Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - TS50X: wat voor uitlaat, mikuni 20

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1007 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #64571 - TS50X: wat voor uitlaat, mikuni 20
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 4125 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Tinus Tussengas 30-5-2011 20:00 Print reply
Posts: 10
Oke. Staat genoteerd, zal eens horen wat die kerel allemaal heeft liggen, komt vast goed. Waarom is gietijzer idealer qua koppel dan aluminium dan, of weet je dat niet? Ben ik wel benieuwd naar.
Er zit nu een VM16 onder. Kan altijd even kijken hoe dat wil lopen voor ik een 20 aanschaf inderdaad. Kan je carburateur makkelijk genoeg lucht door een ori luchtfilter trekken of moet ik die eigenlijk aanpassen?

Oh en dan nog iets anders, ik heb zelf al even lopen zoeken, maar heb het niet kunnen vinden, maar zijn er bedradingsschema's voor een TS50XK?
Ik moet het nog helemaal zelf aan gaan leggen, kom er zelf ook wel uit, maar schema is wel altijd makkelijk.
In ieder geval weer bedankt, dit zijn antwoorden waar ik wat aan heb.
 
barttsx 30-5-2011 20:05 Print reply

Posts: 276
http://www.brommerforum.nl/kb/artikel/116
originele filter is goed genoeg.

 
Tinus Tussengas 4-6-2011 20:14 Print reply
Posts: 10
Lopen deed ie toch al amper, maar in ieder geval nog wel enigszins. Maar inmiddels krijg ik 'm helemaal niet meer aan de praat. Ik denk dat ik het probleem heb gevonden, maar niet de oplossing.
De vonk is er wel, en ook constant, maar heel erg zwak, veels te zwak. Andere bougie maakt geen verschil, andere bougiekabel en bougiedop evenmin.
Overigens heb ik een kapotte krukaskeerring, waardoor het een vette bende was, maar ook nadat ik het helemaal netjes schoon had gemaakt geen verschil. En het is niet zo dat na een stuk aanlopen de boel er weer helemaal onder zit, dus dat kan het nu niet zijn lijkt me.
Tot nu toe heb ik alleen met puntenontstekingen gewerkt, dus ik heb geen idee waar het aan kan liggen. Iemand goeie raad?
 
Tinus Tussengas 15-8-2011 11:58 Print reply
Posts: 10
De vonk is mooi van kleur maar ultra zwak, nogmaals, iemand een idee wat ik hiermee aan moet? Het ligt niet aan de bougie, bougiekabel of -kap. Op remmenreiniger start ie overigens wel voor een paar tellen.
 
tosser 15-8-2011 12:14 Print reply
Posts: 393
Dan ligt het aan de benzine toevoer en niet aan de vonk
 
Tinus Tussengas 15-8-2011 12:22 Print reply
Posts: 10
Nou dat idee had ik juist niet, omdat remmenreiniger makkelijker ontbrandt dan benzine en dus is een zwakke vonk (kennelijk) voldoende voor remmenreiniger. Maar feit blijft dat de vonk superzwak is, vergeleken met de andere broms hier, dus dat is niet goed, en ik probeer er nu achter te komen hoe ik dat wel goed kan krijgen. Dus iemand?
 
tosser 15-8-2011 12:26 Print reply
Posts: 393
Hou je hem wel op een plek waar hij goed contact maakt?
Heb je wel gekeken of je benzine krijgt want als remreiniger ontbrand en hij valt dan uit, dan betekent het dat hij geen benzine krijgt.
 
Tinus Tussengas 15-8-2011 12:32 Print reply
Posts: 10
Ja, ik hield m tegen een kale blokbout die ook door het frame zit, dus moet goed zitten. Ik zal de carb vanmiddag dan even loshalen om te checken en evt. even schoon te maken. Maar dan nog is het toch gewoon niet oke dat die vonk zo zwak is, ongeacht of ie benzine krijgt of niet, of ben ik nou leip?
 
Tinus Tussengas 28-8-2011 20:34 Print reply
Posts: 10
Iemand? Ik kom echt geen steek verder zo. En om nou meteen een andere ontsteking te kopen...
 

Dit topic is 4125 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved