Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Koppaking

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 889 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #64678 - Koppaking
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1120 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

yamaha richard 15-6-2011 14:08 Print topicpost
Posts: 118
Ik heb een nieuwe koppaking voor mijn brommer alleen het gat in de koppaking is een aardig stukje groter dan mijn cilinder gat maakt dit uit?
 

pompower 15-6-2011 14:12 Print reply

Posts: 1777
best wel want hij mist dan een stukje compressie
 
www.basvanloenen.nl
ChielTZR 15-6-2011 14:17 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pompower
best wel want hij mist dan een stukje compressie


leg uit? (als hij igg gasdicht is)?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
martijn mt5 15-6-2011 14:28 Print reply

Posts: 63
Het is ook slecht voor de rand van je cilinder, omdat deze rand nu min of meer bloot ligt kan deze afgerond worden door de verbranding.
 
StineZ 15-6-2011 14:43 Print reply
Posts: 571
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


leg uit? (als hij igg gasdicht is)?


Je kan nu je cilinder kop aandraaien maar nooit helemaal op elkaar. tussen je kop en cilinder zelf heb je dus een kleine opening dus compressie verlies. Ik weet niet of het ook echt merkbaar is maar het is er wel
 
Turbokit
mxbeunking 15-6-2011 15:45 Print reply

Posts: 2305
gewoon even een nieuwe koppakking kopen voor een 50cc (neem ik aan dat dat erop zit)
dan weet je in ieder geval zeker dat het goed zit.
 
Draaiwerk nodig? = PB
ChielTZR 15-6-2011 15:47 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: martijn mt5
Het is ook slecht voor de rand van je cilinder, omdat deze rand nu min of meer bloot ligt kan deze afgerond worden door de verbranding.


afgerond worden door de verbranding, juist ja..

ik denk dat 50cc pakking beter zal zijn omdat deze meer vlees heeft en dus meer compressie aan kan. maar als die grotere (in diameter van boring) pakking het houdt, kan die ook prima lijkt me.

of jullie moeten nog goede ideeen hebben waarom het niet kan.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Paultje Pils 15-6-2011 16:05 Print reply

Posts: 2110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


afgerond worden door de verbranding, juist ja..

ik denk dat 50cc pakking beter zal zijn omdat deze meer vlees heeft en dus meer compressie aan kan.


Dus pakkingen van grotere boringen zijn allemaal veel kwetsbaarder?
Dan moet de koppakking van een 1 cilinder 500cc wel héél kwetsbaar zijn. Of rijden die dan weer met een compressie verhouding van 1:4?

Dit bericht is gewijzigd door Paul_GTS50 op 15-6-2011 om 16:05 uur.
 
If you can't dodge it, ram it.
ChielTZR 15-6-2011 18:05 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_GTS50
[...]


Dus pakkingen van grotere boringen zijn allemaal veel kwetsbaarder?
Dan moet de koppakking van een 1 cilinder 500cc wel héél kwetsbaar zijn. Of rijden die dan weer met een compressie verhouding van 1:4?

Dit bericht is gewijzigd door Paul_GTS50 op 15-6-2011 om 16:05 uur.


nee, ha ha
ik doelde dat bij gelijk blijvende diameter van de buitenkant de binnendiameter groter moet zijn bij meer cc.

ofwel, een 70cc pakking kan eventueel wel op 50cc, maar als je andersom gaat werken moet je erin knippen waardoor ie zwakker wordt.

volgens mijn bevindingen.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
dude007 15-6-2011 18:25 Print reply
Posts: 327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamaha richard
Ik heb een nieuwe koppaking voor mijn brommer alleen het gat in de koppaking is een aardig stukje groter dan mijn cilinder gat maakt dit uit?


gewoon even meten met een schuifmaat hoe groot je cilinder diameter is. de pakking inruilen voor de goeie. en klaar is kees. scheelt veel ellende misschien problemen met afstellen en in het minste geval misschien wel detonatie.
 
Paultje Pils 15-6-2011 18:31 Print reply

Posts: 2110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dude007
en in het minste geval misschien wel detonatie.


Dat gebeurt niet met een pakking welke de verkeerde diameter heeft
 
If you can't dodge it, ram it.
dude007 15-6-2011 18:38 Print reply
Posts: 327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_GTS50
[...]


Dat gebeurt niet met een pakking welke de verkeerde diameter heeft


ik al eens een mb8 blok gekocht waarbij dat wel het geval was geweest alleen toe hadden ze in de pakking geknipt en de kop was ook niet meer zo mooi
 
ChielTZR 15-6-2011 18:39 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dude007
[...]


ik al eens een mb8 blok gekocht waarbij dat wel het geval was geweest alleen toe hadden ze in de pakking geknipt en de kop was ook niet meer zo mooi


komt idd niet door de diameter.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Martijn II - Forum en Sales Moderator 15-6-2011 19:05 Print reply

Posts: 9841
hou er ook rekening mee dat een pakking nog even lekker vervormt bij montage, dus dat de diameter best een tikje kleiner kan worden. Maar dat weet je pas als je toch weer een nieuwe moet kopen

Maar wat voor de één veel verschil is is voor een ander weinig, dus zonder absolute getallen kun je weinig zeggen...

 
Too cool for school!

Dit topic is 1120 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved