Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Rieju SMX

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1145 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #64614 - Rieju SMX
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 3447 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kars93 5-6-2011 20:16 Print topicpost

Posts: 44
Hallo iedereen,

Ik heb een vraag. Ik ben nu al een paar maanden eigenaar van een rieju SMX (2e hands gekocht bij een dealer), hij rijd heerlijk, alleen hij zit eigenlijk bijna aan het eind van zijn doen. Hij heeft er al 23***km opzitten. Al een paar kleine mankementen gehad. En ik zit niet te wachten op een grote.

Nou zit ik er dus over na te denken om hem te laten reviseren(het is reviseren of verkopen. En ik wil graag nog een tijdje blijven rondrijden), alleen ik heb geen idee van wat me dat kan gaan kosten. Ik zat zelf te denken aan een nieuw cilinder en toebehoren. Oja ook handig om te weten, een vriend van me kan het voor me doen dus dat scheelt weer in de kosten.

Maar wat is nou een goede cilinder? En moeten er ook nog andere dingen gebeuren, zoals...?

Ik hoor het wel.

De groeten!

Dit bericht is gewijzigd door kars93 op 5-6-2011 om 20:18 uur.
 
een echte vent, schakelt.

QingBai 5-6-2011 20:33 Print reply

Posts: 523
Ik heb geen idee wat je vriend vraagt voor het reviseren van jouw brommer. En voor de prijzen van alle spullen moet je gewoon op internet kijken...

http://lmgtfy.com/?q=easyparts

Daar hebben ze genoeg shit om er achter te komen wat het gaat kosten.
 
Jagermeester
ChielTZR 5-6-2011 20:38 Print reply

Posts: 6016
waarom wil je hem reviseren als er nog niks kapot is?
heb je zelf het inzicht om te zien wat er eventueel vervangen moet worden?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
kars93 5-6-2011 20:46 Print reply

Posts: 44
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
waarom wil je hem reviseren als er nog niks kapot is?
heb je zelf het inzicht om te zien wat er eventueel vervangen moet worden?


Nou ik was laatst bij een dealer, en die zei dat de cilinder vervangen zou moeten worden. Hij gaf eigenlijk het advies om hem in de verkoop te doen omdat ik al een paar keer bij hun was geweest voor wat kleine dingetjes (andere sproeier, lagers vervangen en dit keer voor het vervangen van de pakkingen). Hij zei ook dat een revisie rond de 600 euro zou kosten. (kosten van de monteur vooral dan). Het is dus eigenlijk verkopen, of reviseren. Ik wil er nog wel een tijdje op door blijven rijden dus dat word reviseren dan maar.

Wat betreft die vriend van me, die heeft zelf zijn brommer gedaan en dat ding rijd heerlijk. Hij wil het doen voor 270 euro (ik moet een 80cc pijp voor hem kopen)

 
een echte vent, schakelt.
pieke.faessen 5-6-2011 20:48 Print reply

Posts: 372
270 euro? voor 50 euro heb je een revisiesetje, en dan komen er nog de kosten van een nieuwe cilinder bij. als je dus een leuke airsal 50 ofzo op de kop tikt dan ben je voor 150 euro klaar. leuk zeg, een van je vrienden 120 euro laten betalen om je blok te reviseren.
 
Motorhispania RX te koop. 600 euro. PM!!
ChielTZR 5-6-2011 20:50 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pieke.faessen
270 euro? voor 50 euro heb je een revisiesetje, en dan komen er nog de kosten van een nieuwe cilinder bij. als je dus een leuke airsal 50 ofzo op de kop tikt dan ben je voor 150 euro klaar. leuk zeg, een van je vrienden 120 euro laten betalen om je blok te reviseren.


hij moet in totaal 270 aan die vriend dokken aan werkuren. (in my opinion)

Dit bericht is gewijzigd door ChielTZR op 5-6-2011 om 20:50 uur.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
kars93 5-6-2011 20:50 Print reply

Posts: 44
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pieke.faessen
270 euro? voor 50 euro heb je een revisiesetje, en dan komen er nog de kosten van een nieuwe cilinder bij. als je dus een leuke airsal 50 ofzo op de kop tikt dan ben je voor 150 euro klaar. leuk zeg, een van je vrienden 120 euro laten betalen om je blok te reviseren.


