Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #6461 - verschil MTX-r en MTX SH
|
Pagina 2 van 2
|
Dit topic is 6240 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Zoetahmeerdah [Marcel] |
29-11-02?11:05 |
Posts: 5996 |
Quote: Originally posted by: bjorn70cc
Quote: Originally posted by: zoetahmeerdah
mtx r = 50cc en legaal type (voorloper van een sh met mb blok)
mtx sh = nsr blok, (duh) maar dan AC
mtx r80 = een sh maar dan met een 80 blok LC eronder,
mtx r2 = een gewoon een complete motor. dikkere achterbrug, schijfrem etc. die op die ene foto heb ik geen idee van wat et is, ook weer een R? tis in iedergeval een bij elkaar raapsel
[This message is edited by zoetahmeerdah on 28-11-02 23:50]
neeh neeh... jij snap er ook geen drol van he?:-P
mtx ot = 50cc en legaal type (voorloper van een sh met mb/mt blok)
mtx sh = nsr blok, (duh) maar dan AC
mtx r = een sh maar dan met een 80 blok LC eronder,
mtx r2 = een gewoon een complete motor. dikkere achterbrug, schijfrem etc.
dat is m..
jij krijgt 2 volle tank's met benzine als jij mij een framepaatje kan laten zien met MTX OT erop!!! ot is enkel een benaming om ze makkelijker uit elkaar te halen zoals hierboven was gezecht
|
|
ik haat mensen |
|
Zoetahmeerdah [Marcel] |
29-11-02?11:12 |
Posts: 5996 |
Quote: Originally posted by: -[inferno]-
Quote: Originally posted by: Voornaam Achternaam
MTX R is toch gewoon OT model ?
OT model is iig rondiger van vorm.
OT heeft zelfde blok als MB (Op ophangpunt na)
SH is vierkantiger, althans, de kappen.
SH is makkelijk om te bouwen naar LC
SH bestaat ook in automaat!, althans, hij zieyt er uit als SH, zal wel weer anders heten. Dit is namelijk een Franse, want daar mochten brommers geen versnellingen hebben ofzo.
R2 Is illegaal aangezien het een motor is. het is een 80CC lc, en alles is ff groter als normaal.
En volgensm ij zijn dat zo een beetje alle types...
bijna goed, maar het was toch de ot die automaat was in fr, omdat daar toendertijd alles met versnellingen als motor erkend was.
toen hebben ze voor die zielige fransjes die toch een mtx wouden een automaat ontworpen die ik overigens nog nooit in het echt gezien heb.
zijn er ook maar 50 van gemaakt ofzo
heb er ooit een buitenlander op zien rijden. was zekerteweten een automaat, in zoetermeer. was ongeveer in de kleuren als de mtx van gecko. was 4 jaar geleden ofzo :S
|
|
ik haat mensen |
|
Siepie Wokkel |
29-11-02?13:10 |
Posts: 3888 |
tuurlijk heet die mtx niet mtx-ot... ze gaan toch hun brommer niet oud type noemen, waarschijnlijk wisten ze toen nog niet eens dat ze de sh gingen maken enzo
|
|
-=[Feel the power of Derbi]=- |
|
Geckoo |
29-11-02?13:24 |
Posts: 260 |
Quote: Originally posted by: zoetahmeerdah
heb er ooit een buitenlander op zien rijden. was zekerteweten een automaat, in zoetermeer. was ongeveer in de kleuren als de mtx van gecko. was 4 jaar geleden ofzo :S
tis met dubble O dankje
|
|
<BarT> jij kan jezelf nu vergelijken met een popup-ad, net zo irritant |
|
Blukaap |
29-11-02?13:25 |
Posts: 10008 |
En je hebt gewoon MTX50R en MTX80R volgens mij.
Een MTX-R weet je alleen maar van dat ie watergekoeld is, niet hoeveel CC het is.
En een MTX50R heeft als framenr volgens mij AD06-blabla, terwijl een SH AD09-blabla heeft.
En een MTX80R heeft als framenr HD0x-blabla volgens mij.
|
|
Bastila is lief |
|
-Zeroed in- |
29-11-02?21:09 |
Posts: 3255 |
Quote:
heb er ooit een buitenlander op zien rijden. was zekerteweten een automaat, in zoetermeer. was ongeveer in de kleuren als de mtx van gecko. was 4 jaar geleden ofzo :S
aaaaaaaaaaaaah, had hem de url van het forum gegeven, of was dat er toen nog niet?
kzou best zon ding int echt willen zien/erop rijden.
lijkt me echt vaag, krijg je volgens mij gruwelijke schakelneigingen.
|
|
|
|
ardan |
29-11-02?21:14 |
Posts: 595 |
MTX50R is een mtx,met een watergekoeld blok als een mbx/nsr,gewoon 50 cc blok.
MTX80R hetzelfde als een mtx50r maar dan met een 80cc blok,logisch h?
en dit weet ik zeker,want ik heb er ??n gehad en dat stond erop.
verschilen tussen andere mtx'en weet ik niet echt,je hebt de luchtgekoelde ja,maar voor de rest
|
|
have a blast,go fast |
|
NSR JunK |
29-11-02?21:19 |
Posts: 2339 |
oke dr zit schot in maar is die MTX-R nu ook ingevoert in NL?
|
|
|
|
Erik_N |
29-11-02?21:29 |
Posts: 5360 |
Volgens mij zijn er nooit watergekoelde MTXen in Nederland ingevoerd.
|
|
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja! |
|
Jan van Elderen |
29-11-02?23:27 |
Posts: 555 |
Dus wel, reed een legale mtx lc 50cc rond bij ons op school.....(politie nagevraagd)
|
|
*blurk* |
|
Hier_ben_ik - Administrator |
29-11-02?23:33 |
Posts: 8499 |
nee..
het frame was legaal, de eerste watergekoelde bromfiets in nederland die toegestaan was was de Honda NSR 50. Dit omdat er met watergekoelde cilinders een hogere compressie haalbaar was/is en dus ook een hogere snelheid, de bestuurders van ons koude kikkerlandje zaten er TOEN al over te zeiken...
maar onder een originele sh (frame) kun je zonder enig probleem een nsrblokje leggen (ook mbx/r2 is geen probleem), vandaar dat het dan nog wel goedgekeurd wordt.. maar als de politie wil gaan zeiken kunnen ze zeggen dat het blok niet klopt...
|
|
Members zijn vervelend :-| |
|
Zoetahmeerdah [Marcel] |
30-11-02?00:06 |
Posts: 5996 |
ik heb ngo nooit een honda gehad waar het framenummer en bloknummer gelijk van was, meestal scheeld het 3 nummers ofzo.
|
|
ik haat mensen |
|
Dit topic is 6240 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 2
|
|