Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Schakelaskeerring vervangen: hoe om moet hij?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 533 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #64633 - Schakelaskeerring vervangen: hoe om...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1195 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Jeff 7-6-2011 15:52 Print topicpost

Posts: 49
Hallo,

Ik heb een nieuwe schakelaskeerring ontvangen, naar aanleiding van een lekke :(. Maar ik heb een vraagje, welke kant moet NAAR de brommer toe?

Hier een foto van de voor- en achterkant:

Voorkant:



Achterkant:



EDIT: De voorkant heeft zegmaar een groef erin zitten met een metaaldraad(?) erin verwerkt.

Hartstikke bedankt!

Jeff

Dit bericht is gewijzigd door Jeff op 7-6-2011 om 15:53 uur.
 

KlaasMarten 7-6-2011 15:57 Print reply

Posts: 423
Uh, is dit van een Honda?
Volgens mij moet de platte kant, dus wat jij de achterkant vindt, naar buiten steken.
 
Haus am See
Jeff 7-6-2011 15:59 Print reply

Posts: 49
Sorry, dit is een Suzuki TSX .

En bedankt, zo zat hij de vorige keer ook, toen hij ging lekken dus. Vandaar dat ik het even vroeg.

EDIT: Nog een vraagje, hoe ver moet hij erin zitten? Hij steekt nu nog ongeveer een halve cm uit, is dit OK?

Dit bericht is gewijzigd door Jeff op 7-6-2011 om 16:03 uur.
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 7-6-2011 16:01 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jeff
Sorry, dit is een Suzuki TSX .

En bedankt, zo zat hij de vorige keer ook, toen hij ging lekken dus. Vandaar dat ik het even vroeg.



als je een beetje kijkt hoe een keerring in elkaar zit zie jet het zo

de kant met de lettertjes moet naar buiten, en die metalen ring naar binnen
 
_3s_ 7-6-2011 16:03 Print reply

Posts: 899
Die metaaldraad is een veer, die ervoor zorgt dat je dichting rond je as blijft gespannen. en die groef loopt vol met olie, en de olie drukt de dichting dus tegen de as als er iets of wat druk wordt opgebouwd in je blok.

De keerring moet dus met de lettertjes naar je toe als je ze er in drukt, dus zoals Klaasmarten als zegt. Smeer ook wat glijdend spul op je keerring, zo voorkom je dat ze verbrand, al is dit niet zo'n probleem bij een keerring van een schakelas, maar voor bijvoorbeeld krukaskeerringen is dit wel erg belangrijk!

Dus invetten (met je vinger wat op smeren aan de binnenkant waar de as door gaat) en monteren met de lettertjes naar de buitenkant, zodat je de lettertjes kan lezen als de keerring op zijn plaats zit.
 
Jeuj TSW erbij! =D
KlaasMarten 7-6-2011 16:03 Print reply

Posts: 423
Ik denk ook dat het niet heel veel uitmaakt doe die zit, omdat die beide keren niet mag lekken.

Je kan ook even foto's bekijken van het motorblok van dichtbij op google ofzo, dan weet je het zeker.
 
Haus am See
Jeff 7-6-2011 16:04 Print reply

Posts: 49
Geweldig! Helemaal bedankt mensen!
 
- Han - 7-6-2011 16:05 Print reply

Posts: 9667
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KlaasMarten
Ik denk ook dat het niet heel veel uitmaakt doe die zit, omdat die beide keren niet mag lekken.

Je kan ook even foto's bekijken van het motorblok van dichtbij op google ofzo, dan weet je het zeker.


je stopt een zuiger toch ook niet verkeerd om in je brommer met het idee dat die dan ook wel moet lopen?

ik wou een minder subtiel antwoord geven, maar dat zullen we maar niet doen
 
<10.000 posts
_3s_ 7-6-2011 16:06 Print reply

Posts: 899
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KlaasMarten
Ik denk ook dat het niet heel veel uitmaakt doe die zit, omdat die beide keren niet mag lekken.

Je kan ook even foto's bekijken van het motorblok van dichtbij op google ofzo, dan weet je het zeker.

Natuurlijk maakt het wel uit hoe die zit... Als je'm andersom monteert lekt ie binnen no time weer.

Hij moet gewoon gelijk met je blok erin zitten zal ik maar zeggen, dus gewoon de bovenrand van de keerring gelijk met de rand van je blok.
 
Jeuj TSW erbij! =D
ChielTZR 7-6-2011 16:06 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: - Han -
[...]


je stopt een zuiger toch ook niet verkeerd om in je brommer met het idee dat die dan ook wel moet lopen?

ik wou een minder subtiel antwoord geven, maar dat zullen we maar niet doen


das wel enigszins iets heel anders, als je kijkt naar de functie van beide onderdelen.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
- Han - 7-6-2011 16:08 Print reply

Posts: 9667
ja oke dat is waar chiel,

maar een keerring is bedoelt om de olie vanaf 1 kant tegen te houden.

En met de veer aan de buitenkant vraag je om problemen lijkt me, je hebt nogal eens dat veertje eraf liggen
 
<10.000 posts
KlaasMarten 7-6-2011 16:08 Print reply

Posts: 423
Aha oke, dit wist ik niet.
 
Haus am See

Dit topic is 1195 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved