Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Benzine uit luchtfilter/overloop/uitlaat cilinder

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1148 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #64595 - Benzine uit luchtfilter/overloop/ui...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 17634 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

DimiRidesViper 2-6-2011 17:32 Print topicpost
Posts: 88
Telkens als ik m'n brommer wil starten moet ik volgas geven tijdens het starten. Vanaf dat hij gestart is moet ik blijven volgas geven en hoor ik het toerental stijgen, als ik dit niet doe valt hij meteen weer uit.
Als ik dan even ga gaan rijden, en voor een rood licht sta merk ik dat er benzine uit de overloop loopt.
Ook loopt er benzine uit m'n luchtfilter als ik 'm uit doe en op zn zijvoet zet. Ik heb al eens gekeken wat het kon zijn maar vond niet meteen iets. Ook heb ik opgemerkt dat de uitlaat van de cilinder bevochtigd is, met benzine waarschijnlijk.
In het begin deed die dit allemaal niet, maar nu ineens wel :s

Heeft iemand raad voor me?

Het gaat om een mbk booster >2004,
weet niet of je met dit iets bent
Top performance cilinder
std carb met sproeier 76
std luchtfilter
giannelli extra chrome uitlaat
 

Robin 1993 2-6-2011 18:16 Print reply

Posts: 1234
Je vlotter sluit dus niet goed af als ik je goed begrijp. Dus carburateur effe openmaken en kijken of de vlotter nog goed/recht is. Je kan de vlotter evt iets bijbuigen zodat hij eerder sluit.

Ook moet je even naar je vlotternaald kijken, mischien dat deze niet goed afsluit.

Je brommer verzuipt dus gewoon een soort. Daarom komt er benzine in je luchtfilter.

Dus gewoon je carburateur weer goed fixen en dan zou hij weer normaal moeten doen. suc6!
 
!!2 takt!!
DimiRidesViper 2-6-2011 18:58 Print reply
Posts: 88
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Robin 1993
Je vlotter sluit dus niet goed af als ik je goed begrijp. Dus carburateur effe openmaken en kijken of de vlotter nog goed/recht is. Je kan de vlotter evt iets bijbuigen zodat hij eerder sluit.

Ook moet je even naar je vlotternaald kijken, mischien dat deze niet goed afsluit.

Je brommer verzuipt dus gewoon een soort. Daarom komt er benzine in je luchtfilter.

Dus gewoon je carburateur weer goed fixen en dan zou hij weer normaal moeten doen. suc6!


Bedankt voor je reply!
Ik heb nu net mn carbu weer proper gemaakt, en zo te zien start hij nu ook gemakkelijker en blijft ook beter draaien. Misschien was het dit wel, ik zie morgen wel of er nog benzine uit m'n luchtfilter komt enzo.

De vlotter dichte wel goed af, ik blaasde in de toevoer en duwde de vlotter wat naar boven, en merkte toen dat er geen lucht meer door kan.
 
DimiRidesViper 2-6-2011 20:24 Print reply
Posts: 88
Het lekken uit de overloop is opgelost,maar nu voordoet er zich een ander probleem.
Bij het starten wilt hij alleen starten met volgas, en tijdens het rijden verzuipt hij bij volgas. Als ik begin te voelen dat hij 'verzuipt' los ik mn gas, en valt hij uit.

Iemand? :
 
Robin 1993 2-6-2011 20:33 Print reply

Posts: 1234
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DimiRidesViper
Het lekken uit de overloop is opgelost,maar nu voordoet er zich een ander probleem.
Bij het starten wilt hij alleen starten met volgas, en tijdens het rijden verzuipt hij bij volgas. Als ik begin te voelen dat hij 'verzuipt' los ik mn gas, en valt hij uit.

Iemand? :



Is hij zowiezo wel goed afgesteld? juiste sproeier grote? en mischien heb je wel erg last van valse lucht. Even de deotest doen en bougiekleur checken.
 
!!2 takt!!
DimiRidesViper 2-6-2011 20:35 Print reply
Posts: 88
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Robin 1993
[...]



Is hij zowiezo wel goed afgesteld? juiste sproeier grote? en mischien heb je wel erg last van valse lucht. Even de deotest doen en bougiekleur checken.


Normaal is hij wel goed afgesteld.
Sproeier is 76, normaal is die 70 std
Ik heb ook al gedacht aan valse lucht bij m'n membraam maar daar zie ik niet speciaals.
kga zometeen deo testen

Dit bericht is gewijzigd door DimiRidesViper op 2-6-2011 om 21:06 uur.
 
DimiRidesViper 2-6-2011 21:59 Print reply
Posts: 88
Hij trekt geen valse lucht. Heb net 2 maten verkleind in sproeier, dus 72 nu, en nu 'verzuipt' hij precies sneller. Misschien te kleine sproeier? of zou dit eerder aan de gasnaald liggen.
 
DimiRidesViper 2-6-2011 22:24 Print reply
Posts: 88
Als ik op half gas rij gebeurt er niets, pas vanaf ik even op volgas rijd valt hij als het ware uit.
 
RikDT50MX - Nieuws Poster 2-6-2011 23:34 Print reply

Posts: 1558
had ik ook, grotere sproeier.
 
I Can Play With Madness
DimiRidesViper 3-6-2011 22:12 Print reply
Posts: 88
Ook als ik nu even op halfgas, of 1/5e gas rijd valt hij uit. Als ik dan weer meer gas geeft gaat hij weer even verder maar valt dan toch nog uit. :
 
RikDT50MX - Nieuws Poster 3-6-2011 23:32 Print reply

Posts: 1558
probeer eens op choke.
 
I Can Play With Madness
DimiRidesViper 3-6-2011 23:45 Print reply
Posts: 88
is elektrische choke
 
DimiRidesViper 4-6-2011 15:36 Print reply
Posts: 88
Niemand? :

Dit bericht is gewijzigd door DimiRidesViper op 4-6-2011 om 15:36 uur.
 
DimiRidesViper 4-6-2011 19:38 Print reply
Posts: 88
Heb net ondervonden dat de cilinderkop nat is aan de kant van de uitlaat.
 

Dit topic is 17634 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved