Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - verschil MTX-r en MTX SH

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 831 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #6461 - verschil MTX-r en MTX SH
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 6240 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Zoetahmeerdah [Marcel] 29-11-02?11:05 Print reply

Posts: 5996
Quote:
Originally posted by: bjorn70cc

Quote:
Originally posted by: zoetahmeerdah

mtx r = 50cc en legaal type (voorloper van een sh met mb blok)
mtx sh = nsr blok, (duh) maar dan AC
mtx r80 = een sh maar dan met een 80 blok LC eronder,
mtx r2 = een gewoon een complete motor. dikkere achterbrug, schijfrem etc. die op die ene foto heb ik geen idee van wat et is, ook weer een R? tis in iedergeval een bij elkaar raapsel

[This message is edited by zoetahmeerdah on 28-11-02 23:50]
neeh neeh... jij snap er ook geen drol van he?:-P

mtx ot = 50cc en legaal type (voorloper van een sh met mb/mt blok)
mtx sh = nsr blok, (duh) maar dan AC
mtx r = een sh maar dan met een 80 blok LC eronder,
mtx r2 = een gewoon een complete motor. dikkere achterbrug, schijfrem etc.

dat is m..


jij krijgt 2 volle tank's met benzine als jij mij een framepaatje kan laten zien met MTX OT erop!!! ot is enkel een benaming om ze makkelijker uit elkaar te halen zoals hierboven was gezecht
 
ik haat mensen
Zoetahmeerdah [Marcel] 29-11-02?11:12 Print reply

Posts: 5996
Quote:
Originally posted by: -[inferno]-

Quote:
Originally posted by: Voornaam Achternaam

MTX R is toch gewoon OT model ?

OT model is iig rondiger van vorm.
OT heeft zelfde blok als MB (Op ophangpunt na)

SH is vierkantiger, althans, de kappen.
SH is makkelijk om te bouwen naar LC
SH bestaat ook in automaat!, althans, hij zieyt er uit als SH, zal wel weer anders heten. Dit is namelijk een Franse, want daar mochten brommers geen versnellingen hebben ofzo.

R2 Is illegaal aangezien het een motor is. het is een 80CC lc, en alles is ff groter als normaal.

En volgensm ij zijn dat zo een beetje alle types...


bijna goed, maar het was toch de ot die automaat was in fr, omdat daar toendertijd alles met versnellingen als motor erkend was.
toen hebben ze voor die zielige fransjes die toch een mtx wouden een automaat ontworpen die ik overigens nog nooit in het echt gezien heb.
zijn er ook maar 50 van gemaakt ofzo


heb er ooit een buitenlander op zien rijden. was zekerteweten een automaat, in zoetermeer. was ongeveer in de kleuren als de mtx van gecko. was 4 jaar geleden ofzo :S
 
ik haat mensen
Siepie Wokkel 29-11-02?13:10 Print reply
Posts: 3888
tuurlijk heet die mtx niet mtx-ot... ze gaan toch hun brommer niet oud type noemen, waarschijnlijk wisten ze toen nog niet eens dat ze de sh gingen maken enzo
 
-=[Feel the power of Derbi]=-
Geckoo 29-11-02?13:24 Print reply
Posts: 260
Quote:
Originally posted by: zoetahmeerdah


heb er ooit een buitenlander op zien rijden. was zekerteweten een automaat, in zoetermeer. was ongeveer in de kleuren als de mtx van gecko. was 4 jaar geleden ofzo :S

tis met dubble O dankje
 
<BarT> jij kan jezelf nu vergelijken met een popup-ad, net zo irritant
Blukaap 29-11-02?13:25 Print reply

Posts: 10008
En je hebt gewoon MTX50R en MTX80R volgens mij.

Een MTX-R weet je alleen maar van dat ie watergekoeld is, niet hoeveel CC het is.

En een MTX50R heeft als framenr volgens mij AD06-blabla, terwijl een SH AD09-blabla heeft.
En een MTX80R heeft als framenr HD0x-blabla volgens mij.
 
Bastila is lief
-Zeroed in- 29-11-02?21:09 Print reply

Posts: 3255
Quote:

heb er ooit een buitenlander op zien rijden. was zekerteweten een automaat, in zoetermeer. was ongeveer in de kleuren als de mtx van gecko. was 4 jaar geleden ofzo :S


aaaaaaaaaaaaah, had hem de url van het forum gegeven, of was dat er toen nog niet?
kzou best zon ding int echt willen zien/erop rijden.
lijkt me echt vaag, krijg je volgens mij gruwelijke schakelneigingen.
 
ardan 29-11-02?21:14 Print reply
Posts: 595
MTX50R is een mtx,met een watergekoeld blok als een mbx/nsr,gewoon 50 cc blok.

MTX80R hetzelfde als een mtx50r maar dan met een 80cc blok,logisch h?


en dit weet ik zeker,want ik heb er ??n gehad en dat stond erop.

verschilen tussen andere mtx'en weet ik niet echt,je hebt de luchtgekoelde ja,maar voor de rest
 
have a blast,go fast
NSR JunK 29-11-02?21:19 Print reply

Posts: 2339
oke dr zit schot in maar is die MTX-R nu ook ingevoert in NL?
 
Erik_N 29-11-02?21:29 Print reply

Posts: 5360
Volgens mij zijn er nooit watergekoelde MTXen in Nederland ingevoerd.
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
Jan van Elderen 29-11-02?23:27 Print reply

Posts: 555
Dus wel, reed een legale mtx lc 50cc rond bij ons op school.....(politie nagevraagd)
 
*blurk*
Hier_ben_ik - Administrator 29-11-02?23:33 Print reply

Posts: 8499
nee..

het frame was legaal, de eerste watergekoelde bromfiets in nederland die toegestaan was was de Honda NSR 50. Dit omdat er met watergekoelde cilinders een hogere compressie haalbaar was/is en dus ook een hogere snelheid, de bestuurders van ons koude kikkerlandje zaten er TOEN al over te zeiken...

maar onder een originele sh (frame) kun je zonder enig probleem een nsrblokje leggen (ook mbx/r2 is geen probleem), vandaar dat het dan nog wel goedgekeurd wordt.. maar als de politie wil gaan zeiken kunnen ze zeggen dat het blok niet klopt...
 
Members zijn vervelend :-|
Zoetahmeerdah [Marcel] 30-11-02?00:06 Print reply

Posts: 5996
ik heb ngo nooit een honda gehad waar het framenummer en bloknummer gelijk van was, meestal scheeld het 3 nummers ofzo.
 
ik haat mensen

Dit topic is 6240 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved