Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Brommer opvoeren of voor licht motor rijbewijs + KTM 125??

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 867 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #64651 - Brommer opvoeren of voor licht moto...
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 6828 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

flash1 12-6-2011 13:09 Print topicpost
Posts: 12
Hallo,

Ik ben voorplan om voor me plezier te crossen in bv bos en ander off road terrein. Maar wil het toch wel zo legaal mogelijk doen en een standaard brommer vind ik echt te weinig power hebben voor off road.

Dus mijn opties zijn:

-Brommer met 70cc setup..

-KTM 125cc (dan moet ik wel eerst me licht motor rijbewijs halen).


Ik heb al een brommer Derbi DRD pro, maar ik wil toch graag verzekerd rondrijden en met een 70cc setup is dat volgens mij niet het geval??

Dus ik wil zo weinig mogelijk risico lopen, en mijn brommer of evt motor wil ik niet kwijtraken.

Dit bericht is gewijzigd door flash1 op 12-6-2011 om 13:14 uur.

Dit bericht is gewijzigd door flash1 op 12-6-2011 om 13:14 uur.
 

Stiffmeister 12-6-2011 13:15 Print reply

Posts: 1582
Koop een leuke honda mtx met 80cc of een leuke suzuki tsx om mee te rijden?

goedkoop en kun je verzekeren , valt ook niet echt op en dingen zijn redelijk slijtvast
 
.. Retro Active
Paul de Salmiakbal 12-6-2011 13:17 Print reply

Posts: 5285
Als die Derbi al harder gaat dan 45 is hij ook niet verzekerd, dat weet je toch?
 
flash1 12-6-2011 13:21 Print reply
Posts: 12
Hij is idd al opgevoerd er zit een Gianelli conti CHR onder verder helemaal origineel.

Dus jullie zeggen als ik iemand het ziekenhuis inrijd dat ik alsnog me leven lang kan betalen??
 
MTRudolf 12-6-2011 13:31 Print reply

Posts: 2464
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: flash1
Hij is idd al opgevoerd er zit een Gianelli conti CHR onder verder helemaal origineel.

Dus jullie zeggen als ik iemand het ziekenhuis inrijd dat ik alsnog me leven lang kan betalen??



als hij opgevoerd is wel he Das je risico
 
Aprilia RX 50 2003 12-6-2011 13:40 Print reply

Posts: 6717
cc's maken niet uit. zodra je harder gaat dan 45 dekt de verzekering in princiepe niet meer. dus je bent nu al onverzekerd.

Een brommer met 70/80 cc kun je al heel veel lol mee hebben in een bos/off road terrein

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 12-6-2011 om 13:40 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
flash1 12-6-2011 13:41 Print reply
Posts: 12
Ok en zelfs als hij alleen maar ontgrenst is?
 
Aprilia RX 50 2003 12-6-2011 13:46 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: flash1
Ok en zelfs als hij alleen maar ontgrenst is?


Zodra jou brommer niet meer voldoet aan de wettelijke eisen. harder dan 45 km/h enz dan ben je al niet meer verzekerd. echter als jij een ongeluk krijgt wordt 9 van de 10 keer de schade vergoed en de kans dat je iemand aanrijdt op off-road terrein is ook minimaal
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
flash1 12-6-2011 13:51 Print reply
Posts: 12
Oke dan, maar dus het meest veiligste is gewoon een licht motor rijbewijs halen en dan bv een KTM 125cc halen?

Daarmee kunnen ze toch nergens moeilijk over doen, op de
snelheidsovertredingen na?

 
Aprilia RX 50 2003 12-6-2011 13:53 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: flash1
Oke dan, maar dus het meest veiligste is gewoon een licht motor rijbewijs halen en dan bv een KTM 125cc halen?

Daarmee kunnen ze toch nergens moeilijk over doen, op de
snelheidsovertredingen na?



zolang jij je brommer of motor helemaal orgineel houdt kunnen ze daar iig niks tegen doen. op de normale overtredingen na. ik rij echter ook met 80 cc enz heel vaak off-road wil prima en heb er een hoop lol mee
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
flash1 12-6-2011 14:01 Print reply
Posts: 12
Rijd jij gewoon op openbare wegen?

Hoorde ook iets van als je brommer 100% sneller als de constructie snelheid gaat dat hij 1x al ingevorderd kan worgen? (45x2 = 90km/h).
 
Aprilia RX 50 2003 12-6-2011 14:08 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: flash1
Rijd jij gewoon op openbare wegen?

Hoorde ook iets van als je brommer 100% sneller als de constructie snelheid gaat dat hij 1x al ingevorderd kan worgen? (45x2 = 90km/h).


Ik rijd er ook mee op de openbare weg ja. vanaf de 65 nemen ze m hier bij de derde keer in beslag. Ik weet alleen niet wat ze doen bij echt hoge snelheden. maar zolang jij niet te veel in de stad komt gaat t wel goed. bij mij al 2.5 jaar en 1 keer roller mee gemaakt
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Pushpin 12-6-2011 14:34 Print reply
Posts: 841
denk dan wel dat je wat meer hebt aan die ktm dan..
is ook stuk leuker kwa power
 
flash1 12-6-2011 14:51 Print reply
Posts: 12
Ik denk dat ik toch voor de KTM 125 ga, denk ook wel dat ik vrij snel klaar ben met lessen heb niet lang geleden me auto rijbewijs gehaald rij nu ook al zoon 3 jaar schakel. Wat denken jullie??
 
mxbeunking 12-6-2011 14:57 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: flash1
Ik denk dat ik toch voor de KTM 125 ga, denk ook wel dat ik vrij snel klaar ben met lessen heb niet lang geleden me auto rijbewijs gehaald rij nu ook al zoon 3 jaar schakel. Wat denken jullie??


koop een ktm 125
- veel meer kracht
- veel sterker zoals het balhoofd, dan bij een brommertje
- hij mag hard lopen, maar jij mag niet hard gaan
- en je zal niet zo snel een warm loper krijgen want het is vloeistof gekoeld

dus als ik jouw was zou ik een ktm kopen
 
Draaiwerk nodig? = PB
Robin 1993 12-6-2011 15:02 Print reply

Posts: 1234
als je zo weinig mogelijk risico wilt lopen op het opvoer/ verzekeringsgebied moet je dus niet met een extreme setup gaan rijden. Stel je voor dat hij 95-100 loopt en je rijdt iemand overhoop bestaat de kans indd dat je je hele leven mag betalen.

Heb het wel eens meegemaakt bij een kennis die iemand aanreed met zijn scooter die iets van 85 liep, verzekering kwam erachter en moest alles uit eigen zak betalen. Dat betekend dus dat elke maand een deel van het bedrag naar die aangereden persoon moest, tot de betaling was afgelost. Gelukkig was het geen ernstig letsel maar hij was dacht ik wel 2 jaar bezig met aflossen..

Dusja het is je eigen risico. Ik ben van mening dat als je gewoon normaal uitkijkt en niet 80 gaan rijden in een dorp ofzo waar je 30 mag , dat de kans niet groot is dat je iemand echt ernstig letsel kan toe dienen. Dus als je je normaal gedraagt en rijd zal het wel loslopen maar het risico blijft altijd ja.

Dit bericht is gewijzigd door Robin 1993 op 12-6-2011 om 15:04 uur.
 
!!2 takt!!

Dit topic is 6828 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved