flash0172 |
13-6-2011 12:10 |
Posts: 55 |
als je het geen probleem vind een motorrijbewijs te halen kan je beter dat dien en Honda gaan rijden.
maar een derbi of andere crossbrommer opvoeren rijd ook leuk
|
|
Honda, alleen echte mensen rijden 2-takt, de rest 4-takt |
|
Joop_Karel_Spank |
13-6-2011 22:26 |
Posts: 278 |
een KTM is allicht leuker dan een opgevoerde derbi dat vind ik geen twistpunt(alhoewel ik zelf derbi rijdt) maar ik kan me voorstellen dat je aan een klus tsx of mt waar je lekker mee ragt zonder zorgen te maken over schade ook leuk kan zijn. je hebt het dan over een hobby met een heel ander kostenplaatje en een hogere sleutelfactor. Als je zou willen kan je dan ook mee doen aan de brommercross wat natuurlijk wat laagdrempeliger is dan motorcross en voor de 'legaalheid' kan je altijd de brommer op een aanhangwagen meenemen.
Maargoed om je brommer nou niet te gaan opvoeren of speciaal een motorrijbewijs te gaan halen om te crossen vind ik zelf ook een beetje vreemd. Wanneer je daadwerkelijk aan het crossen bent in een mooi bos ben je toch 9/10 keer illegaal bezig. Plus je brommer/motor rijbewijs zijn toch niet van toepassing omdat je niet op de weg rijdt. je kan alleen nog wel bekeuringen op je kenteken scoren omdat er iets aan je voertuig mis is(terwijl een voertuig zonder kenteken geen gebreken zou hebben in dezelfde staat)
|
|
|
|
denNLnis |
14-6-2011 1:06 |
Posts: 253 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joop_Karel_Spank
een KTM is allicht leuker dan een opgevoerde derbi dat vind ik geen twistpunt(alhoewel ik zelf derbi rijdt) maar ik kan me voorstellen dat je aan een klus tsx of mt waar je lekker mee ragt zonder zorgen te maken over schade ook leuk kan zijn. je hebt het dan over een hobby met een heel ander kostenplaatje en een hogere sleutelfactor. Als je zou willen kan je dan ook mee doen aan de brommercross wat natuurlijk wat laagdrempeliger is dan motorcross en voor de 'legaalheid' kan je altijd de brommer op een aanhangwagen meenemen.
Maargoed om je brommer nou niet te gaan opvoeren of speciaal een motorrijbewijs te gaan halen om te crossen vind ik zelf ook een beetje vreemd. Wanneer je daadwerkelijk aan het crossen bent in een mooi bos ben je toch 9/10 keer illegaal bezig. Plus je brommer/motor rijbewijs zijn toch niet van toepassing omdat je niet op de weg rijdt. je kan alleen nog wel bekeuringen op je kenteken scoren omdat er iets aan je voertuig mis is(terwijl een voertuig zonder kenteken geen gebreken zou hebben in dezelfde staat)
eehm een bos is volgens de wet ook gewoon openbare weg
(openbare weg = alle gebieden die vrij toegankelijk zijn voor iedereen)
maarja effe ontopic, ga motor rijden, veel beter dan brommer rijden en minder risico aan verbonden (opgevoerde brommer maakt vaak een pestherrie en kun je dus sneller horen van grote afstand, denk aan politie, motoren hebben betere demping en vaak ook decibelkillers. Motoren hebben meer kracht onderin, motoren zijn steviger, het geluid is leuker , en komop als je kan kiezen tussen motor of brommer, dan is het toch al duidelijk voor je de vraag stelt? de motor natuurlijk)
|
|
Honda, the power of dreams |
|
ChielTZR |
14-6-2011 15:18 |
Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: denNLnis
[...]
eehm een bos is volgens de wet ook gewoon openbare weg
(openbare weg = alle gebieden die vrij toegankelijk zijn voor iedereen)
maarja effe ontopic, ga motor rijden, veel beter dan brommer rijden en minder risico aan verbonden (opgevoerde brommer maakt vaak een pestherrie en kun je dus sneller horen van grote afstand, denk aan politie, motoren hebben betere demping en vaak ook decibelkillers. Motoren hebben meer kracht onderin, motoren zijn steviger, het geluid is leuker , en komop als je kan kiezen tussen motor of brommer, dan is het toch al duidelijk voor je de vraag stelt? de motor natuurlijk)
brommers kan je ook wel goed dempen, alleen wil menigeen brommerrijder dat niet.
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
Aprilia RX 50 2003 |
14-6-2011 15:48 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]
brommers kan je ook wel goed dempen, alleen wil menigeen brommerrijder dat niet.
mijne met 80 cc en ori demper enz maakt idd veel minder geluid dan en=en crosser/enduro motor. gewoon ori demper of andere demper die goed dempt.
probleem van lui die opvoeren is vaak dat er geen goede demper achter komt.
dan gaan mensen zeiken en mag er in bepaalde gebieden niet meer gereden worden
Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 14-6-2011 om 15:48 uur.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
ChielTZR |
14-6-2011 16:10 |
|
Ruben2311 |
14-6-2011 16:16 |
Posts: 1055 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]
mijne met 80 cc en ori demper enz maakt idd veel minder geluid dan en=en crosser/enduro motor. gewoon ori demper of andere demper die goed dempt.
probleem van lui die opvoeren is vaak dat er geen goede demper achter komt.
dan gaan mensen zeiken en mag er in bepaalde gebieden niet meer gereden worden
Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 14-6-2011 om 15:48 uur.
Heb je de demper van je leovince er nog op zitten?
Hoevaak heb je dan al je demperwol vervagen
|
|
Half the strokes, double the power! |
|
Aprilia RX 50 2003 |
14-6-2011 16:20 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ruben2311
[...]
Heb je de demper van je leovince er nog op zitten?
Hoevaak heb je dan al je demperwol vervagen
die van leovince is nog niet zo lang. en vaak als ik naar havelte (bos) ga dan zet ik de ori demper erop omdat t minder geluid heeft. alleen is die demper te breed dus wanneer er een brede crossband op ligt past t niet met doorveren
en zelfs dan is leovince nog niet zo heel luid vergeleken met andere opvoeruitlaten.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
Ruben2311 |
14-6-2011 16:26 |
|
flash1 |
14-6-2011 16:56 |
Posts: 12 |
De prijs speelt ook nog mee, daarom wacht ik liever nog met het halen van een motorrijbewijs. Wil wel gewoon vrij kunnen crossen en zo legaal mogelijk.
Maar jullie zeggen dat ik geen poot heb om op te staan als ik een ongeluk maak met mijn Derbi? (Daar zit nu al een Gianelli conti CHR op). En elke keer met een aanhanger met een KTM ergens naar toe rijden en dan ook nog het risico om hem kwijt te raken vind ik ook maar niks..
Iemand verstand met het aanbrengen van een kenteken op een vrij nieuwe crosser?
Alvast bedankt.
|
|
|
|
Aprilia RX 50 2003 |
14-6-2011 17:10 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: flash1
De prijs speelt ook nog mee, daarom wacht ik liever nog met het halen van een motorrijbewijs. Wil wel gewoon vrij kunnen crossen en zo legaal mogelijk.
Maar jullie zeggen dat ik geen poot heb om op te staan als ik een ongeluk maak met mijn Derbi? (Daar zit nu al een Gianelli conti CHR op). En elke keer met een aanhanger met een KTM ergens naar toe rijden en dan ook nog het risico om hem kwijt te raken vind ik ook maar niks..
Iemand verstand met het aanbrengen van een kenteken op een vrij nieuwe crosser?
Alvast bedankt.
beter een enduro kopen, zit het kenteken al bij
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
-simon- |
14-6-2011 17:19 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: flash1
De prijs speelt ook nog mee, daarom wacht ik liever nog met het halen van een motorrijbewijs. Wil wel gewoon vrij kunnen crossen en zo legaal mogelijk.
Maar jullie zeggen dat ik geen poot heb om op te staan als ik een ongeluk maak met mijn Derbi? (Daar zit nu al een Gianelli conti CHR op). En elke keer met een aanhanger met een KTM ergens naar toe rijden en dan ook nog het risico om hem kwijt te raken vind ik ook maar niks..
Iemand verstand met het aanbrengen van een kenteken op een vrij nieuwe crosser?
Alvast bedankt.
ik zou een crossmotor kopen en mooi op crossbanen gaan rijden.
en niet in het bos. daar krijgen de crossbanen en andere crossers alleen maar problemen mee.
je kunt dan legaal trainen en eventueel ook nog af en toe een clubwedstrijd/regio wedstrijd meepakken over een tijdje.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
Aprilia RX 50 2003 |
14-6-2011 17:21 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]
ik zou een crossmotor kopen en mooi op crossbanen gaan rijden.
en niet in het bos. daar krijgen de crossbanen en andere crossers alleen maar problemen mee.
je kunt dan legaal trainen en eventueel ook nog af en toe een clubwedstrijd/regio wedstrijd meepakken over een tijdje.
enduro en cross zijn gewoon hele andere hobby's. zelf vind ik off-road/enduro met de brommer iig leuker dan crossen. hoewel ik dat ook super tof vind
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
-simon- |
14-6-2011 17:42 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]
enduro en cross zijn gewoon hele andere hobby's. zelf vind ik off-road/enduro met de brommer iig leuker dan crossen. hoewel ik dat ook super tof vind
klopt. maar in het begin heeft hij het er al over om door het bos of ergens anders te crossen. en de motor dan op een kar te zetten. dan kan hij beter naar een crossbaan gaan.
als hij echt off-road/enduro wil gaan rijden kan hij het beste zijn rijbewijs halen en een 250/300 2t of 450/525 4t gaan. dan is een 125 of een 250 4t te weinig.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
zx7r |
14-6-2011 18:34 |
Posts: 3868 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ruben2311
Een crosser met enduro banden, licht en knipperlichten(zijn maar lichte aanpassingen) kan je echt wel op kenteken krijgen! er zijn zelfs bedrijven in gespecialiseerd.
Zolang er geen papieren bij zitten zegt de RDW gewoon dikke lul drie bier.
KTM 125, ligt aan het bouwjaar, maar zeg a 1500/2000. RBW (maarja altijd handig)
Of een opgevoerd brommertje dat bij lange na niet zo fel is als een crossertje. En minder materiaal gebruikt.
Daarnaast het geouwehoer met opgevoerd rijden, politie, boetes, verzekering etc.
Gewoon lekker een motorfiets halen. Meer pit, geen gezeik met politie als je normaal doet.
|
|
|
|