Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 2 uitgelubberde linker carters?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 727 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #64650 - 2 uitgelubberde linker carters?
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 8275 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Maup 12-6-2011 19:14 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KlaasMarten
Waar is die te krijgen dan?
Want IK kan niks vinden..

http://www.detechnoshop.nl/frameset.html

Hebben ze vast wel c3 lager met dezelfde binnendiameter, dikte, en een dikkere buitendiameter.
Dan laat je je carter kotteren op die maat (Denk wel aan de passing).

Maar wat ik zou doen, is wat Thijsse zegt. Gewoon die loctite erin. Dat is er tenslotte voor gemaakt.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
KlaasMarten 12-6-2011 19:26 Print reply

Posts: 423
Oke, ik heb geen ''kottermachine'' dus dan zal dat wel niks worden, ook moet je de juiste passing hebben, want als ik dan tegroot kotter heb ik weer een probleem. :P

Ik heb hier dus ook veel gehoord over loctite, maar dat is echt duur spul. (40/50,-) zag ik op verschillende shops.

Dus misschien is het het beste om of een ander carter, of een compleet blok kopen, want dan heb je ook nog reserveonderdelen liggen.

Bedankt voor de reactie's, ik denk dat ik maar een donorblok, of een ander/nieuw carter koop..

PS. , het kan het ook niet aan het lager liggen toch?
Die heeft wel axiale beweging maar geen radiale, en is dus een nieuw lager bij Josddijkman.nl

 
Haus am See
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 12-6-2011 20:31 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KlaasMarten
Oke, ik heb geen ''kottermachine'' dus dan zal dat wel niks worden, ook moet je de juiste passing hebben, want als ik dan tegroot kotter heb ik weer een probleem. :P

Ik heb hier dus ook veel gehoord over loctite, maar dat is echt duur spul. (40/50,-) zag ik op verschillende shops.

Dus misschien is het het beste om of een ander carter, of een compleet blok kopen, want dan heb je ook nog reserveonderdelen liggen.

Bedankt voor de reactie's, ik denk dat ik maar een donorblok, of een ander/nieuw carter koop..

PS. , het kan het ook niet aan het lager liggen toch?
Die heeft wel axiale beweging maar geen radiale, en is dus een nieuw lager bij Josddijkman.nl




30 euro heb je dat spul al, zie t maar als een investering
 
Robin 1993 12-6-2011 21:51 Print reply

Posts: 1234
Doe het nou goed. En los het gewoon op met locktite en anders uitkotteren.

Heb je straks een donorblok voor 50 euro gekocht en heeft die linker carter ook een uitgelubbertde passing, dan ben je dus nog verder van huis en alsnog veel geld kwijt wat dus eigenlijk niet nodig is

en nee: het kan niet liggen aan dat lager, het is toch een nieuwe? het is gewoon dat carter.

Dit bericht is gewijzigd door Robin 1993 op 12-6-2011 om 21:52 uur.
 
!!2 takt!!
KlaasMarten 12-6-2011 22:15 Print reply

Posts: 423
Dat is waar.

Waar vind ik locktite die ik nodig heb voor 30,-
want ik zie ze haast alleen maar voor 50,-
En die 20,- heb ik dan maar weer.


 
Haus am See
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 12-6-2011 22:24 Print reply

Posts: 17929
Martijn II - Forum en Sales Moderator 13-6-2011 2:01 Print reply

Posts: 9841
als je gaat kotteren, hoe zorg je dan dat je krukas nog in lijn ligt? Het uitgelubberde gat zou ik niet als referentie durven gebruiken. Als dat namelijk wel kon is er met loctite 638 sowieso geen probleem

 
Too cool for school!
j0ren 13-6-2011 9:40 Print reply

Posts: 1298
Als je loctite op je lagertje doet, en deze pleur je in je carter, en vervolgens zet je gewoon de rest van het carter + krukas in elkaar.. Dan zit het lager vrijwel 99% goed in je carter wanneer de loctite droog is
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
JB1 13-6-2011 9:59 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
als je gaat kotteren, hoe zorg je dan dat je krukas nog in lijn ligt? Het uitgelubberde gat zou ik niet als referentie durven gebruiken. Als dat namelijk wel kon is er met loctite 638 sowieso geen probleem



Het gat van de keerring gebruiken als referentie?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
KlaasMarten 13-6-2011 10:33 Print reply

Posts: 423
Ik ga niet kotteren, want ik heb geen kottermachine en er is ook niemand in de buurt die zo 1 heeft.
Plus nog ik heb er geen ervaring mee en het ook nog misschien fout kan gaan wat ik hier lees.

Dus ik wil liever een goed carter, of locktite.
Ik wil ook niet dat het tijdelijk is, dus ALS ik locktite koop dan moet het ook goed vast blijven en later niet weer speling hebben.

Want ik wil straks wel een goed betrouwbaar blok waarmee ik zonder twijfels mooi mee kan rijden.
 
Haus am See
KlaasMarten 13-6-2011 17:49 Print reply

Posts: 423
Ik heb het blokje dus weer uitelkaar gehaald. (ik heb niet gereden hoor)
En ik had dat linkerlager dus met metaalepoxy ingesmeerd en in het carter gezet. (en is dus uitgehard)

Dus ik splits het blok, en het linkerlager blijft echt goed vast in het carter zitten.
Want eerst ging die altijd met de krukas mee eruit, maar bleef nu dus in het carter zitten. (dus met die epoxylijm erin.)

Nu snap ik het even niet meer.
Ik had dus speling op de krukas, maar het blijkt toch dat het lager echt wel goed vastzit nu.

De krukaspassing zegmaar is nog goed, en het lager zit nu dus ook goed vast.
Nieuwe krukaslagers, dus dat moet ook goed zijn.
Maar ik heb dus toch nog speling..

Maar nu even wat over de lagers,
Het linkerkrkuaslager is SKF, (met geen C-teken, nummer 6222)
het rechterlager is ook SKF ( met C3 erop staan, nummer 6204)

Ik heb wel 50km ingereden zonder te weten dat ik speling had.
Zouden de lagers kapot zijn?
Ze draaien anders nog wel als nieuw...

En nog even over de speling, ik moet echt het vliegwiel goed beetpakken, en dan op en neer bewegen zodat ik speling krijg.


Of is dit hele verhaal wat ik nu allemaal zeg, pietje precies?
 
Haus am See
Leen 13-6-2011 18:02 Print reply

Posts: 26877
je bent gewoon een idiote prutser. klaar.
 
KlaasMarten 13-6-2011 18:12 Print reply

Posts: 423


Als je niks nuttigs te melden hebt zeg je maar niks.

Ik heb vaak genoeg blokjes gereviseerd zonder enige problemen.
Nu heb ik dit, groot probleem, maar het moet wel weer goedkomen hoop ik.
 
Haus am See
Robin 1993 13-6-2011 18:21 Print reply

Posts: 1234
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KlaasMarten


Als je niks nuttigs te melden hebt zeg je maar niks.

Ik heb vaak genoeg blokjes gereviseerd zonder enige problemen.
Nu heb ik dit, groot probleem, maar het moet wel weer goedkomen hoop ik.



ben het eerlijk gezegt wel een beetje met leen eens. Je hebt dus het carter ingesmeerd met een metaalgoedje, dit was niet ons advies. Je moet LOCKTITE gebruiken en niets anders. En zitten de lagers ook wel goed strak om je krukas heen? wat dat kan het ook nog zijn.

En die opgegeven lagers zijn gewoon de goede. Het vliegwiel mag je absoluut niet op en neer kunnen halen, ook niet als je hem goed vastpakt.

Dus wat je moet doen is blokje weer openhalen. Een nieuw carter scoren die een goede passing heeft. Of je carter uitkotteren met een nieuwe pasbus (je kan ook een groter lager monteren met dezefde binnenmaten) Of desnoods met die locktite aan de gang gaan. En niets anders meer doen anders krijg je het echt nooit goed.


en p.s je kan er nooit van uit gaan dat als je lager nog goed en mooi rondraait dat hij dan niet versleten is. Dus gooi er maar weer nieuwe lagers in voor de zekerheid aangezien je met dat metaalgoedje heb lopen klote

Dit bericht is gewijzigd door Robin 1993 op 13-6-2011 om 18:24 uur.
 
!!2 takt!!
BenjaminDG 13-6-2011 18:23 Print reply

Posts: 4605
Je gebruikt dan toch een 2RS lager hoop ik?


 
Vlaanderen vrij!

Dit topic is 8275 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved