Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - cilinderkoppen?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 874 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #64590 - cilinderkoppen?
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 4557 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

denNLnis 31-5-2011 19:37 Print topicpost

Posts: 253
hey mensen, ik heb een 70cc big bore kitje op mijn NSR, alleen nog wel met mijn 50cc kop, werkt dit nou als hogedrukkop of is het just een soort begrenzer? en zou ik dan een 70cc of meer kop moeten hebben om harder te gaan???
enneh, kan het zijn dat mijn brommer wat minder hard gaat omdat ik vloeibare pakking op mijn kop heb zitten? (gewone pakking wilde niet helemaal netjes afdichten, ik denk dat mijn kop krom is getrokken ofzo)

bvd, Dennis
 
Honda, the power of dreams

kenny77 31-5-2011 20:07 Print reply

Posts: 29286
Nee 50cc kop is niet ideaal, je kan de squish niet optimaal zetten want dan gaat hij detoneren.
een cilinderkopje opmaat laten draaien en de squish goed afstellen doet wonderen.

zo als Olaf heeft gedaan.




 
denNLnis 31-5-2011 20:11 Print reply

Posts: 253
kost dat? of moet ik dan gewoon een 70cc kop kopen en die laten doen? en wat zou dat kosten denk je?
 
Honda, the power of dreams
kenny77 31-5-2011 20:17 Print reply

Posts: 29286
Geen idee wat dat kost, doen wel meer mensen.
Een beetje rond vragen en je weet het.
Nee je kan gewoon je 50cc kop naar iemand toe brengen.
 
denNLnis 31-5-2011 20:18 Print reply

Posts: 253
okee je weet ook niet wat het ongeveer zou kosten? moet ik denken aan 20 euro of meer 150?
 
Honda, the power of dreams
kenny77 31-5-2011 20:24 Print reply

Posts: 29286
tussen de 0 en een paar tientjes denk ik, ligt eraan of je naar het naar een bedrijf brengt of naar een hobbyist.
 
denNLnis 31-5-2011 20:25 Print reply

Posts: 253
okee ken je toevallig iemand die dat doet/goed kan? ik ken namelijk wel iemand die het vast wel wil doen (gratis) maar die wil alles doen en ik vertrouw het nooit helemaal bij hem
 
Honda, the power of dreams
kenny77 31-5-2011 20:31 Print reply

Posts: 29286
Je zou Olaf eens een inbox kunnen sturen.
Hij kan dat heel mooi (heeft deze ook gedaan), maar hij is wel niet zo vaak op het forum.
En ik weet niet of hij ook tijd ervoor heeft.
Daar beslis ik natuurlijk niet over.

Maar vragen kost in ieder geval niks.
http://www.brommerforum.nl/user/13836
 
denNLnis 31-5-2011 20:33 Print reply

Posts: 253
zooo berichtje verstuurd, hardstikke bedankt voor de hulp
 
Honda, the power of dreams
honda fryslan 31-5-2011 21:08 Print reply

Posts: 1914
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Nee 50cc kop is niet ideaal, je kan de squish niet optimaal zetten want dan gaat hij detoneren.
een cilinderkopje opmaat laten draaien en de squish goed afstellen doet wonderen.

zo als Olaf heeft gedaan.

afbeelding

afbeelding



is hier wel rekening gehouden met de bolling van de zuiger?
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
kenny77 31-5-2011 21:11 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
[...]
is hier wel rekening gehouden met de bolling van de zuiger?


Op de foto ziet de squishband wat vlak uit (als je dat bedoeld?) , maar dit is niet het geval.
De cilinderkop is gewoon goed.
 
_3s_ 31-5-2011 23:10 Print reply

Posts: 899
ik heb ook een kopje van olaf Heel erg tevreden mee en je merkt het verschil wel echt.

Bij mij is zeker rekening gehouden met de bolling van de zuiger, als je de zuiger in de kop legt is het net dezelfde vorm
 
Jeuj TSW erbij! =D
StineZ 31-5-2011 23:21 Print reply
Posts: 571
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
[...]



is hier wel rekening gehouden met de bolling van de zuiger?


Heeft je zuiger daar dan iets mee te maken? niks raakt je kop? Of doel jij op een ongelijk verdeelde kracht ofzo?
 
Turbokit
kenny77 31-5-2011 23:28 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hackomatic
[...]


Heeft je zuiger daar dan iets mee te maken? niks raakt je kop? Of doel jij op een ongelijk verdeelde kracht ofzo?


is wel degelijk van belang als je met een krappe squish gaat rijden.

de squishband moet dan gelijk lopen met de bolling van de zuiger voor hoger top vermogen en iets van de zuigerbolling af voor meer laagtoerige setups.

Als de squish krapper wordt naar matte je meer naar de bougie toe gaat, bijvoorbeeld aan de rand van de cilinder heb je een squish van 0.8 en meer naar het midden wordt hij 0.4, dan gaat hij ook detoneren.
 
denNLnis 1-6-2011 0:26 Print reply

Posts: 253
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: _3s_
ik heb ook een kopje van olaf Heel erg tevreden mee en je merkt het verschil wel echt.

Bij mij is zeker rekening gehouden met de bolling van de zuiger, als je de zuiger in de kop legt is het net dezelfde vorm

wat kost het bij hem dan? enneh, hoe erg ga ik het verschil merken en waaraan?

(setup: 70cc Big Bore
18mm keihin
tecno pijp (waarschijnlijk binnenkort metrakit)
std. luchtfilter
16/45 vertand
 
Honda, the power of dreams
BenjaminDG 1-6-2011 0:31 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


is wel degelijk van belang als je met een krappe squish gaat rijden.

de squishband moet dan gelijk lopen met de bolling van de zuiger voor hoger top vermogen en iets van de zuigerbolling af voor meer laagtoerige setups.

Als de squish krapper wordt naar matte je meer naar de bougie toe gaat, bijvoorbeeld aan de rand van de cilinder heb je een squish van 0.8 en meer naar het midden wordt hij 0.4, dan gaat hij ook detoneren.


hoe draai je dan de vorm van de bolling van de zuigervor op de draaibank?
 
Vlaanderen vrij!

Dit topic is 4557 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved