Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #64603 - Crosser
|
Pagina 3 van 5
|
Dit topic is 6103 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
gizanbahamut |
5-6-2011 10:28 |
Posts: 101 |
ik rij zelf op een suzuki tsx met 70 cc heb geen last van politie
en met de tsx kan je goed crossen hoor
|
|
|
|
Aprilia RX 50 2003 |
5-6-2011 10:31 |
Posts: 6717 |
wat zijn de velgmaten eigenlijk van die ouwe crossers?
mtx = 18-21?
mt = ?
tsx = ?
dt = ?
het is namlijk wel makkelijk als het 18-21 is die banden heb ik wel veel voor dr liggen
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
mx-jacob |
5-6-2011 10:32 |
Posts: 2938 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
wat zijn de velgmaten eigenlijk van die ouwe crossers?
mtx = 18-21?
mt = ?
tsx = ?
dt = ?
het is namlijk wel makkelijk als het 18-21 is die banden heb ik wel veel voor dr liggen
mtx 18-21
tsx 18-21
mt 17-17 gloof ik
Dit bericht is gewijzigd door mx-jacob op 5-6-2011 om 10:36 uur.
|
|
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam |
|
Aprilia RX 50 2003 |
5-6-2011 10:39 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mx-jacob
[...]
mtx 18-21
tsx 18-21
mt 17-17 gloof ik
Dit bericht is gewijzigd door mx-jacob op 5-6-2011 om 10:36 uur.
ik weet nog wel dat mt 2 verschillende had volges mij kleiner. maar weet niet zeker meer. maat van me had ooit zo'n ding
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
MaXi-PuCh |
5-6-2011 10:41 |
Posts: 1531 |
Ik ben 175 en rij met gemak op de mt van mijn maat, welke maximaal verhoogd is en ook nog mbxvelgen onder zitten. Dus hoogte moet je eerst niet op letten. Op alle standaart brons kun jij wel met je voetjes bij de gron. als je dat niet kan is hij waarschijnlijk verhoogd en kun je gewoon de verhogers er uit schroeven (iets wat zelfs mijn moeder kan).
Mijn ervaing is dat een tsx hoger is dan een mtx. Ik weet niet of het feitelijkzo is maar volgens mij wel. Ik raad je nog steeds een mtx met 80cc blok aan. Mtx rijd lekker en kun je met je voeten op de grond komen.
Als je een standaart 80cc blok hebt zul je ook weinig sleutelen. 80cc blok maakt minder toeren, dus minder slijtage, endoordat hij zo laagtoerig is en veel koppel heeft, hoeft hij minder hard te werken om een beetje te kunnen crossen.
Een standaart blok gaat sowieso altijd langer mee. Maar een standaard 50cc crosst niet lekker. Dus vandaar een 80cc. Politie zal het verschil ook niet merken, zolang je hem zo goed als standaart laat. Bij 80cc heb je meestal ook gelijk een 5 of 6bak. Wat een stuk fijner crosst dan een 4bak. Bij een (80cc) mtx is alles ook wat lomper en beter dan zon iel mt'tje.
En Honda sleutelt het makkelijks, vergeleken met Yamaha dt en Suzuki tsx enzo.
Je kunt overal makkelijk bij. Alles is simpeler. Je hebt gewoon inlaat op cilinder, en niet op het Carter (tsx) je hebt je koppelings dingetje aan de rechterkant van het blok (tsx en dt niet), aansluiting van de uitlaatflens is gewoon met 2 bouten, je hebt meer ruimte dan bij andere merken (kunt overal makkelijker bij) en er zijn van Honda eenstuk meer onderdelen te krijgen dan van andere merken.
En van bepaalde bouwjaren van crossmotoren passen de onderdelen ook in je mtx of mt. Hè spul uit crossmotors is wat robuuster en slijtvaster dan ori spul. Bij tsx en dt kun je ook wel een aant dingen uitwisselen met crossmotoren, maar minder. Mede dankzij dat er voor die merken minder onderdelen zijn.
Edit:
Gvd wat een lange post om op een iPod te type
Dit bericht is gewijzigd door MaXi-PuCh op 5-6-2011 om 10:43 uur.
|
|
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk |
|
mx-jacob |
5-6-2011 10:45 |
Posts: 2938 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MaXi-PuCh
Ik ben 175 en rij met gemak op de mt van mijn maat, welke maximaal verhoogd is en ook nog mbxvelgen onder zitten. Dus hoogte moet je eerst niet op letten. Op alle standaart brons kun jij wel met je voetjes bij de gron. als je dat niet kan is hij waarschijnlijk verhoogd en kun je gewoon de verhogers er uit schroeven (iets wat zelfs mijn moeder kan).
Mijn ervaing is dat een tsx hoger is dan een mtx. Ik weet niet of het feitelijkzo is maar volgens mij wel. Ik raad je nog steeds een mtx met 80cc blok aan. Mtx rijd lekker en kun je met je voeten op de grond komen.
Als je een standaart 80cc blok hebt zul je ook weinig sleutelen. 80cc blok maakt minder toeren, dus minder slijtage, endoordat hij zo laagtoerig is en veel koppel heeft, hoeft hij minder hard te werken om een beetje te kunnen crossen.
Een standaart blok gaat sowieso altijd langer mee. Maar een standaard 50cc crosst niet lekker. Dus vandaar een 80cc. Politie zal het verschil ook niet merken, zolang je hem zo goed als standaart laat. Bij 80cc heb je meestal ook gelijk een 5 of 6bak. Wat een stuk fijner crosst dan een 4bak. Bij een (80cc) mtx is alles ook wat lomper en beter dan zon iel mt'tje.
En Honda sleutelt het makkelijks, vergeleken met Yamaha dt en Suzuki tsx enzo.
Je kunt overal makkelijk bij. Alles is simpeler. Je hebt gewoon inlaat op cilinder, en niet op het Carter (tsx) je hebt je koppelings dingetje aan de rechterkant van het blok (tsx en dt niet), aansluiting van de uitlaatflens is gewoon met 2 bouten, je hebt meer ruimte dan bij andere merken (kunt overal makkelijker bij) en er zijn van Honda eenstuk meer onderdelen te krijgen dan van andere merken.
En van bepaalde bouwjaren van crossmotoren passen de onderdelen ook in je mtx of mt. Hè spul uit crossmotors is wat robuuster en slijtvaster dan ori spul. Bij tsx en dt kun je ook wel een aant dingen uitwisselen met crossmotoren, maar minder. Mede dankzij dat er voor die merken minder onderdelen zijn.
Edit:
Gvd wat een lange post om op een iPod te type
Dit bericht is gewijzigd door MaXi-PuCh op 5-6-2011 om 10:43 uur.
nou op zicht vind ik een tsx erg makkelijk sleutelen hoor is in het beging effe kijken hoe de koppeling in me kaar zit maar dat heb je zo door, carb zit touwens op de cininder inplaats van op het carter
|
|
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam |
|
Aprilia RX 50 2003 |
5-6-2011 10:47 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MaXi-PuCh
Ik ben 175 en rij met gemak op de mt van mijn maat, welke maximaal verhoogd is en ook nog mbxvelgen onder zitten. Dus hoogte moet je eerst niet op letten. Op alle standaart brons kun jij wel met je voetjes bij de gron. als je dat niet kan is hij waarschijnlijk verhoogd en kun je gewoon de verhogers er uit schroeven (iets wat zelfs mijn moeder kan).
Mijn ervaing is dat een tsx hoger is dan een mtx. Ik weet niet of het feitelijkzo is maar volgens mij wel. Ik raad je nog steeds een mtx met 80cc blok aan. Mtx rijd lekker en kun je met je voeten op de grond komen.
Als je een standaart 80cc blok hebt zul je ook weinig sleutelen. 80cc blok maakt minder toeren, dus minder slijtage, endoordat hij zo laagtoerig is en veel koppel heeft, hoeft hij minder hard te werken om een beetje te kunnen crossen.
Een standaart blok gaat sowieso altijd langer mee. Maar een standaard 50cc crosst niet lekker. Dus vandaar een 80cc. Politie zal het verschil ook niet merken, zolang je hem zo goed als standaart laat. Bij 80cc heb je meestal ook gelijk een 5 of 6bak. Wat een stuk fijner crosst dan een 4bak. Bij een (80cc) mtx is alles ook wat lomper en beter dan zon iel mt'tje.
En Honda sleutelt het makkelijks, vergeleken met Yamaha dt en Suzuki tsx enzo.
Je kunt overal makkelijk bij. Alles is simpeler. Je hebt gewoon inlaat op cilinder, en niet op het Carter (tsx) je hebt je koppelings dingetje aan de rechterkant van het blok (tsx en dt niet), aansluiting van de uitlaatflens is gewoon met 2 bouten, je hebt meer ruimte dan bij andere merken (kunt overal makkelijker bij) en er zijn van Honda eenstuk meer onderdelen te krijgen dan van andere merken.
En van bepaalde bouwjaren van crossmotoren passen de onderdelen ook in je mtx of mt. Hè spul uit crossmotors is wat robuuster en slijtvaster dan ori spul. Bij tsx en dt kun je ook wel een aant dingen uitwisselen met crossmotoren, maar minder. Mede dankzij dat er voor die merken minder onderdelen zijn.
Edit:
Gvd wat een lange post om op een iPod te type
Dit bericht is gewijzigd door MaXi-PuCh op 5-6-2011 om 10:43 uur.
en wat maakt t voor sleutelen nou uit of carb op het carter zit of op cilinder? op cilinder lijkt me juist kut omdat je dat gezeik dan hebt met cilinder wissel
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
MaXi-PuCh |
5-6-2011 10:53 |
Posts: 1531 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]
en wat maakt t voor sleutelen nou uit of carb op het carter zit of op cilinder? op cilinder lijkt me juist kut omdat je dat gezeik dan hebt met cilinder wissel
Op de cilinder vind ik een wat simpeler of logischer systeem als beginner. Ik weet eigenlijk niet eens waarom.
Idd dat is wel weer zo. Dan is inlaat op Carter wel weer fijn als je cilinders gaat vervangen.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mx-jacob
[...]
nou op zicht vind ik een tsx erg makkelijk sleutelen hoor is in het beging effe kijken hoe de koppeling in me kaar zit maar dat heb je zo door, carb zit touwens op de cininder inplaats van op het carter
Ja oké. Maar dan moet je het wel eerst door hebben zoals je zegt. Een Honda is net een puch maar dan zit er nog een versnellingsbak achter en hebje een andere koppeling.
En ik was dan in de war met een ander Suzuki model.
|
|
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk |
|
Aprilia RX 50 2003 |
5-6-2011 11:00 |
Posts: 6717 |
mij lijkt t ook een goeie om een flink stugge achtervering te hebben. dat is mijn ervaring
welke heeft dat, want naar mijn idee zijn die ouwe allemaal wat slap(per) of niet?
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
MaXi-PuCh |
5-6-2011 11:05 |
Posts: 1531 |
ik beken dat mtx veertjes niet zo stug zijn
en die yamaha veertjes veren al helemaal in als je in je eentje een stuk naar achter gaat zitten tsx heb ik geen ervaring mee.
|
|
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk |
|
mx-jacob |
5-6-2011 11:07 |
Posts: 2938 |
|
|
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam |
|
Aprilia RX 50 2003 |
5-6-2011 11:08 |
|
mx-jacob |
5-6-2011 11:09 |
Posts: 2938 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]
enig idee welke andere vering ik erin zou kunnen beunen (bv derbi veer oid)
derbi zit volgens mij direct op de achter brug zonder link systeem...
|
|
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam |
|
Aprilia RX 50 2003 |
5-6-2011 11:12 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mx-jacob
[...]
derbi zit volgens mij direct op de achter brug zonder link systeem...
ja dat klopt. maar ik bedoel op een mtx/mt/tsx/dt
die hebben toch ook geen link systeem?
en dan nog. als de veer maar past toch. dan kun je met of zonder prolink er wel achter plakken...
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
mx-jacob |
5-6-2011 11:14 |
Posts: 2938 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]
ja dat klopt. maar ik bedoel op een mtx/mt/tsx/dt
die hebben toch ook geen link systeem?
en dan nog. als de veer maar past toch. dan kun je met of zonder prolink er wel achter plakken...
mtx en tsx hebben wel link systeem mt niet heeft ook geen mono shok, dt weet ik niet.
hier kan je het ook zien http://www1.picturep...ture-Box/tsx-002.jpg
Dit bericht is gewijzigd door mx-jacob op 5-6-2011 om 11:16 uur.
|
|
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam |
|
Dit topic is 6103 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 3 van 5
|
|