Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - olie impact op snelheid

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 875 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #64636 - olie impact op snelheid
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1721 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jojokeuh 8-6-2011 13:29 Print topicpost

Posts: 246
Hallo,
Ik heb een honda dax.
Had een vermoeden 2 maanden geleden dat hij te snel ging, naar de politie geweest.
Toen gaf de teller 55 aan en ging hij 48 op de rollen.
Maar nu heb ik er 10w40 Motorolie in gedaan en geeft hij op de teller 65 ;s
eerst had ik er gewoon 10w40 voor auto's ingedaan.
groeten

 
nobody is perfect..

nitirkha 8-6-2011 13:33 Print reply

Posts: 437
Dan slipte wss je koppeling met die andere olie...auto olie is ook niet geschikt voor natte platen koppelingen.
 
jojokeuh 8-6-2011 13:51 Print reply

Posts: 246
had ik alles in orde gemaakt
helemaal afgesteld
vervang ik de olie en komt dit ;s
is om krankzinnig te worden.
ideen hoe ik hem dan terug trager laat rijden?

 
nobody is perfect..
nitirkha 8-6-2011 13:54 Print reply

Posts: 437
Inlaat begrenzen ? Weet niet precies wat de beste manier is om 4 takt af te voeren...
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 8-6-2011 13:59 Print reply

Posts: 9841
Gewoon zorgen dat je carb niet helemaal open kan, dmv busje of wat dan ook. Wel zorgen dat je gas niet kan blijven hangen, want met 48 op een muur klappen is klote.

Dat is vind ik de beste manier. Met elke andere manier ga je echt restricties aanbrengen en daar heeft je blok alleen maar onder te lijden op de lange termijn.

Edit; is eigenlijk een vorm van inlaat begrenzen. Denk dat een restrictie in de inlaat ook niet zoveel kwaad kan.


Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 8-6-2011 om 14:00 uur.
 
Too cool for school!
jojokeuh 8-6-2011 14:05 Print reply

Posts: 246
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
Gewoon zorgen dat je carb niet helemaal open kan, dmv busje of wat dan ook. Wel zorgen dat je gas niet kan blijven hangen, want met 48 op een muur klappen is klote.

Dat is vind ik de beste manier. Met elke andere manier ga je echt restricties aanbrengen en daar heeft je blok alleen maar onder te lijden op de lange termijn.

Edit; is eigenlijk een vorm van inlaat begrenzen. Denk dat een restrictie in de inlaat ook niet zoveel kwaad kan.


Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 8-6-2011 om 14:00 uur.

en kan ik dat zelf doen ?
en wat betekend die restrictie in de inlaat?

Edit; ik had al dmv een buisje ervoor gezorgt dat de carb. niet helemaal open kan

Dit bericht is gewijzigd door jojokeuh op 8-6-2011 om 14:06 uur.
 
nobody is perfect..
Meathausen 9-6-2011 13:56 Print reply

Posts: 726
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jojokeuh
[...]

en kan ik dat zelf doen ?
en wat betekend die restrictie in de inlaat?

Edit; ik had al dmv een buisje ervoor gezorgt dat de carb. niet helemaal open kan

Dit bericht is gewijzigd door jojokeuh op 8-6-2011 om 14:06 uur.


iets groter busje erin ?
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!
denNLnis 14-6-2011 14:48 Print reply

Posts: 253
lagere bandenspanning helpt ook altijd xD
nee maar serieus de motor van een vriend van me is begrensd door gewoon een schroefje door zn gas heen te draaien (op een bepaalde plek waarschijnlijk) waardoor zn handle niet helemaal open kan (suzuki GSX600R Srad) waardoor zn motort naar 25kw begrensd is (kan niet op kenteken met die krengen) misschien ook wat voor de dax?

effe OT:
nog nooit iemand zien vragen hoe hij zachter kan :S
 
Honda, the power of dreams
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 14-6-2011 15:03 Print reply

Posts: 8612
Hij moet in orde zijn voor een keuring ?
Gewoon een klassieke begrenzer (elco die ontsteking gedeeltelijk onklaar maakt), eventueel zonder schakelaar voor de keuring.
Achteraf schakelaartje er bij, begrenzer afzetten, bij rollenbank begrenzer opzetten.

Trouwens 48 op de rollenbank, krijg je daar al last mee ??? Wat een oenen zeg.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Maup 14-6-2011 15:09 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Hij moet in orde zijn voor een keuring ?
Gewoon een klassieke begrenzer (elco die ontsteking gedeeltelijk onklaar maakt), eventueel zonder schakelaar voor de keuring.
Achteraf schakelaartje er bij, begrenzer afzetten, bij rollenbank begrenzer opzetten.

Trouwens 48 op de rollenbank, krijg je daar al last mee ??? Wat een oenen zeg.

Nja, hier niet. Ze beboeten vanaf 50 gecorrigeerd en vanaf 65 moet je hem std laten zien opt bureau.

Dit bericht is gewijzigd door Maup op 14-6-2011 om 15:10 uur.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
Ruben2311 14-6-2011 16:29 Print reply

Posts: 1055
Woon jij in Belgiƫ?
 
Half the strokes, double the power!
jojokeuh 17-6-2011 13:28 Print reply

Posts: 246
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ruben2311
Woon jij in Belgiƫ?

ja
 
nobody is perfect..
Shoot_me 23-6-2011 17:16 Print reply

Posts: 1535
Grotere bus erin... En als je je inlaat begrensd zorg ervoor dat het goed is gedaan zodat er niks in je cilinder terecht kan komen.

edit; crap, old topic

Dit bericht is gewijzigd door Shoot_me op 23-6-2011 om 17:16 uur.
 
miauw

Dit topic is 1721 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved