Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Tandwiel verhouding MTX

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 861 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #64576 - Tandwiel verhouding MTX
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 6575 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

damy van eetvelde 29-5-2011 18:33 Print topicpost
Posts: 29
Wat is de beste tandwielverhouding voor mijn MTX.
Set-up:
80cc mbx blok met 110 kit malossi
20mm keihin
20mm spruitstuk
malosiie 4kleps carbon membraam
Techno uitlaat 70cc NSR
Bedankt
 

mxbeunking 29-5-2011 18:34 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: damy van eetvelde
Wat is de beste tandwielverhouding voor mijn MTX.
Set-up:
80cc mbx blok met 110 kit malossi
20mm keihin
20mm spruitstuk
malosiie 4kleps carbon membraam
Techno uitlaat 70cc NSR
Bedankt


dat ligt er aan of je hem snel wilt laten trekken, of een hoge topsnelheid
 
Draaiwerk nodig? = PB
kenny77 29-5-2011 18:36 Print reply

Posts: 29286
ik rij zelf met 15/43.
en dat is best licht vertand, misschien voor een mtx wel fijn als je eens het bos in gaan.

Maar dat is ook erg persoonlijk (is eigenlijk geen beste dus), maar je kan nog alle kanten uit met het voortandwiel.


 
MaXi-PuCh 29-5-2011 19:07 Print reply

Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: damy van eetvelde
...110 kit malossi ... Techno uitlaat 70cc NSR...



ik zou gewoon 15-40 doen, als je dat te licht vind kun je voor nog altijd een tandje erbij, en als je het te zwaar vind kan er eentje af
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
Cas1029 29-5-2011 19:13 Print reply

Posts: 242
dit is gewoon puur wat je wilt dus is meer experimenteren

ik heb 15-71
 
als het niet gaat zoals het moet. dan moet het maar zoals het gaat
JB1 29-5-2011 19:15 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cas1029
dit is gewoon puur wat je wilt dus is meer experimenteren

ik heb 15-71


dat is voor de cross en valt absoluut af.

Ik raad aan om met 15-40 te beginnen.
Ik raad wel af om kleiner dan tandwiel 15 te gaan voorop
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Cas1029 29-5-2011 19:20 Print reply

Posts: 242
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


dat is voor de cross en valt absoluut af.

Ik raad aan om met 15-40 te beginnen.
Ik raad wel af om kleiner dan tandwiel 15 te gaan voorop




mja ik meld het maar even als voorbeeld dat het gewoon heel verschillend is wat iemand wilt


 
als het niet gaat zoals het moet. dan moet het maar zoals het gaat
JB1 29-5-2011 19:24 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cas1029
[...]




mja ik meld het maar even als voorbeeld dat het gewoon heel verschillend is wat iemand wilt




En dan is het tandwiel nog niet eens plug and play.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
MeMeBot 16-6-2011 15:17 Print reply
Posts: 251
En ook hier zit ik wederom met een probleem.
Ik heb een MTX-ot met 6bak, 70cc Airsal, 18mm hm183, twin air filter, Gianelli 70cc uitlaat (net besteld, komt binnenkort binnen).

Nu rij ik met tandwielverhouding:
voor: 15
achter: 38

En dit is nog steeds te licht!!
Hij gaat te snel naar zn top die maar rond de 80 km/h ligt met een hoop toeren.

Welk tandwiel kan ik nu het beste aanpassen om te zorgen dat de topsnelheid verhoogd wordt?
Aan de achterkant heb ik al zowat het aller kleinste tandwiel wat er te krijgen is.
Alleen aan de voorkant zou ik nog groter kunnen gaan naar 17 of 18 tands.
Ik hoop dat jullie mij hierin advies kunnen geven want ik kom er slecht uit.
Begin het erg zat te worden dat er elke keer wat ander bij komt :(

Ik heb trouwens gelijk met die uitlaat ook een 17 tands voor tandwiel besteld, ik hoop dat die de topsnelheid gaat verhogen naar 90 / 100km/h.
Begin ook aan mezelf te twijfelen of ik wel het juiste tandwiel vervang...

Dit bericht is gewijzigd door MeMeBot op 16-6-2011 om 15:19 uur.

Dit bericht is gewijzigd door MeMeBot op 16-6-2011 om 15:22 uur.
 
What makes you think it's the way you think it is?
Aprilia RX 50 2003 16-6-2011 15:25 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MeMeBot
En ook hier zit ik wederom met een probleem.
Ik heb een MTX-ot met 6bak, 70cc Airsal, 18mm hm183, twin air filter, Gianelli 70cc uitlaat (net besteld, komt binnenkort binnen).

Nu rij ik met tandwielverhouding:
voor: 15
achter: 38

En dit is nog steeds te licht!!
Hij gaat te snel naar zn top die maar rond de 80 km/h ligt met een hoop toeren.

Welk tandwiel kan ik nu het beste aanpassen om te zorgen dat de topsnelheid verhoogd wordt?
Aan de achterkant heb ik al zowat het aller kleinste tandwiel wat er te krijgen is.
Alleen aan de voorkant zou ik nog groter kunnen gaan naar 17 of 18 tands.
Ik hoop dat jullie mij hierin advies kunnen geven want ik kom er slecht uit.
Begin het erg zat te worden dat er elke keer wat ander bij komt :(

Ik heb trouwens gelijk met die uitlaat ook een 17 tands voor tandwiel besteld, ik hoop dat die de topsnelheid gaat verhogen naar 90 / 100km/h.
Begin ook aan mezelf te twijfelen of ik wel het juiste tandwiel vervang...

Dit bericht is gewijzigd door MeMeBot op 16-6-2011 om 15:19 uur.

Dit bericht is gewijzigd door MeMeBot op 16-6-2011 om 15:22 uur.


maakt geen kloot uit welke je vervangt. zolang je de verhouding hetzelfde houdt zal het beide evenveel effect hebben
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
MeMeBot 16-6-2011 15:28 Print reply
Posts: 251
oke...
Als ik het goed begrijp is het toch als volgt:

Tandwiel aan de voorkant vergroten = hogere topsnelheid.
tandwiel aan de voorkant verkleinen = harder optrekken.

Tandwiel aan de achterkant vergroten = harder optrekken
Tandwiel aan de achterkant verkleinen = hogere topsnelheid.

Klopt dit?
 
What makes you think it's the way you think it is?
Aprilia RX 50 2003 16-6-2011 15:29 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MeMeBot
oke...
Als ik het goed begrijp is het toch als volgt:

Tandwiel aan de voorkant vergroten = hogere topsnelheid.
tandwiel aan de voorkant verkleinen = harder optrekken.

Tandwiel aan de achterkant vergroten = harder optrekken
Tandwiel aan de achterkant verkleinen = hogere topsnelheid.

Klopt dit?


ja klopt.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
MeMeBot 16-6-2011 15:32 Print reply
Posts: 251
nou dan snap ik echt niet waarom ie nog steeds niet hard op top gaat.
Veel anderen zeggen dat ze mijn tandwielverhouding gebruiken op 110cc setups, en dan over de 100km/h gaan.
Ik haal NET de 80 op de autoteller met een flinke hoop toeren.
Is mijn versnellingsbak dan zo kort of heb ik toch gewoon nog steeds een te korte verhouding?
echt raar dat dat zoveel verschilt :S
 
What makes you think it's the way you think it is?
JB1 16-6-2011 15:37 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MeMeBot
nou dan snap ik echt niet waarom ie nog steeds niet hard op top gaat.
Veel anderen zeggen dat ze mijn tandwielverhouding gebruiken op 110cc setups, en dan over de 100km/h gaan.
Ik haal NET de 80 op de autoteller met een flinke hoop toeren.
Is mijn versnellingsbak dan zo kort of heb ik toch gewoon nog steeds een te korte verhouding?
echt raar dat dat zoveel verschilt :S


Welke bak heb je?
4/5/6 versnellingen?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
MeMeBot 16-6-2011 15:37 Print reply
Posts: 251
ik heb een 6 bak
 
What makes you think it's the way you think it is?
JB1 16-6-2011 15:38 Print reply

Posts: 14881
Met welke tandwielverhouding?
En welke cilinder/uitlaat/carbu?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!

Dit topic is 6575 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved