kenny77 |
13-6-2011 11:38 |
Posts: 29286 |
een originele krukas reviseren. (de wangen zijn van betere kwaliteit)
Een 50cc plug en play setje geeft niet zo veel vermogen.
Dan moet je al gaan denken aan een ander membraan pas maken, een opmaat uitlaat, hpi, opmaat cilinderkop, aangepast cilinder.
Verder lijkt me daar de 50cc eurocilindro de beste basis voor (maar die wordt niet meer gemaakt)
Voor weg gebruik is een cilinder met meer cc en niet te veel toeren veel fijner.
(gaat langer mee, valt minder op en trekt beter in de lage toeren)
|
|
|
|
MaXi-PuCh |
13-6-2011 11:58 |
Posts: 1531 |
Inderdaad, ori krukas behouden, en een 70cc erop.
|
|
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk |
|
axety |
13-6-2011 13:46 |
Posts: 207 |
Wat is dan de beste set-up voor 50cc?
Ik wil hem hard laten optrekken, maar niet meer dan 80km/uur. En ook niet meer dan 50cc. Ik dacht aan: athena 50 snel, 6 kleps malossi membraan, CDI ontsteking, twv 12:50, 18mm keihin carb. en een proma uitlaat.
|
|
|
|
kenny77 |
13-6-2011 13:49 |
Posts: 29286 |
Waarom niet meer als 50cc als ik vragen mag?
Als het om de verzekering gaat, dan ben je met een opgevoerde 50cc net zo goed niet verzekerd.
Maargoed volgens mij zijn de spullen die je op noemt niet verkeerd.
(mt heeft standaard een CDI ontsteking )
Een compleet originele HM167 setup voldoet volgens mij ook prima aan jou eisen.
(al is het hard optrekken natuurlijk relatief)
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 13-6-2011 om 13:50 uur.
|
|
|
|
Hondamt snoek |
13-6-2011 13:51 |
Posts: 516 |
Goed gedacht! ik zou alleen de proma voor een onderlangse ruilen Homoet of een techno proma. Of als je perse een bovenlangs wil kun je een 65cc crosser pijp omlassen.
http://img534.images...4/4413/dscf2691r.jpg
Dit bericht is gewijzigd door Hondamt snoek op 13-6-2011 om 13:52 uur.
|
|
Ebbe Ebbe EHHHHHHHHHHHHH |
|
MaXi-PuCh |
13-6-2011 13:59 |
Posts: 1531 |
Met 12-50 trek je wheelies in alle versnellingen joh, dat moet je niet doen!
En geen 65cc crosserpijp. Dan heb je een hele korte powerband, en dat het een 65cc crosser pijp op een 50cc brommertje is maakt de powerband nog korter.
Kun je eventueel een pw50 pijpje pakken, maar ik zou gewoon een proma of techno nemen die zo op je brommer past. Die geven meestal meer koppel dan een crosser pijp..
|
|
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk |
|
Gerard1793 |
13-6-2011 14:01 |
Posts: 4006 |
Athena zou ik niet nemen, die is even snel als een imitatiecilinder die 1/3 van die cilinder kost.
|
|
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan! |
|
axety |
13-6-2011 14:08 |
Posts: 207 |
Ik wil niet meer dan 50cc omdat dan meneer de agent een keer naar de cilinder hoeft te kijken en dan heb je een hoop gezeik. Ik rij namelijk vaak in de stad waar veel controles zijn.
Wat is er zo eigenlijk speciaal de origineel HM167 cilinder, is hij hoogtoerig? En waar kan je die kopen.
|
|
|
|
jr customs |
13-6-2011 14:11 |
Posts: 1057 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: axety
Ik wil niet meer dan 50cc omdat dan meneer de agent een keer naar de cilinder hoeft te kijken en dan heb je een hoop gezeik. Ik rij namelijk vaak in de stad waar veel controles zijn.
Wat is er zo eigenlijk speciaal de origineel HM167 cilinder, is hij hoogtoerig? En waar kan je die kopen.
No way dat een agent het ooooit ziet als je een 70cc hebt, als je daar in tegen toerenjankend met je 50cc langs rijdt houdt hij je veel sneller aan
|
|
|
|
kenny77 |
13-6-2011 14:12 |
Posts: 29286 |
Ziet meneer agent niks van of hij zou al de cilinder eraf moeten halen en opmeten.
Maar ze zetten je eerder op een rollerbank, veel makkelijker.
Maargoed het is natuurlijk ook je eigen keuze.
(ik heb in ieder geval nooit een 50cc straatbrommer gehad in mijn brommer periode)
Zo'n HM167 setup is niet echt speciaal en ook helemaal niet spannend verder.
Maar het is wel samengesteld vanuit de fabriek, juist om wat sneller te rijden en dat haal de 80km/h ook wel.
|
|
|
|
MaXi-PuCh |
13-6-2011 14:14 |
Posts: 1531 |
Bierbundelhonda heeft er bij sales 3 te koop staan.
Die dingen zijn origineel. Maar ivm de regelgeving in Nederland zitten er in Nederland slomere standaard cilinders op.
Origineel Honda spul is onverwoestbaar.
En een agent ziet echt niet het verschil tussen een 50cc en 70cc hoor. Hoe zou hij dat moeten zien?
En een athena is een van de snelste cilinders voor Honda. Samen met malossi en polini.
|
|
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk |
|
axety |
13-6-2011 14:14 |
Posts: 207 |
Er staat toch op de cilinder: 70cm3...
Ik denk dat dat genoeg zegt voor oom agent.
En 70cc laagtoerig kan misschien ook wel maar ik weet niet wat de voordelen daarvan is...
|
|
|
|
Paul de Salmiakbal |
13-6-2011 14:15 |
Posts: 5285 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: axety
Er staat toch op de cilinder: 70cm3...
Ik denk dat dat genoeg zegt voor oom agent.
En 70cc laagtoerig kan misschien ook wel maar ik weet niet wat de voordelen daarvan is...
Als dat erop staat haal je dat er toch vanaf, en dat staat op lang niet alle cilinders.
Het rijdt gewoon veel chiller en het maakt qua verzekering toch niet uit.
|
|
|
|
kenny77 |
13-6-2011 14:16 |
Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: axety
Er staat toch op de cilinder: 70cm3...
Ik denk dat dat genoeg zegt voor oom agent.
En 70cc laagtoerig kan misschien ook wel maar ik weet niet wat de voordelen daarvan is...
Staat geen 70cc op een 70cc.
Meeste 70cc hebben alleen het merk van de cilinder erop staan en de 70cc imitatie cilinder heeft zelfs gewoon 50cc erop staan.
Voordeel is dat hij beter trekt vanuit de lage toeren, zeker een voordeel in de stad.
Je hoeft vaak minder toeren te maken voor de zelfde snelheid als een 50cc.
Dus dan is hij stiller, zuiniger.
Kortom alleen maar voordelen.
|
|
|
|
MaXi-PuCh |
13-6-2011 14:19 |
Posts: 1531 |
Laagtoerige 70cc rijd chiller, en klinkt minder opgevoerd.
Er zijn heel weinig Honda cilinders waar 70cc op staat.
Meestal staat er niks op, of 50cc (ookal is het irl 70cc)
En anders haal je er inderdaad even een vijltje overheen en je ziet er niks meer van.
|
|
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk |
|