Ik heb er geen val verstand van. Ik wil wel dat er fatsoenlijk spul onderligt. Dus dan leek 270 me geen onredelijke prijs... Natuurlijk zitten daar ook werkuren bij geteld en kosten aan gereedschap. En meer dan die pijp vraagt hij niet. Als je dat vergelijkt met die 600 van de monteur lijkt het mij redelijk....


Dit bericht is gewijzigd door kars93 op 5-6-2011 om 20:53 uur.
 
een echte vent, schakelt.
pieke.faessen 5-6-2011 20:51 Print reply

Posts: 372
nou, als een van mijn vrienden dat aan me vroeg zou ik dat toch echt wel voor minder doen. je kan makkelijk een cilinder kopen en je blok reviseren voor een euro of 150. hoeft echt geen 270 te kosten
 
Motorhispania RX te koop. 600 euro. PM!!
der Chef 5-6-2011 22:53 Print reply

Posts: 3265
Bij 23k aan het einde van zn doen? Tijd dat je meer aandacht aan onderhoud gaat besteden.. 23k is niks.
 
MaXi-PuCh 6-6-2011 6:40 Print reply

Posts: 1531
Dus hij reviceerd jouw blok als jij hem een nieuwe 80cc pijp geeft?
Aangezien 270 te veel is zou ik gewoon ff op marktplaats kijken of daar ook nieuwe 80cc tjes zijn.
Zorg dat je die pijp voor ong. 200 kan scoren en dat hij wel nieuw is (of in ieder geval er zo uit ziet) anders is het wel een beetje sneu

Van die 270 kunnen jullie best 200 maken ofzo. Natuurlik is het een bbetere prijs dan bij een dealer, maar bij je vriend heb je meestal niet zo veel vakmanschap als bij een dealer. En bij een dealer zul je ook wel iets van garantie hebben.
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
ChielTZR 6-6-2011 8:52 Print reply

Posts: 6016
of je laat het onderhoud doen door een van de BF-ers die het voor minder doet. waar woon je ergens?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
- Han - 6-6-2011 11:32 Print reply

Posts: 9667
voel eens aan je vliegwiel of daar speling is. Als dat niet zo is zou ik daar niks aaan doen. En cilinder er even afhalen en als er niks geks aan de hand is alleen effe een nieuwe zuiger, naaldlager en pakkingen in zetten. En dan overal weer verse vloeistoffen en dan kun je doorrijden.

Oja ook even aan je big end voelen of daar geen speling in zit.
 
<10.000 posts
- Han - 6-6-2011 11:32 Print reply

Posts: 9667
oja dan ben je met 100 euro zeker klaar
 
<10.000 posts
kars93 6-6-2011 23:44 Print reply

Posts: 44
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: - Han -
voel eens aan je vliegwiel of daar speling is. Als dat niet zo is zou ik daar niks aaan doen. En cilinder er even afhalen en als er niks geks aan de hand is alleen effe een nieuwe zuiger, naaldlager en pakkingen in zetten. En dan overal weer verse vloeistoffen en dan kun je doorrijden.

Oja ook even aan je big end voelen of daar geen speling in zit.


Van wat je nu verteld hebt, heb ik 0,0% begrepen. Verder dan een andere uitlaat onder een brommer leggen ben ik nooit geweest...
 
een echte vent, schakelt.
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 7-6-2011 1:07 Print reply

Posts: 13700
Gewoon aan beginnen, tenzij je van jezel weet dat je verschrikkelijk onhandig bent.
 
kars93 7-6-2011 16:45 Print reply

Posts: 44
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Trax
Gewoon aan beginnen, tenzij je van jezel weet dat je verschrikkelijk onhandig bent.


Hoe moet ik beginnen? Heeft iemand een lijst met welke onderdelen ik waar kan vinden.:P Al die dingen zoals vliegwiel ed ken ik niet hoor

Dit bericht is gewijzigd door kars93 op 7-6-2011 om 16:46 uur.
 
een echte vent, schakelt.

Dit topic is 3447 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved