Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Bop draait niet hoe het moet en valt stil!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 905 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #64600 - Bop draait niet hoe het moet en val...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1728 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mestdaghcarlo 3-6-2011 15:46 Print topicpost
Posts: 17
Het Brommerliefhebbers
Ik heb luchtfilter vervangen en had een lekje aan men tank dat ondertussen is gemaakt.
Maar nu bij het starten gaat hy hoog in toeren in nutraal eens in 1e draait hy goed maar eens als ik in 3e kom dan valt hy stil.
Zet ik hem dan terug in nutraal gaat hy terug hoog in toeren!
Klinkt dit gekend by iemand van jullie?

Greets

Carlo
 
/

JB1 3-6-2011 15:48 Print reply

Posts: 14881
Dit klinkt als een gevalletje valse lucht.
Heb je verder wel vermogen in de versnellingen?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
mestdaghcarlo 3-6-2011 15:49 Print reply
Posts: 17
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Dit klinkt als een gevalletje valse lucht.
Heb je verder wel vermogen in de versnellingen?


Bedoel je op hy optrekt?
Zoja, tydens het rijden is het in schokken precies...
 
/
JB1 3-6-2011 15:51 Print reply

Posts: 14881
Ja, moet je de pakkingen tussen cilinder en carburateur vernieuwen.
Vermoedelijk is dan het probleem opgelost.
Daarna opnieuw de carburateur afstellen
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
antonhonda 3-6-2011 15:51 Print reply

Posts: 3616
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mestdaghcarlo
[...]


Bedoel je op hy optrekt?
Zoja, tydens het rijden is het in schokken precies...


zoek maar is (google etc.) valse lucht verhelpen brommer ofzo
denk dat dat het is

 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
mestdaghcarlo 3-6-2011 16:00 Print reply
Posts: 17
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Ja, moet je de pakkingen tussen cilinder en carburateur vernieuwen.
Vermoedelijk is dan het probleem opgelost.
Daarna opnieuw de carburateur afstellen



Thx, ik zal dit is bekijken.. is dit ene dure kostt?
Bedankt voor de hulp alvast
 
/
JB1 3-6-2011 16:02 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mestdaghcarlo
[...]



Thx, ik zal dit is bekijken.. is dit ene dure kostt?
Bedankt voor de hulp alvast


Nee, pakkingen kosten je de kop niet.
Zal vermoedelijk tussen de 5-20 euro kosten.

Afstellen gaat veel tijd in zitten.
En misschien 10-20 euro aan sproeiers.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
zx7r 3-6-2011 16:31 Print reply

Posts: 3868
Gast, leer Nederlands. Alstublieft.
 
JB1 3-6-2011 16:34 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zx7r
Gast, leer Nederlands. Alstublieft.


Het is een Belg, Allez
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
MeMeBot 3-6-2011 16:35 Print reply
Posts: 251
stel je nie aan joh, niet iedereen heeft een enorm ontwikkelde taalknobbel als ik *Pruts**Proest**kuch*.

Maar exact dit probleem heb ik bij mn MTX ook.
Zou zoiets ook veroorzaakt kunnen worden door valse lucht bij de uitlaatpoort?
Want dat is in mijn geval de enige plaats waar nog valse lucht doorheen komt.
Anders zou de persoon in kwestie hier misschien ook nog even naar kunnen kijken?
 
What makes you think it's the way you think it is?
JB1 3-6-2011 17:12 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MeMeBot
stel je nie aan joh, niet iedereen heeft een enorm ontwikkelde taalknobbel als ik *Pruts**Proest**kuch*.

Maar exact dit probleem heb ik bij mn MTX ook.
Zou zoiets ook veroorzaakt kunnen worden door valse lucht bij de uitlaatpoort?
Want dat is in mijn geval de enige plaats waar nog valse lucht doorheen komt.
Anders zou de persoon in kwestie hier misschien ook nog even naar kunnen kijken?


Nee, valse lucht zit in je inlaattraject na de carbu
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
MeMeBot 3-6-2011 17:14 Print reply
Posts: 251
Persee NA de carb?
Want ik zag gisteren avond een druppeltje benzine onderaan mn vlotterbakje, dus ik vermoed dat de pakking een beetje lekt of ie (de moertjes) goed aangedraaid moeten worden.
Als dat het ook niet kan zijn wordt het een ware speurtocht...

Dit bericht is gewijzigd door MeMeBot op 3-6-2011 om 17:14 uur.
 
What makes you think it's the way you think it is?
Ruben2311 3-6-2011 17:17 Print reply

Posts: 1055
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MeMeBot
Persee NA de carb?
Want ik zag gisteren avond een druppeltje benzine onderaan mn vlotterbakje, dus ik vermoed dat de pakking een beetje lekt of ie (de moertjes) goed aangedraaid moeten worden.
Als dat het ook niet kan zijn wordt het een ware speurtocht...

Dit bericht is gewijzigd door MeMeBot op 3-6-2011 om 17:14 uur.


Als het VOOR de carb zou zijn, zou die extra lucht, weer gemengd worden met brandstof, dus het moet NA de carburateur zijn.
 
Half the strokes, double the power!
MeMeBot 3-6-2011 17:29 Print reply
Posts: 251
Dus een lekkende vlotterbak kan als ik het goed begrijp dus wel de oorzaak zijn van het aanzuigen van valse lucht?
Deze vraag aangezien dit niet NA de carb is, maar de carb zelf.
Vergeeft u mijn inzichtloosheid... (is dat een woord??)
 
What makes you think it's the way you think it is?
Ruben2311 3-6-2011 17:33 Print reply

Posts: 1055
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MeMeBot
Dus een lekkende vlotterbak kan als ik het goed begrijp dus wel de oorzaak zijn van het aanzuigen van valse lucht?
Deze vraag aangezien dit niet NA de carb is, maar de carb zelf.
Vergeeft u mijn inzichtloosheid... (is dat een woord??)


Ik denk het wel maar weet het niet zeker.
 
Half the strokes, double the power!
RikDT50MX - Nieuws Poster 3-6-2011 19:47 Print reply

Posts: 1558
klinkt eerder als een te kleine sproeier, hoge toeren in neutraal en stilvallen in zn 3. en aangezien het luchtfilter vervangen is zal de luchtstroom wel meer of minder zijn geworden. dus te groot of te klein. vanwege de hoge toeren in neutraal zou ik op een te kleine sproeier gokken.

Dit bericht is gewijzigd door RikDT50MX op 3-6-2011 om 19:48 uur.
 
I Can Play With Madness

Dit topic is 1728 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved