Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - DT MX cilinder

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1253 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #64671 - DT MX cilinder
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2143 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

RikDT50MX - Nieuws Poster 14-6-2011 18:35 Print topicpost

Posts: 1558
Ik reed vandaag naar huis op mn brommer, stopte die ineens. dus ik dat ding 100 meter aangeduwd deed hij het wel weer, kwam alleen niet hoger dan 3e versnelling, te weinig trekkracht. thuis gekomen heb ik dus de boel maar losgetrokken. nou bleek er een derde zuigerveer in mn uitlaat te zitten . cilinderwand ook bekrast. nou heb ik hier ook nog een 535 cilinder met zuiger liggen, alleen geen veren. zal ik hier nieuwe veren voor kopen of kan ik best mijn wat bijgevijlde en opgeboorde 2L7 cilinder weer laten honen en nieuwe zuiger erin? en hoe komt het eig dat de zuigerveer geknapt is? het missende stuk zat namelijk tussen de uitlaatpoort en een van de spoelpoorten. en wat is het verschil tussen beide cilinders in gedrag? ik heb nu 16mm mikuni en ori uitlaat.
 
I Can Play With Madness

koetjeboe91 14-6-2011 18:42 Print reply

Posts: 2096
zuigerveer kan breken door metaal moeheid. of hij blijft ergens achter steken. herstel van je huidige cilinder kan indien de krassen niet te diep zijn.

graag even een foto posten zodat mensen zien wat je schade is en door op kunnen beoordelen.
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
RikDT50MX - Nieuws Poster 14-6-2011 18:52 Print reply

Posts: 1558
cilinder is nog wel te honen, maar is het het waard om voor een ori cilinder te honen+ nieuwe zuiger meer te betalen dan voor een 60cc imitatie, namelijk de 535, waar alleen nieuwe zuigerveren op moeten.
 
I Can Play With Madness
kenny77 14-6-2011 18:58 Print reply

Posts: 29286
die 50cc'tjes in de kast leggen en een airsal 70cc kopen.
Die past ook perfect bij de rest van de setup.

Is eigenlijk nog de beste cilinder voor de dt50 en ook nog goedkoopste op de immi na dan.
 
RikDT50MX - Nieuws Poster 14-6-2011 19:02 Print reply

Posts: 1558
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
die 50cc'tjes in de kast leggen en een airsal 70cc kopen.
Die past ook perfect bij de rest van de setup.

Is eigenlijk nog de beste cilinder voor de dt50 en ook nog goedkoopste op de immi na dan.

niet de 60cc imitatie, k heb nu net mn ma zo ver dat die er ook wel onder mag namelijk. als ik met 70cc kom krijgt ze zowat een hartaanval , maar die 60c 535 is niks?

en om eerlijk te zijn heb ik nog maar 30 euri op mn rekening staan, net genoeg voor de laatste benzine voor school dacht ik. dus mijn voorkeur gaar rischting de 60cc. of is dit echt troep en rijdt het voor geen meter?

Dit bericht is gewijzigd door RikDT50MX op 14-6-2011 om 19:11 uur.
 
I Can Play With Madness
StineZ 14-6-2011 19:16 Print reply
Posts: 571
Ja is troep ik heb ook die 535 gehad, alleen maar problemen en de zuiger die ik erbij kreeg heeft de zuigerveren die erbij zaten vast geklemt?? ik krijg ze er met geen mogelijkheid uit..
 
Turbokit
RikDT50MX - Nieuws Poster 14-6-2011 19:18 Print reply

Posts: 1558
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hackomatic
Ja is troep ik heb ook die 535 gehad, alleen maar problemen en de zuiger die ik erbij kreeg heeft de zuigerveren die erbij zaten vast geklemt?? ik krijg ze er met geen mogelijkheid uit..

dat lijkt me dat de boel te warm is geworden of je er de verkeerde veren in hebt gedaan.
 
I Can Play With Madness
kenny77 14-6-2011 20:18 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RikDT50MX
[...]

niet de 60cc imitatie, k heb nu net mn ma zo ver dat die er ook wel onder mag namelijk. als ik met 70cc kom krijgt ze zowat een hartaanval , maar die 60c 535 is niks?

en om eerlijk te zijn heb ik nog maar 30 euri op mn rekening staan, net genoeg voor de laatste benzine voor school dacht ik. dus mijn voorkeur gaar rischting de 60cc. of is dit echt troep en rijdt het voor geen meter?

Dit bericht is gewijzigd door RikDT50MX op 14-6-2011 om 19:11 uur.


Een 70cc is ook maar 63 echte cc.
Maar als je niet meer zo veel geld, dan is de keuze makkelijk, gewoon nieuwe zuigerveren voor de 60cc.
Kan je tenminste weer rijden.


 
RikDT50MX - Nieuws Poster 29-6-2011 16:25 Print reply

Posts: 1558
Mn zuiger is nu naar de K gegaan in mn 60cc imi, er komt nu sowieso een nieuwe cilinder op, uitlaat zit ik ook aan te denken om te vervangen. iemand nog suggestie voor een niet al te dure (200 max) setup voor achter een 16 mm carbu?
 
I Can Play With Madness
kenny77 29-6-2011 16:33 Print reply

Posts: 29286
70cc airsal (80euro nieuw), jamarcol uitlaat (30~40 euro nieuw), 70cc cilinderkopje (10 euro 2 de hands).



twv voor een 5 bak 12/13 - 46/48
twv voor een 4 bak 14/15 - 46/48

Edit: zie net dat je geen 70cc mocht.

in dat geval 60cc 2wi uitlaatpoort iets aanpassen, 50cc 5n6 cilinderkop
en luhao rond uitlaat.
Maar dat rijd een stuk minder fijn.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 29-6-2011 om 16:34 uur.
 
RikDT50MX - Nieuws Poster 29-6-2011 16:36 Print reply

Posts: 1558
die 70cc bouw ik er wel gewoon op in dit geval.
hoe hard gaat ie dan ongeveer eig? moet er wel iedere dag mee door de stad nl.

Dit bericht is gewijzigd door RikDT50MX op 29-6-2011 om 19:55 uur.
 
I Can Play With Madness
Velthuis 1-7-2011 12:10 Print reply

Posts: 222
70cc airsal max 75 a 80 km/h
60cc immi max 70 a 75 km/h

Die 70cc is kwalitatief echt veel beter. Zul je waarschijnlijk ook een stuk langer mee rond rijden
 
RD50mx 1-7-2011 20:52 Print reply
Posts: 353
een derde zuigerveer?! waar komt dat ding ineens weg?! een normaal dt'tje heeft er 2 meende ik
 
Als je brommer geen ducttape bevat, is 'ie waardeloos
markRD 1-7-2011 23:11 Print reply

Posts: 1177
@RikDT50MX, een eurokit is idd gewoon een hele goede cilinder voor het geld. Ideaal voor jou. Maar wil je nu echt een beetje gang eruit halen, time de cilinder dan even naar de uitlaat die je al hebt en laat even de kop iets bewerken. Een ander membraam of een aanpassing aan je membraam ook geen slecht idee. Ik denk ook dat jij met de eurokit probleemloos 75km/u kunt rijden elke dag, maar vooral bij een oude brommer zoals een yamaha gaat het om hoe de dingen monteert, want ook zeker met een orginele 50cc is elke dag een betrouwbare 75km/u te halen. Succes!
 
RikDT50MX - Nieuws Poster 1-7-2011 23:13 Print reply

Posts: 1558
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RD50mx
een derde zuigerveer?! waar komt dat ding ineens weg?! een normaal dt'tje heeft er 2 meende ik

1/3 als een derde deel
 
I Can Play With Madness
Garelli Gran Turismo 1-7-2011 23:37 Print reply

Posts: 186
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RikDT50MX
[...]

niet de 60cc imitatie, k heb nu net mn ma zo ver dat die er ook wel onder mag namelijk. als ik met 70cc kom krijgt ze zowat een hartaanval , maar die 60c 535 is niks?

en om eerlijk te zijn heb ik nog maar 30 euri op mn rekening staan, net genoeg voor de laatste benzine voor school dacht ik. dus mijn voorkeur gaar rischting de 60cc. of is dit echt troep en rijdt het voor geen meter?

Dit bericht is gewijzigd door RikDT50MX op 14-6-2011 om 19:11 uur.

Je ma ziet het verschil tussen 60&70cc?
 
Hoe langer de rok, hoe natter het hok...

Dit topic is 2143 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved