Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Tandwiel verhouding MTX

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1158 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #64576 - Tandwiel verhouding MTX
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6648 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Aprilia RX 50 2003 16-6-2011 15:39 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Met welke tandwielverhouding?
En welke cilinder/uitlaat/carbu?


lees jij wel eens topics voordat je antwoord geeft?
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
MeMeBot 16-6-2011 15:39 Print reply
Posts: 251
voor: 15 tands
achter: 38 tands

Airsal 70cc niet getuned, hm183 18mm met sproeier 95 op dit moment, twin air filter, Gianelli 70cc snelle uitlaatbocht (net besteld).
 
What makes you think it's the way you think it is?
JB1 16-6-2011 15:40 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MeMeBot
voor: 15 tands
achter: 38 tands

Airsal 70cc niet getuned, hm183 18mm met sproeier 95 op dit moment, twin air filter, Gianelli 70cc snelle uitlaatbocht (net besteld).


Met een airsal 70cc ga je de 100 ook niet halen

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


lees jij wel eens topics voordat je antwoord geeft?


Wel eens
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Aprilia RX 50 2003 16-6-2011 15:43 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1

Wel eens


omdat z'n setup al aan t begin stond.
was gewoon even nieuwsgierig
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
MeMeBot 16-6-2011 15:44 Print reply
Posts: 251
hm.. ik hoef ook niet persee de 100 te halen, maar hij moet gewoon minder toeren gaan maken in de laatste versnelling op topsnelheid.
En daarvoor moet ik mijn tandwielverhouding zwaarder maken omdat ie nu echt nog te licht is.
En aangezien ie nu al 80 gaat denk ik dat de 90/100 wel te halen is met de juiste tandwielen....
Maar nu moet ik dus weten welk tandwiel ik het beste kan vervangen op dit moment om die topsnelheid hoger te krijgen.
Ik had in gedachte om de 15 tands aan de voorkant te vervangen voor een 17 tands.
Hoeveel zal dit met een 38 tands achtertandwiel schelen kwa km/h op topsnelheid?
 
What makes you think it's the way you think it is?
JB1 16-6-2011 15:45 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MeMeBot
hm.. ik hoef ook niet persee de 100 te halen, maar hij moet gewoon minder toeren gaan maken in de laatste versnelling op topsnelheid.
En daarvoor moet ik mijn tandwielverhouding zwaarder maken omdat ie nu echt nog te licht is.
En aangezien ie nu al 80 gaat denk ik dat de 90/100 wel te halen is met de juiste tandwielen....
Maar nu moet ik dus weten welk tandwiel ik het beste kan vervangen op dit moment om die topsnelheid hoger te krijgen.
Ik had in gedachte om de 15 tands aan de voorkant te vervangen voor een 17 tands.
Hoeveel zal dit met een 38 tands achtertandwiel schelen kwa km/h op topsnelheid?


Dat kun je wel denken, maar als je geluk hebt haal je de 90 misschien.
Monteer eerst maar eens een 16-38.
Ik vind het wel raar dat hij het zo makkelijk trekt.
Mijn MT had al moeite met 17-38 met een 110cc Malossi en dan nog met een 5-bak
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
MeMeBot 16-6-2011 15:47 Print reply
Posts: 251
zie je dat bedoel ik dus, iedereen die ik er over spreek zegt dat.
ik heb net met die Gianelli pijp ook een 17 tands tandwiel besteld, dus ik ga die er gewoon opzetten en kijken wat ie doet...
Want nu rij ik dus nog met standaard pijp, als die gianelli er onder zit zal ie ook weer meer toeren gaan maken dus moet die verhouding NOG langer worden.... pffff ik wordt er gestoord van...


Hoe hard reed je met die 110cc setup op top?

En 90 vind ik een prima snelheid zolang ie maar geen overtoeren maakt als ik vol gas rij in de 6e versnelling.

Dit bericht is gewijzigd door MeMeBot op 16-6-2011 om 15:47 uur.

Dit bericht is gewijzigd door MeMeBot op 16-6-2011 om 15:49 uur.
 
What makes you think it's the way you think it is?
JB1 16-6-2011 15:55 Print reply

Posts: 14881
15-38 was ruim 120
En dat met niet al te veel toeren
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Aprilia RX 50 2003 16-6-2011 15:56 Print reply

Posts: 6717
al eens aan gedacht om iets minder gas te geven? als je later in de auto zit ga je dan ook altijd planken tot in de hoogste versnelling?

waarschuw me dan even als je in de buurt bent maak ik even foto's van t ongeluk
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
MeMeBot 16-6-2011 16:03 Print reply
Posts: 251
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
al eens aan gedacht om iets minder gas te geven? als je later in de auto zit ga je dan ook altijd planken tot in de hoogste versnelling?

waarschuw me dan even als je in de buurt bent maak ik even foto's van t ongeluk


Auto, brommer, motor...
Gas heeft 2 standen.
AAN en UIT.

Dus om antwoord te geven op jouw vraag:
JA heb ik aan gedacht, en NEE ga ik niet doen.
Gewoon vol gas. Moet kunnen.

Eigenlijk is jouw vraag net zoiets als...

Poep jij weleens zonder echt hard te drukken??

Maar het is je vergeven hoor hehe

Om het te bevestigen...
Hier een filmpje van mijn oude auto.. Chrysler Neon 2.0 16v
0-180 km/h op nat wegdek.
http://www.youtube.com/watch?v=nHhHrqiXz7E

Dit bericht is gewijzigd door MeMeBot op 16-6-2011 om 16:03 uur.

Dit bericht is gewijzigd door MeMeBot op 16-6-2011 om 16:17 uur.

Dit bericht is gewijzigd door MeMeBot op 16-6-2011 om 16:18 uur.
 
What makes you think it's the way you think it is?
DarkSoul 16-6-2011 16:56 Print reply

Posts: 338
Stoer hoor.... Wanneer kunnen we droge cake komen eten bij je?
 
Yesterday is yesterday. If we try to recapture it, we will only lose tomorrow.
MeMeBot 16-6-2011 16:58 Print reply
Posts: 251
Stoer? ik ben bang dat je het niet helemaal begrijpt.
Het gaat mij erom dat ik met antwoorden als:
Minder gas geven...
niet verder kom...
Dat is net zo nuttig als jouw reactie en droge cake....
kom op mensen...
 
What makes you think it's the way you think it is?
michaell089 16-6-2011 20:23 Print reply
Posts: 14
Op mijn derbi 80cc (6bak) heb ik 13-52 en dit werkt prima! flink optrekken en een lange powerband en topsnelheid is niet superhoog in toeren! rond de 10-11k en mijn topsnelheid is ong 110km/u

success!
 
RikDT50MX - Nieuws Poster 16-6-2011 20:25 Print reply

Posts: 1558
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: michaell089
Op mijn derbi 80cc (6bak) heb ik 13-52 en dit werkt prima! flink optrekken en een lange powerband en topsnelheid is niet superhoog in toeren! rond de 10-11k en mijn topsnelheid is ong 110km/u

success!

t gaat hier om een MT geen derbi.
 
I Can Play With Madness
JB1 16-6-2011 21:12 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: michaell089
Op mijn derbi 80cc (6bak) heb ik 13-52 en dit werkt prima! flink optrekken en een lange powerband en topsnelheid is niet superhoog in toeren! rond de 10-11k en mijn topsnelheid is ong 110km/u

success!


Ja, gelukkig is een Derbi ook een Honda
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!

Dit topic is 6648 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved