Floris-tsx |
30-5-2011 23:18 |
Posts: 3225 |
de powerband is hetzelfde als bij welke uitlaat dan ook: gebied waarin de motor op zn efficiƫntst werkt.
carb heeft vaak meer met trekkracht te maken
en sproeier moet je gewoon ff zelf aanvoelen. dat kunnen wij ook niet ruiken. koop gewoon een sproeierset en ga aan de slag
|
|
Iedereen kan professioneel worden |
|
Marcooow |
30-5-2011 23:20 |
Posts: 5713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Floris-tsx
de powerband is hetzelfde als bij welke uitlaat dan ook: gebied waarin de motor op zn efficiƫntst werkt.
carb heeft vaak meer met trekkracht te maken
en sproeier moet je gewoon ff zelf aanvoelen. dat kunnen wij ook niet ruiken. koop gewoon een sproeierset en ga aan de slag
de powerband hetzelfde bij welke uitlaat dan ook?
doe maar eens 2 verschillende uitlaatjes op dezelfde cilinder, verschil zul je merken
|
|
faster than a bullet! |
|
cpi2007 |
30-5-2011 23:20 |
Posts: 39 |
mijn powerband gaat nu van de 8500 toeren tot de 10k toeren dus best kort, dus ik ben aan het zoeke naar een uitlaat die een bredere powerband heeft.
|
|
|
|
Floris-tsx |
30-5-2011 23:22 |
Posts: 3225 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
[...]
de powerband hetzelfde bij welke uitlaat dan ook?
doe maar eens 2 verschillende uitlaatjes op dezelfde cilinder, verschil zul je merken
inderdaad.
maar 'wat een powerband is', is gewoon niet een vraag die heel moeilijk serieus te nemen is. daarom kan ik alleen de universaliteit van het woord aangeven. is gewoon zo'n popi vraag. flikker die uitlaat eronder die je nodig hebt, stel m af en dan kun je zien 'wat je powerband is'
Quote: Oorspronkelijk gepost door: cpi2007
mijn powerband gaat nu van de 8500 toeren tot de 10k toeren dus best kort, dus ik ben aan het zoeke naar een uitlaat die een bredere powerband heeft.
that's bettah..
maar dan nog steeds is t denk ik t beste om dat gewoon ff te proberen.
Dit bericht is gewijzigd door Floris-tsx op 30-5-2011 om 23:22 uur.
|
|
Iedereen kan professioneel worden |
|
cpi2007 |
30-5-2011 23:23 |
Posts: 39 |
ik heb niet zo veel zin om een uitlaat te kope en daarna er achter kome dat die het zelfde presteerd
|
|
|
|
Marcooow |
30-5-2011 23:24 |
Posts: 5713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Floris-tsx
[...]
inderdaad.
maar 'wat een powerband is', is gewoon niet een vraag die heel moeilijk serieus te nemen is. daarom kan ik alleen de universaliteit van het woord aangeven. is gewoon zo'n popi vraag. flikker die uitlaat eronder die je nodig hebt, stel m af en dan kun je zien 'wat je powerband is'
ik had 2 verschillende powerbanden op mijn derbi, met yasuni cross liep die niet zo lang door met een 50cc airsal
maar met een polini evo uitlaat deed die onderin nog best wat en in het midden ook en bij 11000/12000 ook, uitlaat was dan wel veel ste hoogtoerig voor de cilinder maar omdat de cilinder niet al te hoogtoerig is, rijd het niet zo zenuwachtig
|
|
faster than a bullet! |
|
cpi2007 |
30-5-2011 23:29 |
Posts: 39 |
maar ik zou willen weten van waar de powerband begint bij de scr corse chrome want als ik nu rij met een beetje tegewind moet ik de hele tijd op en af schakele
|
|
|
|
Marcooow |
30-5-2011 23:30 |
Posts: 5713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: cpi2007
mijn powerband gaat nu van de 8500 toeren tot de 10k toeren dus best kort, dus ik ben aan het zoeke naar een uitlaat die een bredere powerband heeft.
vooral geen scr corse kopen als je een wat bredere powerband wilt, die is net zo hoogtoerig
yasun cross (geen HM) leovince v6, metrakit thrower is denk ik ook iets laagtoeriger (niet veel) verder weet iik zo nie
dat terugschakelen heb ik nou ook wel, met yasuni cross niet, liep ong. 85/90 met 13-53 en overtoeren maarja dan maar halfgas rijden op een recht stuk want die trok nog wel mooi met wind tegen en bult op
Dit bericht is gewijzigd door Marcooow op 30-5-2011 om 23:31 uur.
|
|
faster than a bullet! |
|
cpi2007 |
30-5-2011 23:31 |
Posts: 39 |
heb je ook uitlaten onderlangs met een wat breedere powerband want weet niet of er een uitlaat is boven langs voor een cpi sm
|
|
|
|
Tobias Verhoef |
31-5-2011 6:42 |
Posts: 1832 |
|
|
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....???? |
|
twisterdrdlimited05 |
31-5-2011 10:37 |
Posts: 264 |
mijn powerband was van 8000-12000 en dan heb ik het over die scr op een derbi.
|
|
overdrijven is ook een vak jah, |
|
Paultje Pils |
31-5-2011 10:45 |
Posts: 2110 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: twisterdrdlimited05
mijn powerband was van 8000-12000 en dan heb ik het over die scr op een derbi.
Bij mij op de zundapp begint hij bij 7500 tot 10000 toeren ongeveer.
Maar de TS wil een langere powerband, dat kan met een V6 het best naar mijn mening. Ook heb ik een keer opgevangen dat met een kleinere carburateur de powerband wat minder hevig wordt, maar wel iets meer uitgesmeerd. (correct me if I'm wrong).
Als je een goedkope Corse chrome wil, moet je mij ff een PM doen, heb der nog een voor je.
Kut, ff overheen gelezen dat het CPI is, dus past niet.
Dit bericht is gewijzigd door Paul_GTS50 op 31-5-2011 om 10:53 uur.
|
|
If you can't dodge it, ram it. |
|
- Han - |
31-5-2011 11:11 |
Posts: 9667 |
scr is ook maar een kut pijp als je een powerband wil.
Zou dan voor een thrower gaan
|
|
<10.000 posts |
|
cpi2007 |
31-5-2011 13:20 |
Posts: 39 |
Maar past een trower op een cpi sm???
Helpt.het als ik Een 19mm carb er op zet of 17.5mm?
|
|
|
|