Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #64592 - de juiste nademper voor een suzuki ...
|
Pagina 1 van 3
|
Dit topic is 4124 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
ErwinWormgoor |
1-6-2011 19:12 |
Posts: 10 |
dag allemaal,
ik heb een suzuki tsx 70cc airsall 16mm carburateur met een proma uitlaat( http://www.scootpart...95/nl/product/62719/ )
ik wil graag een andere nademper op mijn brommer, maar weet niet welke ik moet kiezen, goed is en snel optrekt. ook weet ik niet of ik een andere nademper kan zetten op deze proma. (so he ik weet wel veel niet)
ik heb al heel wat sites afgespeurd en vind dit wel een mooie:
gianelli ( http://www.opvoeren....iannelli-Demper_1463 )
past deze? en is deze ook sneller dan de proma? ( hij heeft wel 3 boutjes, de aansluiting op de proma ook)
help mij met dit probleem alstublieft
|
|
|
|
RikDT50MX - Nieuws Poster |
1-6-2011 19:13 |
Posts: 1558 |
demper maakt geen reet uit voor je vermogen, dat zit allemaal in de bochte zelf. gewoon je oude houden en als je van je geld af wil koop je een andere.
|
|
I Can Play With Madness |
|
topmen101 |
1-6-2011 19:14 |
Posts: 461 |
demper scheelt alleen in geluid, niet in vermogen.
je zult dus een ander geluid krijgen verder veranderd er niets.
wil je een kopen zou ik gewoon voor de mooiste gaan die er op past
|
|
in a dictatorship, people suffer without complaining. In a democracy, people complain without suffering! |
|
ErwinWormgoor |
1-6-2011 19:17 |
Posts: 10 |
dus jullie zeggen, meer vermogen, gewoon een geheel andere uitlaat kopen?
|
|
|
|
RikDT50MX - Nieuws Poster |
1-6-2011 19:18 |
Posts: 1558 |
juist, demper heeft niks met vermogen te maken.
|
|
I Can Play With Madness |
|
ErwinWormgoor |
1-6-2011 19:19 |
Posts: 10 |
oke hartstikke bedankt
|
|
|
|
MaXi-PuCh |
1-6-2011 19:23 |
Posts: 1531 |
demper scheelt wél íets in vermogen
de demper geeft weerstand aan de gassen die er doorheen willen.
als je zonder demper, of met demper met weinig weerstand gaat rijden, zal je íets heel klein beetje meer vermogen hebben (praktisch niet merkbaar) dan als je met standaar demper ofzo gaat rijden.
maar het is het je geld niet waard.
je merkt er toch niks van, alleen bij hoog opgevoerde en getunede setups.
|
|
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk |
|
ErwinWormgoor |
1-6-2011 19:29 |
Posts: 10 |
oke dus als ik harder wil geen andere demper, maar ik heb nu voor een hele kleine vertanding, 13 punten. wat gebeurd er als ik een groter tandwiel er op zet?
|
|
|
|
RikDT50MX - Nieuws Poster |
1-6-2011 19:31 |
Posts: 1558 |
ong zo'n 5 km'h harder per tand meer aan de voorkant, dacht ik. houd er wel rekening mee dat je trekkracht wel wat minder wordt, je trekt hem moeilijker door in de hoge versnellingen.
|
|
I Can Play With Madness |
|
ErwinWormgoor |
1-6-2011 19:33 |
Posts: 10 |
oke, dus als ik nog een kleiner tandwiel er op zet, ga ik zachter maar wel meer trekkracht. wat zou ik evt neg meer kunnen doen om hem harder te laten trekken? hij gaat nu 85 kmh
|
|
|
|
RikDT50MX - Nieuws Poster |
1-6-2011 19:43 |
Posts: 1558 |
een grotere carburateur scheelt ook nog wel in trekkracht, je verbruik stijgt dan wel vrij hard mee... verder kan je dacht ik je uitlaattiming verlagen, dus meerk koppel en minder toeren.
|
|
I Can Play With Madness |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
1-6-2011 20:11 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RikDT50MX
ong zo'n 5 km'h harder per tand meer aan de voorkant, dacht ik. houd er wel rekening mee dat je trekkracht wel wat minder wordt, je trekt hem moeilijker door in de hoge versnellingen.
tand aan de voorkant scheelt wel meer dan 5 km
maar 13 voor is al vrij groot voor tsx
|
|
|
|
ErwinWormgoor |
1-6-2011 20:19 |
Posts: 10 |
oja? dus je zegt een 11 is beter?
|
|
|
|
gizanbahamut |
1-6-2011 20:53 |
Posts: 101 |
ik rij zelf ook met 70cc suzuki tsx met 16 mm carb en een 70 cc proma uitlaat+demper en met tandwiel 12 trek redelijk hard en rijd 85 en op langere afstanden 90
succes
|
|
|
|
denNLnis |
1-6-2011 22:55 |
Posts: 253 |
iedereen loopt altijd te roepen als je hard wil moet je zwaar vertanden en als je snel wil moet je licht vertanden... kijk nou eerst eens of je in de laatste versnelling op dezelfde toeren komt als in de op 1 na laatste, voelt hij begrensd als je op top zit? of maakt hij heel veel toeren in zijn hoogste versnelling, terwijl hij niet echt zo hard gaat als je hoopte? ga dan zwaarder vertanden, is het echter omgedraaid en komt hij in de laatste versnelling niet mooi op toeren, ga je voor je gevoel wel hard, maar je toerenteller vind dat je harder moet kunnen, ga dan iets lichter, tot hij mooi loopt! het is niet een standaard vuistregel dat als je lichter gaat je top daalt, ik heb mijn verhouding aangepast omdat ik niet op top kwam met mijn NSR en nu trekt hij sneller op en gaat hij harder op top omdat hij mooier op toeren komt in de hoogste versnelling... vroeger als ik optrok met iemand achterop had ik in mijn 2 ineens geen vermogen meer, nu trekt hij erg mooi door, zelfs met iemand van 90+ kilo achterop!
|
|
Honda, the power of dreams |
|
ChielTZR |
1-6-2011 22:59 |
Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: denNLnis
iedereen loopt altijd te roepen als je hard wil moet je zwaar vertanden en als je snel wil moet je licht vertanden... kijk nou eerst eens of je in de laatste versnelling op dezelfde toeren komt als in de op 1 na laatste, voelt hij begrensd als je op top zit? of maakt hij heel veel toeren in zijn hoogste versnelling, terwijl hij niet echt zo hard gaat als je hoopte? ga dan zwaarder vertanden, is het echter omgedraaid en komt hij in de laatste versnelling niet mooi op toeren, ga je voor je gevoel wel hard, maar je toerenteller vind dat je harder moet kunnen, ga dan iets lichter, tot hij mooi loopt! het is niet een standaard vuistregel dat als je lichter gaat je top daalt, ik heb mijn verhouding aangepast omdat ik niet op top kwam met mijn NSR en nu trekt hij sneller op en gaat hij harder op top omdat hij mooier op toeren komt in de hoogste versnelling... vroeger als ik optrok met iemand achterop had ik in mijn 2 ineens geen vermogen meer, nu trekt hij erg mooi door, zelfs met iemand van 90+ kilo achterop!
vuistregel is dat als je lichter vertand dat je dan langerzamer gaat. klopt toch als een bus? Als jij je brom zo zwaar vertand dat ie het niet trekken kan in de hoogste versnelling ben je zowiezo een dumbass.
gewoon toeren * tandwielverhouding = snelheid (kort door de bocht).
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
Dit topic is 4124 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 3
|
|