEZZ 1-12-02?15:05 Print reply

Posts: 4934
50 eurocilindro zelf ff afwerken
16mm keihin
proma of homoetje

hmzzz owja tis voor nsr ag ja weet ik veel nsr hebk gene verstand van koop een appie
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
verwijderd 1-12-02?16:15 Print reply
Posts: 4082
Quote:
Originally posted by: Blukmeester

Quote:
Originally posted by: -[inferno]-

mischien een nieuwe uitdaging voor de gevorderden hiero?
scootercilinder passend maken op een honda blok


Lang leve de powerband van 1000 toeren .

Neem dan een cilinder van een minarelli AM6 blok.

Of een GSM cilinder aangezien een GSM volgens mij een slag van 41.8mm heeft.


idee is ook al vet oud, zoek op scooterforum, heb ik ook al eens een topic over gebakt, maar het is niet super intresand, we zouden het mischien eerst bouwen op mt blok, maar ik heb het geld er niet voor over, of het moet echt vet gaat, voor de hobby is het toch niet leuk, omdat het toch niet never sneller is dan nsr met getuned cr125 blok
 

Dit topic is 2056 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved