Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - ultieme 50cc setup

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 865 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #6468 - ultieme 50cc setup
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2055 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

PlaceR 29-11-02?20:47 Print topicpost
Posts: 1588
mijn pa en ik hebben een deal als ik eerste jaar geen 70cc koopt mag ik wel een 50cc ultiem opfokken en betaald hij 1/3

nou wil ik dus weten welke cilinder en uitlaat ed ik moet hebben

mijn cilinder nou is een gare immi fast-arrow
ik zit zelf te denken aan een malossie MHR blijken supersnel te zijn. of een gewone mallossie ff laten tunen

dus wat is het beste en wat zijn de prijzen,

(die deal omdat mijn pa niet wil dat ik zoveel vermogen heb want eerst leren rijden zegt hij) ik kan wel rijden maar echt goed rijdeen is moeilijk (oom die al 25jaar motor rijdt zegt zelf dat hij nog neit goed kan rijden)
 

SIWWN 29-11-02?21:33 Print reply
Posts: 7079
Welke brommert hebbie dan... wel zo fijn om te weten

maar een originele GT4 cilinder en die laten tunen

En dan een uitlaat LATEN maken
Hele grote carburateur 20mm+
goede vertanding (18 -40 ofsow )
Twin Air luchtfilter
Powerboxie
LATEN afstellen
andere onsteking
Anders moet je eens naar brommerracers gaan en als zemet honda's rije vraag je aan die gasten...

En op internet kun je ook 50cc eurokits halen die al getuned zijn en gebruikt.. met uitlaat,kop,zuiger..

Met 16mm zou dit 130 lopen

Kost wel minsten 500 euro maar da boeit niet
 
Erik_N 29-11-02?21:40 Print reply

Posts: 5360
gewoon 24mm vlakke schuif...
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
Hans F 29-11-02?21:36 Print reply
Posts: 4326
Ori?nteer je eerst eens zelf, je weet er blijkbaar niets vanaf (je noemt namelijk niet bestaande cilinders op ). Daarnaast is het een stuk moeilijker om een 50 echt hard te laten gaan. Makkelijkste manier van opvoeren is nog steeds gewoon lekker laagtoerig 70cc'tje erop leggen.

Maar om je vraag toch serieus te beantwoorden naar mij idee heb je verschillende mogelijkheden:
Cilinder: Eurocilindro (moet wel flink verbouwt worden), of een GT4 (voor beide moet natuurlijk kop opmaat gemaakt worden)
Zuiger: Kitaco, of ori Honda of een andere goede zuiger
Ontsteking: 2 mogelijkheden HPI of PVL
Uitlaat: 1 opmaat laten lassen
Carb.:minimaal 20mm
Verder natuurlijk nog een goed filter

edit: Ik was vergeten dat je zeker een extra radiateur nodig zal hebben, of je moet een dikkere monteren

Owja, en type voortaan de naam Malossi goed

[This message is edited by Hans F on 29-11-02 21:53]
 
PlaceR 29-11-02?21:42 Print reply
Posts: 1588
was niet de bedoeling om custom made speelgoed erop te leggen.

ik dacht zelf aan een leuke cilinder en uitlaat en eventueel nog wa extra's geen complete nieuwe ontstekingen. en ook geen supertune gebeuren.

gewoon lekker hard met een 50cc ongeveer maximale amateur vermogen eruit halen
 
PlaceR 29-11-02?21:44 Print reply
Posts: 1588
heb trouwens een nsr type 1 watergekoeld (duhhhhhhh)
 
Robert_S 29-11-02?21:46 Print reply
Posts: 513
beetje vage topictitel dan

"de ultieme 50cc setup""


 
Dr. Hans fanclub voorzitter
mikey 29-11-02?21:46 Print reply
Posts: 2392
wel verander dan maar je topic titel want hier zeg je dat je niet de ultieme wil?
want ultiem houd wel een vet getunede cil in en uitlaat late make, hpi of pvl, blok uitfrezen op maat van de spoelpoorten van de cil(als dit nodig is) grote xcarb enzo, powerbox en goed filter, goei kleppen enzow
 
* Mental Militia * SuPeRmOtArD's Rule * fairings are for homosexuals *
Hans F 29-11-02?21:45 Print reply
Posts: 4326
Cilinderkop zal je toch altijd op maat moeten laten maken.

Maar ok nog een poging:
-GT4 cilinder
-Homoet uitlaat, mischien Metrakit uitlaat (moet je testen welke het beste zal zijn)
-24mm Mikuni vlakschuif (kosten boeien blijkbaar niet ), of anders 18mm keihin ofzo.
-K&N filter
-Ontsteking goed afstellen
-Carb. goed afstellen
-Carbon membraanklepjes

Owja, vervang van tevoren je krukaslagers door nieuwe SKF C3 lagers (je hebt dacht ik 2 x 6205 nodig) en check je bigend op speling.
 
PlaceR 29-11-02?22:11 Print reply
Posts: 1588
geld speelt wel een rol moet zelf 2/3 betalen dus neit te prijzig zat zelf te denken aan een snelle cilinder en een uitlaat meer duur spul echt niet meer

heb zelf niet superveel geld
 
mikey 29-11-02?22:19 Print reply
Posts: 2392
verander dan die topictitel in

ultieme setup die niks kost
 
* Mental Militia * SuPeRmOtArD's Rule * fairings are for homosexuals *
Erik_N 29-11-02?22:24 Print reply

Posts: 5360
Dan lijkt me een ultieme 50 cc setup onhaalbaar, want daar moet je wat voor neertellen hoor...(ge4 cilinder kost geloofi k iets van 280 euro ) uitlaat is trouwens ook flink prijzig, en nette carb ook...
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
Hier_ben_ik - Administrator 29-11-02?22:26 Print reply

Posts: 8499
hehe een 70 malossi (van ralf ofzo) en gewoon zeggen tegen je vader dat het een 50 is.. malossi laten tunen, vertex zuigertje erin, doe ik ook enz enz..
 
Members zijn vervelend :-|
Blorn 30-11-02?01:14 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Originally posted by: Hier_ben_ik

hehe een 70 malossi (van ralf ofzo) en gewoon zeggen tegen je vader dat het een 50 is.. malossi laten tunen, vertex zuigertje erin, doe ik ook enz enz..
haha, denkt je pa nog steeds dat je een 50cc heb alwin?
 
Rudy 30-11-02?02:01 Print reply

Posts: 3471
zou het niet interesant worden b.v. een scootr cil pas te maken op je nsr? (vlinderpoort enz enz) geen idee of het past maarja :p
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Steve_ZHC 30-11-02?02:30 Print reply

Posts: 2716
Quote:
Originally posted by: rudy

zou het niet interesant worden b.v. een scootr cil pas te maken op je nsr? (vlinderpoort enz enz) geen idee of het past maarja :p


Dan zou je vet veel moeten veranderen;
Als het al op het blokje past, dan moet je er een 39,9mm drijfstang in laten zetten (39,9mm toch?) en dan inlaat op het carter maken omdat geen enkele cil. voor een scooter een inlaat op de cilinder heeft...

En dan nog een uitlaat passend maken...
 

Dit topic is 2055 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved