Skillzone TSX |
8-6-2011 14:05 |
Posts: 182 |
Uhh ik zou het niet weten maar kijk anders op een fiets misschien kan je daaruit je patroon afleiden hoe die hoort te zitten.
|
|
|
|
_3s_ |
8-6-2011 14:07 |
Posts: 899 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Skillzone TSX
Uhh ik zou het niet weten maar kijk anders op een fiets misschien kan je daaruit je patroon afleiden hoe die hoort te zitten.
Een fiets heeft toch helemaal niet dezelfde banden jongen... iedere band is anders.
Maar ik snap je verhaal langs geen kanten, maak eens foto's en leg het zo uit, want met die pijltjes ligt het er nog maar net aan hoe je op die pijltjes kijkt.
als er een draairichting op je band staat moet je deze gewoon aanhouden, punt uit, anders krijg je aquaplaning(denk wel niet dat het met een brommer zo spectaculair zal zijn)
|
|
Jeuj TSW erbij! =D |
|
appie_1988 |
8-6-2011 14:13 |
Posts: 322 |
Het is een V-profiel band.
Er staan twee pijlen op voor rijrichting.
1 voor het achterwiel
2 voor het voorwiel
bij de "achterwiel pijl" zodat het profiel zo staat>>>>>>>>>
Bij de "voorwiel pijl" dat het profiel zo staat <<<<<<<<<<
en hij lijkt mij onlochies dat het profiel <<<<<< zo hoort.
|
|
|
|
StineZ |
8-6-2011 14:17 |
Posts: 571 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: appie_1988
Het is een V-profiel band.
Er staan twee pijlen op voor rijrichting.
1 voor het achterwiel
2 voor het voorwiel
bij de "achterwiel pijl" zodat het profiel zo staat>>>>>>>>>
Bij de "voorwiel pijl" dat het profiel zo staat <<<<<<<<<<
en hij lijkt mij onlochies dat het profiel <<<<<< zo hoort.
gaat het om hoe de pijlen op de grond staan of hoe ze onder het spatbord staan? Dat is namelijk andersom
|
|
Turbokit |
|
koetjeboe91 |
8-6-2011 14:17 |
Posts: 2096 |
als de draai richting van de band belangrijks is (word bepaald door het profiel van de band) staat er een draairichting op de band dan het het belangrijk dat deze word nageleeft. dit is om het rijden op een laagje water te voorkomen genaamd aquaplaning. de draairichting is vaak met een pijl aangegeven.
|
|
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard. |
|
Aprilia RX 50 2003 |
8-6-2011 14:18 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hackomatic
[...]
gaat het om hoe de pijlen op de grond staan of hoe ze onder het spatbord staan? Dat is namelijk andersom
de kant waar hij heen draait misschien
verder heeft het niet alleen te maken met het profiel. mijn crossbanden hebben ook een looprichting. maar die noppen staan in keurig nette rijtjes
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
appie_1988 |
8-6-2011 14:21 |
Posts: 322 |
als je van af boven kijkt zou het profiel <<<<<<<<< zo moeten staan terwijl de ban naar > die dan draait
|
|
|
|
appie_1988 |
8-6-2011 14:36 |
Posts: 322 |
Ik wilde het toch echt weten.
Dus heb maar motorbanden service gebeld waarom dit zo was.
Deze kon mij vertellen dat
Bij een achterband heb je een trekkende kracht omdat je het wiel aandrijft. dus een afschuiving naar > kant.
Terwijl het voorwiel allen grote kracht < kant hebt bij het remmen.
wel vet heb ik vandaag wat nieuws geleerd :P
|
|
|
|
MaXi-PuCh |
8-6-2011 15:32 |
Posts: 1531 |
dus als jij nu vanaf boven op je brommer kijkt, wijzen de profielen naar elkaar toe? dus > < ?
|
|
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
8-6-2011 15:44 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: appie_1988
Ik wilde het toch echt weten.
Dus heb maar motorbanden service gebeld waarom dit zo was.
Deze kon mij vertellen dat
Bij een achterband heb je een trekkende kracht omdat je het wiel aandrijft. dus een afschuiving naar > kant.
Terwijl het voorwiel allen grote kracht < kant hebt bij het remmen.
wel vet heb ik vandaag wat nieuws geleerd :P
dat is nogal logisch, had je niet meteen kunnen bellen dan?
|
|
|
|
Freddy-fish |
8-6-2011 16:01 |
Posts: 2129 |
klopt inderdaad, ik stond er zelf ook even van te kijken
|
|
Brommerforum ingeruild voor motorforum :) |
|
RikDT50MX - Nieuws Poster |
8-6-2011 17:43 |
Posts: 1558 |
das het voordeel van noppen, nooit last van aqua plaining
|
|
I Can Play With Madness |
|
Makrolon |
8-6-2011 17:46 |
Posts: 6733 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]
dat is nogal logisch, had je niet meteen kunnen bellen dan?
Als ie dat had gedaan had iemand in de toekomst dit topic niet kunnen vinden met de search functie.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RikDT50MX
das het voordeel van noppen, nooit last van aqua plaining
Nee, dat is het grote voordeel van noppen, bij nat weer weet je zeker dat je geen grip hebt.
Dit bericht is gewijzigd door Makrolon op 8-6-2011 om 17:47 uur.
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
Skillzone TSX |
8-6-2011 19:19 |
Posts: 182 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]
Als ie dat had gedaan had iemand in de toekomst dit topic niet kunnen vinden met de search functie.
[...]
Nee, dat is het grote voordeel van noppen, bij nat weer weet je zeker dat je geen grip hebt.
Dit bericht is gewijzigd door Makrolon op 8-6-2011 om 17:47 uur.
Dat is egt zwaar irritant. ik glij heel de tijd weg met me achterkant :( maar dan kan ej wel driften
|
|
|
|
ChielTZR |
8-6-2011 19:27 |
Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Skillzone TSX
[...]
Dat is egt zwaar irritant. ik glij heel de tijd weg met me achterkant :( maar dan kan ej wel driften
driften met je brommer, juist ja..
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|