Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Rieju SMX

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1275 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #64614 - Rieju SMX
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3446 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Aprilia RX 50 2003 7-6-2011 22:11 Print reply

Posts: 6717
als je vliegwiel (ding onder de linkerzijkap) geen speling heeft en je hoort geen rare geluiden uit je blok kun je prima alleen je cilinder vervangen.
wil ik best voor je doen hoor (voor minder dan 270 )

als jij de cilinder regelt die je leuk vind. kan vanaf 110 euro ong dr of tp cilinder, beter dan airsal vind ik zelf vooral slijtvaster.

waar woon je ergens. heb over 2 weken vakantie voor een paar centen zet ik zo even die cilinder voor je over

edit: vliegwiel kun je controleren door de linker kap van je motorblok, waar ook de ketting enz langs komen, los te draaien met een imbus 4 sleutel. dan dat ronde ding wat er zit is je vliegwiel, als je daaraan voelt en er zit geen speling op zou ik het blok zeker niet open halen (als er verder geen rare geluiden enz zijn)

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 7-6-2011 om 22:15 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Rs Dude. 7-6-2011 22:14 Print reply

Posts: 1426
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kars93
[...]


Hoe moet ik beginnen? Heeft iemand een lijst met welke onderdelen ik waar kan vinden.:P Al die dingen zoals vliegwiel ed ken ik niet hoor

Dit bericht is gewijzigd door kars93 op 7-6-2011 om 16:46 uur.


wegbrengen als ik dit zo lees
 
kars93 7-6-2011 23:40 Print reply

Posts: 44
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
als je vliegwiel (ding onder de linkerzijkap) geen speling heeft en je hoort geen rare geluiden uit je blok kun je prima alleen je cilinder vervangen.
wil ik best voor je doen hoor (voor minder dan 270 )

als jij de cilinder regelt die je leuk vind. kan vanaf 110 euro ong dr of tp cilinder, beter dan airsal vind ik zelf vooral slijtvaster.

waar woon je ergens. heb over 2 weken vakantie voor een paar centen zet ik zo even die cilinder voor je over

edit: vliegwiel kun je controleren door de linker kap van je motorblok, waar ook de ketting enz langs komen, los te draaien met een imbus 4 sleutel. dan dat ronde ding wat er zit is je vliegwiel, als je daaraan voelt en er zit geen speling op zou ik het blok zeker niet open halen (als er verder geen rare geluiden enz zijn)

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 7-6-2011 om 22:15 uur.


Kijk! Hier heb ik wat aan. Ik ga van het weekend meteen even kijken naar dat vliegwiel. Ik heb geen last van rare geluiden uit mijn blok. Ik hoor wel tijdens het rijden kleine tikjes, dit komt bij mijn linkervoet vandaan (dus het kleine tandwiel zegmaar) ik kan alleen niks vinden van iets wat krom is ofzo. En de ketting heb ik pas nog gespannen. Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Ik woon trouwens in Breda.
 
een echte vent, schakelt.
kars93 8-6-2011 10:36 Print reply

Posts: 44
Ik heb een budget van rond de 200 euro, iets meer maakt niks uit... Mijn brommer rijd nu 85 en ik wil dat wel behouden. Harder dan de 90 wil ik niet. En een flinke trekkracht is ook leuk (maar ik wil geen 70cc, in verband met de juten, ik woon in de stad namelijk). En moet ik bij het aanschaffen van een cilinder ook nog andere (dure) dingen aanschaffen, of is wat ik nu heb voldoende. Afstellen ed kan ik laten doen.

Alvast bedankt
 
een echte vent, schakelt.
Aprilia RX 50 2003 8-6-2011 12:19 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kars93
Ik heb een budget van rond de 200 euro, iets meer maakt niks uit... Mijn brommer rijd nu 85 en ik wil dat wel behouden. Harder dan de 90 wil ik niet. En een flinke trekkracht is ook leuk (maar ik wil geen 70cc, in verband met de juten, ik woon in de stad namelijk). En moet ik bij het aanschaffen van een cilinder ook nog andere (dure) dingen aanschaffen, of is wat ik nu heb voldoende. Afstellen ed kan ik laten doen.

Alvast bedankt

breda is te ver voor mij om je zo even helpen...

als je gewoon een cilinder kit koopt (dus incl cilinder, zuiger, cilinderkop en pakkingen) ben je verder niet echt dure dingen nodig. paar sproeiertjes maar niks bijzonders. voor een DR50 of een Top performance 50 ben je zo'n 110 euro nodig en dan heb je een net setje. voor nog 15 euro heb je een hele sproeierkit.
dus als je vrienden hebt die flink wat sproeiertjes hebben en bereid zijn die uit te lenen ben je met 110 euro aan onderdelen klaar.

edit: dat tikken is denk ik je ketting, elke week even smeren en klaar. hoe meer snelheid hoe meer tikken neem ik aan?


Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 8-6-2011 om 12:21 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
kars93 8-6-2011 14:05 Print reply

Posts: 44
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]

breda is te ver voor mij om je zo even helpen...

als je gewoon een cilinder kit koopt (dus incl cilinder, zuiger, cilinderkop en pakkingen) ben je verder niet echt dure dingen nodig. paar sproeiertjes maar niks bijzonders. voor een DR50 of een Top performance 50 ben je zo'n 110 euro nodig en dan heb je een net setje. voor nog 15 euro heb je een hele sproeierkit.
dus als je vrienden hebt die flink wat sproeiertjes hebben en bereid zijn die uit te lenen ben je met 110 euro aan onderdelen klaar.

edit: dat tikken is denk ik je ketting, elke week even smeren en klaar. hoe meer snelheid hoe meer tikken neem ik aan?


Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 8-6-2011 om 12:21 uur.


hij tikt inderdaad sneller. Alleen hoor je dat bijna niet als je harder rijd(ivm met geluid ed). Dus ik zal beginnen met smeren.

Iemand suggesties voor een top kwaliteit cilinder? En wat is het verschil tussen 50cc en 50cc snel? Of moet ik het gewoon bij een 50cc houden.
 
een echte vent, schakelt.
Aprilia RX 50 2003 8-6-2011 14:09 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kars93
[...]


hij tikt inderdaad sneller. Alleen hoor je dat bijna niet als je harder rijd(ivm met geluid ed). Dus ik zal beginnen met smeren.

Iemand suggesties voor een top kwaliteit cilinder? En wat is het verschil tussen 50cc en 50cc snel? Of moet ik het gewoon bij een 50cc houden.


een DR of Top Performance is ong even snel als std cilinder, niet duur en goede kwaliteit

polini en airsal zijn wat sneller

al die mhr meuk zal hardst lopen maar de prijs voor jou niet waard.
ik zou gewoon voor 1 van de eerste 2 gaan.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
kars93 8-6-2011 17:42 Print reply

Posts: 44
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


een DR of Top Performance is ong even snel als std cilinder, niet duur en goede kwaliteit

polini en airsal zijn wat sneller

al die mhr meuk zal hardst lopen maar de prijs voor jou niet waard.
ik zou gewoon voor 1 van de eerste 2 gaan.


Bedankt voor de tip, dat ik mijn ketting moest smeren! Ik had het gedaan en ging toen een rondje rijden. Ik had nergens meer last van!

Deze lijken me wel wat:
Airsal
hebo manston of is dat niks voor op de straat?
heeft iemand ervaring met een van deze cilinders?

Dit bericht is gewijzigd door kars93 op 8-6-2011 om 17:43 uur.
 
een echte vent, schakelt.
RikDT50MX - Nieuws Poster 8-6-2011 17:48 Print reply

Posts: 1558
k zou dan voor de airsal gaan, volgens mij heb je met hebo bijna geen koppel onderin. (k weet het niet zeker).

btw
hoezo kan een airsal Lc op een dtr die dus Ac is?
 
I Can Play With Madness
ChielTZR 8-6-2011 17:53 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RikDT50MX
k zou dan voor de airsal gaan, volgens mij heb je met hebo bijna geen koppel onderin. (k weet het niet zeker).

btw
hoezo kan een airsal Lc op een dtr die dus Ac is?


nieuwe dtr?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Aprilia RX 50 2003 8-6-2011 17:54 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kars93
[...]


Bedankt voor de tip, dat ik mijn ketting moest smeren! Ik had het gedaan en ging toen een rondje rijden. Ik had nergens meer last van!

Deze lijken me wel wat:
Airsal
hebo manston of is dat niks voor op de straat?
heeft iemand ervaring met een van deze cilinders?

Dit bericht is gewijzigd door kars93 op 8-6-2011 om 17:43 uur.


ketting smeren dient iedere week te gebeuren!!!
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
ChielTZR 8-6-2011 17:55 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


ketting smeren dient iedere week te gebeuren!!!


en dat ligt er maar weer net aan hoeveel je rijdt. elke 100 km ofzo een paar drupjes erop?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
RikDT50MX - Nieuws Poster 8-6-2011 17:58 Print reply

Posts: 1558
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


ketting smeren dient iedere maand te gebeuren!!!

week is wel wat overbodig toch?
 
I Can Play With Madness
Aprilia RX 50 2003 8-6-2011 17:59 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


en dat ligt er maar weer net aan hoeveel je rijdt. elke 100 km ofzo een paar drupjes erop?


ja oke das ook wel weer waar ja. ik moest hem iig elke week smeren. maar aan de TS te horen had ie dat nog nooit gedaan
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
kars93 8-6-2011 19:28 Print reply

Posts: 44
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


ja oke das ook wel weer waar ja. ik moest hem iig elke week smeren. maar aan de TS te horen had ie dat nog nooit gedaan


sorry dat ik het nog nooit heb gedaan, maar dit is mij nog nooit verteld. Ik zal het voortaan iedere maand netjes doen.
 
een echte vent, schakelt.

Dit topic is 3446 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved