Hallo iedereen,
Ik heb een voorvork van een aprilia rs 125 96/98 model die
ik gebruik in mijn aprilia rs 50 99/05 model.
Nu is het probleem dat de de vorige eignaar het chroom op de binnenpoot beschadigt heeft door de remleiding fout te monteren zodat hij daar langs schaafde en het chroom en kopperlaag beschadigt heeft.
Nu wil ik de buizen van de binnenpoten laten slijpen en opnieuw late chroomen en eventueel een TiN of DLC coating er op voor de looks, maar dit is het probleem niet dit lukt wel als ik de buizen eenmal los heb.
Het probleem is dat de asopnames de aan de buizen van de binnenpoten vreselijk vast schijnen te zitten.
Dus ik vroeg me af heeft iemand hier ervaring mee en wat foto's en tips waar ik op moet letten als ik de buizen van de asopnames probeer te draaien.
Ik heb zelf ok al wat rond gebelt naar veerring specialisten en aprilia dealers maar de een zegt weer zo en de andere zegt het tegenover gestelde, maar wat ik tot nu toe weet is(zie onder)
- buizen zitten vast met rechtse schroefdraad
- Zijn geborgd met speciaale loctite (heet stoke om te verwijderen)
- bouten onder de poten verwijderen
- schijnt ergens nog een kleine bout te zitten de de buis borgt tegen verdraaien ten opzichte van de asopname.
als iemand de buizen een keer verwijderd heeft van de asopnames bij een vergelijkbaar model USD pootjes zou ik het heel erg waarderen als hij mij eventueel kan zeggen waar ik op moet letten hiermee.
|