Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - honda wallaroo trekt niet

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 884 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #64574 - honda wallaroo trekt niet
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2491 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

laurens222 29-5-2011 11:25 Print topicpost
Posts: 25
Ik heb onlangs een honda wallaroo.
Die was al wat jaartjes oud dus ik dacht nieuwe pakkingen kunnen geen kwaad dus ik nieuwe pakkingen gezet.Nu hij gaat goed en verliest niks maar mijn probleem is dat hij niet goed trekt.Wat kan hier nu de oorzaak van zijn?
Ik ben bij vanrusselt dit al eens gaan vragen en ze zeggen dat dit de uitlaat kan zijn die door de jaren verstopt is.
De prijs van een nieuwe uitlaat is dan al 75 euro .
 

bro123 29-5-2011 11:29 Print reply

Posts: 901
je kunt je uitlaat ook proberen te ontkolen.
 
they`re expensive, useless, inefficient, wasteful, dirty and noisy. but boy do we love them.
MaXi-PuCh 29-5-2011 11:32 Print reply

Posts: 1531
maar als je brommer stil staat en (bijna) nooit heeft gelopen, kan dat ding toch niet dichtgekoold zijn?

zit er wel verse benzine in? (ongeveer 1:40 gemengd)
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
RikDT50MX - Nieuws Poster 29-5-2011 11:59 Print reply

Posts: 1558
kop en voetpakking van precies dezelfde dikte erin gemaakt?
 
I Can Play With Madness
ChielTZR 29-5-2011 12:00 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RikDT50MX
kop en voetpakking van precies dezelfde dikte erin gemaakt?


waarom moet dat?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
RikDT50MX - Nieuws Poster 29-5-2011 12:01 Print reply

Posts: 1558
dikker pakking is minder compressie, minder compressie is minder vermogen.
 
I Can Play With Madness
JB1 29-5-2011 12:27 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MaXi-PuCh
maar als je brommer stil staat en (bijna) nooit heeft gelopen, kan dat ding toch niet dichtgekoold zijn?

zit er wel verse benzine in? (ongeveer 1:40 gemengd)


1:50
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
ChielTZR 29-5-2011 12:31 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RikDT50MX
dikker pakking is minder compressie, minder compressie is minder vermogen.

ooh ik las verkeerd, dacht dat je bedoelde dat kop en voetpakking even dik moesten zijn.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
denNLnis 29-5-2011 12:59 Print reply

Posts: 253
misschien iets te maken met oude brandstof, heeft misschien wat motorisch onderhoud nodig (membraan, carburateur, misschien nieuwe zuigerveren e.d)

nieuwe uitlaat 75 euro? dat valt nog wel mee, als je een originele uitlaat voor een malaguti drakon NKD wil ben je al snel 600 euro kwijt, dit geld trouwens voor veel brommers, zelfs zip-pijpjes gaan al tussen de 300 en 600 weg
 
Honda, the power of dreams
MaXi-PuCh 29-5-2011 13:30 Print reply

Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


1:50

1:40 zit je altijd safe. Gebruik ik meesstal omdat ik ook wel wat cross en die van mij niet helemaal standaard is .
Als je brom lang stil heeft gestaan lijk het mij ook beter om even 1:40 te rijden.
Maargoed, de meningen over welke verhouding het beste is verschillen nogal, ik adviseer meestal 1:40 / 1:45
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
laurens222 6-6-2011 18:57 Print reply
Posts: 25
Op dit moment rij ik met 1:40.Ik heb hem opengedaan nieuwe pakkingen gezet de cilinder was op zijn kop aangeslagen met koolstof dus dit heb ik zuivergemaakt.Bolt redelijk goed . Het echt optrekken is dus nog het probleem en de uitgang van de cilinder naar de uitlaat is niet goed afgesloten dus ben ik een nieuw dichtingkje gaan kopen .
Ik heb gistere opgezocht hoe de normale uitlaat er uitziet en als ik dan naar die van mij kijk zie ik dat die helemaal naar de zak is.Dus het wordt of een andere uitlaat(standaard)of een gainelli,leovince,ninja...
 
laurens222 6-6-2011 19:01 Print reply
Posts: 25
De brommer is wel een tijdje gebruikt maar hierna in de stal gezet .De benzine heb ik in het begin al weggegooid en er nieuwe ingedaan.Het wilt maar niet optrekken
 

Dit topic is 2491 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved