Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 2 uitgelubberde linker carters?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 697 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #64650 - 2 uitgelubberde linker carters?
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 8274 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kenny77 13-6-2011 18:27 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Je gebruikt dan toch een 2RS lager hoop ik?




Waarom ?
Er zit zelfs een smerings kanaal voor het lager, dus als je een dicht lager erin gaat zetten heeft dat ook geen nut meer.

@Klaas, hoe is het met de krukastap?
Kan ook dat die is ingesleten.
 
Robin 1993 13-6-2011 18:30 Print reply

Posts: 1234
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Je gebruikt dan toch een 2RS lager hoop ik?





Er moet juist een geheel open lager in, als je een 2RS lager erin zit loopt dat al helemaal snel kapot, zit een smeringsgaatje in het carter wat de boel goed laat smeren.
 
!!2 takt!!
BenjaminDG 13-6-2011 18:31 Print reply

Posts: 4605
Iedereen raad hem toch aan om locktite te gebruiken?

Dan zou ik voor het zekerste een 2RS lager nemen.

Robin: waarom zou dat kapot lopen?

In mijn wielen moeten zelfs 2RS lagers zitten volgens de handleiding?

Die gaan ook al wat 10K mee.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 13-6-2011 om 18:32 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Maup 13-6-2011 18:31 Print reply

Posts: 4353
geloof er geen ruk van dat dat lager een skf 6222 lager is.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
kenny77 13-6-2011 18:34 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Iedereen raad hem toch aan om locktite te gebruiken?

Dan zou ik voor het zekerste een 2RS lager nemen.

Robin: waarom zou dat kapot lopen?

In mijn wielen moeten zelfs 2RS lagers zitten volgens de handleiding?

Die gaan ook al wat 10K mee.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 13-6-2011 om 18:32 uur.

Ja je moet niet een halve fles locktite erop smeren, alleen op het passings vlak, als je dat normaal doet dan komt er niks in het lager.

En een krukas maakt wat meer toeren dan een wiel.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maup
geloof er geen ruk van dat dat lager een skf 6222 lager is.


62/22 zit er origineel in.
 
Robin 1993 13-6-2011 18:36 Print reply

Posts: 1234
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Iedereen raad hem toch aan om locktite te gebruiken?

Dan zou ik voor het zekerste een 2RS lager nemen.

Robin: waarom zou dat kapot lopen?

In mijn wielen moeten zelfs 2RS lagers zitten volgens de handleiding?

Die gaan ook al wat 10K mee.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 13-6-2011 om 18:32 uur.



Ja inderdaad in je wielen wel ja. Maar lijkte mij door de hoeveelheid toeren wat dat lager op moet vangen dat hij toch aardig gesmeerd moet worden. En als je een dicht lager monteert heeft hij alleen dat beetje vet wat al in dat lager zit, als je daar dus veel mee gaat rijden lijkt mij dat niet helemaal goed te gaan..
Er zit niet voor niets een smeringsgaatje in je carter.

edit: te laat

Dit bericht is gewijzigd door Robin 1993 op 13-6-2011 om 18:37 uur.
 
!!2 takt!!
crossgek - Forum en Sales Moderator 13-6-2011 18:48 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Iedereen raad hem toch aan om locktite te gebruiken?

Dan zou ik voor het zekerste een 2RS lager nemen.

Robin: waarom zou dat kapot lopen?

In mijn wielen moeten zelfs 2RS lagers zitten volgens de handleiding?

Die gaan ook al wat 10K mee.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 13-6-2011 om 18:32 uur.



wil je dit bericht aub wijzigen ?
de lagerfabrikanten stellen het niet op prijs als je het geheim vrijgeeft.

open lagers gaan natuurlijk kapot en dan verkopen ze meer , waarom zouden ze anders verkocht worden.

2rs lagers zijn alleen voor de echte handige mensen die snappen dat voorgesmeerde lagers in elke toepassing het beste zijn en niet kapot zullen draaien.

 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Robin 1993 13-6-2011 18:50 Print reply

Posts: 1234
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]



wil je dit bericht aub wijzigen ?
de lagerfabrikanten stellen het niet op prijs als je het geheim vrijgeeft.

open lagers gaan natuurlijk kapot en dan verkopen ze meer , waarom zouden ze anders verkocht worden.

2rs lagers zijn alleen voor de echte handige mensen die snappen dat voorgesmeerde lagers in elke toepassing het beste zijn en niet kapot zullen draaien.



haha, ik denk zelfs dat als je 2RS lagers op je krukas monteerd dat dan de behuizing eraf schroeit, die behuizing van zo'n lager kunnen niet tegen die hoge temperaturen
 
!!2 takt!!
BenjaminDG 13-6-2011 18:55 Print reply

Posts: 4605
Een 2RS lager als krukaslager voor een honda mb/mt50 kan als je de afdichting er oplaat max 12.000 toeren aan (veiligheidsmarge).

http://www.kml-beari...aring_no=62%2F22-2RS

Dus bij een standaard brommer of 1 die niet zo hard is opgevoerd zou dit moeten werken.

Robin: Dus volgens jou kan de rubberen behuizing niet tegen die temperaturen? Dan zouden alle keeringen ook wegsmelten volgens jou?

Deze lagers komen ook in metalen behuizingen.


Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 13-6-2011 om 19:01 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Leen 13-6-2011 19:10 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Een 2RS lager als krukaslager voor een honda mb/mt50 kan als je de afdichting er oplaat max 12.000 toeren aan (veiligheidsmarge).

http://www.kml-beari...aring_no=62%2F22-2RS

Dus bij een standaard brommer of 1 die niet zo hard is opgevoerd zou dit moeten werken.

Robin: Dus volgens jou kan de rubberen behuizing niet tegen die temperaturen? Dan zouden alle keeringen ook wegsmelten volgens jou?

Deze lagers komen ook in metalen behuizingen.


Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 13-6-2011 om 19:01 uur.



aleen die met metalen dichtingen zijn slechts stofdicht... en dan eigenlijk alleen kiezelsteen-dicht.
 
BenjaminDG 13-6-2011 19:12 Print reply

Posts: 4605
Ok goed die ijzeren zijn inderdaad niet vloeistof dicht maar de rubberen afdichting zal niet zomaar gaan smelten denk ik.

Een krukaskering is ook uit NBR gemaakt dacht ik.
 
Vlaanderen vrij!
KlaasMarten 14-6-2011 15:12 Print reply

Posts: 423
Kan je ook Loctite 648 gebruiken?
Want die zijn er in 10ml.
Ik gebruik dit spul toch nooit dus ik hoef maar een klein flesje en aangezien er geen voor 638 is.
 
Haus am See
Maup 14-6-2011 15:14 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KlaasMarten
Kan je ook Loctite 648 gebruiken?
Want die zijn er in 10ml.
Ik gebruik dit spul toch nooit dus ik hoef maar een klein flesje en aangezien er geen voor 638 is.

Is er wel hoor.
http://www.midwayusa...productNumber=220112
Nu nog alleen ff een shop in nederland vinden.

Dit bericht is gewijzigd door Maup op 14-6-2011 om 15:14 uur.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
KlaasMarten 14-6-2011 15:22 Print reply

Posts: 423
Dat bedoel ik dus.
 
Haus am See
Leen 14-6-2011 16:29 Print reply

Posts: 26877
als je in de buurt zou wonen kon je wel even langskomen met je cartertje, had je wel wat 638 van mijn mogen gebruiken.
 

Dit topic is 8274 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved