Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - TS50X: wat voor uitlaat, mikuni 20

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1149 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #64571 - TS50X: wat voor uitlaat, mikuni 20
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4126 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Tinus Tussengas 28-5-2011 15:49 Print topicpost
Posts: 10
Hallo,
als nieuweling op dit forum moet ik kennelijk bij het beginnersforum beginnen, dus bij deze.
Ik ben bepaald niet nieuw in de brommerwereld maar wel met crossbrommers, en laat ik nu net deze een TSX gekocht hebben.
Allereerst is de uitlaat bij de voorbocht ernstig doorgeroest, dat wordt een andere dus. Er zit nu een 70 cc Malossi cilinder op, die wordt vervangen door een soortgelijke (zit nu een diepe kras boven spoelpoort) en er komt straks een 20 mm Mikuni achter te zitten. Wat voor uitlaat is bij deze setup gunstig zonder dat ie veel herrie maakt, of kan ik met een standaard uitlaat goed uit de voeten? Ik hoef geen hoge top met dit ding maar wil wel een bak koppel als het kan.
Is een Malossi voor TSX een goeie cilinder qua standaard poorttiming en cilinderwand of kan ik beter op zoek naar een ander merk?
En dan het derde punt, ik werk zelf altijd aan oude brommers en dan met name Zundapp, nu wil ik een 20 mm Mikuni onder de TSX monteren en heb al wel vaker gelezen dat mensen dit doen, maar kan een Zundapp 20 mikuni hier gewoon onder of moet dit een ander model Mikuni zijn?

 

Uncle BLAM 28-5-2011 15:59 Print reply

Posts: 1025
qua carburateur maakt niet uit, allebei tweetakt dan kan het wel, op een viertakt een tweetakt carburateur zetten kan niet zomaar

70cc en 20mm carburateur en geen hoge top willen? ik denk dat als je 'm normaal afsteld en hij loopt redelijk, je toch al gauw 70km/h gaat

(een 50ccsnel met 16mm gaat ook al gauw 70 of 75km/h)

mja, een zundapp met 70cc gaat al gauw 100km/h+ .. dus wat versta JIJ onder geen hoge top eigenlijk?
 
een BF teller is sneller
shirioko 28-5-2011 18:44 Print reply

Posts: 2273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
qua carburateur maakt niet uit, allebei tweetakt dan kan het wel, op een viertakt een tweetakt carburateur zetten kan niet zomaar

70cc en 20mm carburateur en geen hoge top willen? ik denk dat als je 'm normaal afsteld en hij loopt redelijk, je toch al gauw 70km/h gaat

(een 50ccsnel met 16mm gaat ook al gauw 70 of 75km/h)

mja, een zundapp met 70cc gaat al gauw 100km/h+ .. dus wat versta JIJ onder geen hoge top eigenlijk?

waarom zou dat niet kunnen?
gaat prima
 
Cas1029 28-5-2011 18:50 Print reply

Posts: 242
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tinus Tussengas
Hallo,
als nieuweling op dit forum moet ik kennelijk bij het beginnersforum beginnen, dus bij deze.
Ik ben bepaald niet nieuw in de brommerwereld maar wel met crossbrommers, en laat ik nu net deze een TSX gekocht hebben.
Allereerst is de uitlaat bij de voorbocht ernstig doorgeroest, dat wordt een andere dus. Er zit nu een 70 cc Malossi cilinder op, die wordt vervangen door een soortgelijke (zit nu een diepe kras boven spoelpoort) en er komt straks een 20 mm Mikuni achter te zitten. Wat voor uitlaat is bij deze setup gunstig zonder dat ie veel herrie maakt, of kan ik met een standaard uitlaat goed uit de voeten? Ik hoef geen hoge top met dit ding maar wil wel een bak koppel als het kan.
Is een Malossi voor TSX een goeie cilinder qua standaard poorttiming en cilinderwand of kan ik beter op zoek naar een ander merk?
En dan het derde punt, ik werk zelf altijd aan oude brommers en dan met name Zundapp, nu wil ik een 20 mm Mikuni onder de TSX monteren en heb al wel vaker gelezen dat mensen dit doen, maar kan een Zundapp 20 mikuni hier gewoon onder of moet dit een ander model Mikuni zijn?




ga voor zo hard mogelijk en maak er een tandwiel verhouding van voor zo klein als kan en achter zo groot bijv.71 heb ik ook opp mijn cross brommer ik trek in zijn 3 nog wheelies als die goed loopt (wat die op het moment niet doet) en dat is op de stenen dan in het zand spaai je dan onwies en dat heb je nodig om leuk te crossen dus gewoon alles zo hard mogelijk en zo snel mogelijk laten worden en dan groot tandwiel achter en klein voor voor de trek kracht

 
als het niet gaat zoals het moet. dan moet het maar zoals het gaat
shirioko 28-5-2011 18:56 Print reply

Posts: 2273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cas1029
[...]



ga voor zo hard mogelijk en maak er een tandwiel verhouding van voor zo klein als kan en achter zo groot bijv.71 heb ik ook opp mijn cross brommer ik trek in zijn 3 nog wheelies als die goed loopt (wat die op het moment niet doet) en dat is op de stenen dan in het zand spaai je dan onwies en dat heb je nodig om leuk te crossen dus gewoon alles zo hard mogelijk en zo snel mogelijk laten worden en dan groot tandwiel achter en klein voor voor de trek kracht


denk niet dat je er vrolijk van zal worden om met achtertandwiel 71 te rijden, dan kom je nooit in de eerste 2 versnellingen en mis je je topsnelheid

owja, en koop een nieuw toetsenbord, volgens mij zijn een paar van je toetsen stuk (punt en komma bijvoorbeeld)
 
Cas1029 28-5-2011 19:13 Print reply

Posts: 242
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: shirioko
[...]

denk niet dat je er vrolijk van zal worden om met achtertandwiel 71 te rijden, dan kom je nooit in de eerste 2 versnellingen en mis je je topsnelheid

owja, en koop een nieuw toetsenbord, volgens mij zijn een paar van je toetsen stuk (punt en komma bijvoorbeeld)


heb je enig brommer cros ervaring?
morgen is brommercross lichtenvoorde mensen rijden daar met dit soort setups

ktm 65 blok terug gebust tot 50 cc dan doppler shit enzo
tandwiel verhouding 13 71 of iets in die richting dat heb je nodig zo'n tandwiel verhouding de top ligt dan nog steeds rond de 90 en ik kan het weten want ik heb ook al eens op zoits gereden

 
als het niet gaat zoals het moet. dan moet het maar zoals het gaat
Marcooow 28-5-2011 20:09 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cas1029
[...]


heb je enig brommer cros ervaring?
morgen is brommercross lichtenvoorde mensen rijden daar met dit soort setups

ktm 65 blok terug gebust tot 50 cc dan doppler shit enzo
tandwiel verhouding 13 71 of iets in die richting dat heb je nodig zo'n tandwiel verhouding de top ligt dan nog steeds rond de 90 en ik kan het weten want ik heb ook al eens op zoits gereden



ben je zelf wel is vaker op de cross te zien?

een ktm 65cc blokje dat is met een ktm 50cc cilinder, niks doppler shit op

op am5/6 en derbi blokken zit wel doppler spul, simpel weg omdat de doppler cilinder snel is en niet zo extreem duur als malossi/hebo enz.

en inderdaad ze rijden met een tandwielverhouding die meestal 11/12-71 is of in die richting, ligt maar net aan wat voor blok je hebt

Dit bericht is gewijzigd door Marcooow op 28-5-2011 om 20:11 uur.
 
faster than a bullet!
barttsx 29-5-2011 17:19 Print reply

Posts: 276
om nog even terug te komen op zijn vraag:
als je een bak koppel wilt, zou ik een gietijzeren cilinder nemen met die 20mm mikuni en dan originele uitlaat of giannelli 80 uitlaat

is de mikuni een opschuif of gewoon met een flens?
 
blackdash 29-5-2011 17:46 Print reply
Posts: 1
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tinus Tussengas
Hallo,
als nieuweling op dit forum moet ik kennelijk bij het beginnersforum beginnen, dus bij deze.
Ik ben bepaald niet nieuw in de brommerwereld maar wel met crossbrommers, en laat ik nu net deze een TSX gekocht hebben.
Allereerst is de uitlaat bij de voorbocht ernstig doorgeroest, dat wordt een andere dus. Er zit nu een 70 cc Malossi cilinder op, die wordt vervangen door een soortgelijke (zit nu een diepe kras boven spoelpoort) en er komt straks een 20 mm Mikuni achter te zitten. Wat voor uitlaat is bij deze setup gunstig zonder dat ie veel herrie maakt, of kan ik met een standaard uitlaat goed uit de voeten? Ik hoef geen hoge top met dit ding maar wil wel een bak koppel als het kan.
Is een Malossi voor TSX een goeie cilinder qua standaard poorttiming en cilinderwand of kan ik beter op zoek naar een ander merk?
En dan het derde punt, ik werk zelf altijd aan oude brommers en dan met name Zundapp, nu wil ik een 20 mm Mikuni onder de TSX monteren en heb al wel vaker gelezen dat mensen dit doen, maar kan een Zundapp 20 mikuni hier gewoon onder of moet dit een ander model Mikuni zijn?



Noujah, ik zou wel voor de malossi gaan. Persoonlijk rijd ik ook tsx maar sinds vorige week wil het rijde nie meer :P Maar ik rijd met 70 eurocilindro en een 19 mm carb van pitbike. sproeier weet i kzo niet, maar hij red de 120. en goede trekkracht maar als ik echt voor trekkracht wil gaan zou ik de malossi nemen.

Dit is misschien niet de juiste tijd, maare ik had vorige week mn tsx naar de klote gerede, en had geen vrij meer en ok geen koppeling meer. als ik de koppelings platen eruit trek, heb ik alle versnellingen Incl de vrij dan draait het middelste huis vrij rond. zodra ik hem in zijn 1 zet (zonder koppelings platen enz) dam ik het middelste huis ong 1/3e rondraaien en dan pakt hij het buistenste koppelings huis mee hoort dit of is gewoon mn versnellingsbak naar de klote?

 
irridium77 29-5-2011 23:29 Print reply
Posts: 18
blijf toch eens on topic

Een Yasuni r3 of HMR uitlaat moet het trukje wel doen
Die lijken nog goed te presteren op hoogtoerige cilinders.
Bakken koppel

Keep smoking!

 
- Han - 30-5-2011 12:25 Print reply

Posts: 9667
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: irridium77
blijf toch eens on topic

Een Yasuni r3 of HMR uitlaat moet het trukje wel doen
Die lijken nog goed te presteren op hoogtoerige cilinders.
Bakken koppel

Keep smoking!



r3 en hmr is een wereld van verschil

en de andere wereld van verschil is dat die uitlaten niet voor tsx zijn gemaakt. Ze zijn natuurlijk wel pas te maken maar die uitlaten zijn gemaakt voor totaal andere blokken. Een R3 is veel en veel te hoogtoerig voor zulke setups en het zal dus begaaid lopen. Zo snel is zon malossi niet voor tsx..

zucht..
 
<10.000 posts
Uncle BLAM 30-5-2011 17:07 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: shirioko
[...]

waarom zou dat niet kunnen?
gaat prima


Tweetakt carb geeft andere benzine lucht verhouding bij verschillende toeren dan een viertakt, dit is op te lossen door de sproeierbuis en de naald te vervangen

Als je domweg een viertakt carb op een tweetakt zet of andersom loop je kans op een vastloper of de boel is nooit goed af te stellen

Rijden doet het altijd wel, soms loopt een brommer perfect vlak voor 'ie vast loopt
 
een BF teller is sneller
Tinus Tussengas 30-5-2011 18:46 Print reply
Posts: 10
Dit is de Mikuni in kwestie: http://www.zundappon...igineel-pi-3051.html
maar ik schuw het natuurlijk ook niet om een andere carb aan te schaffen, ga vrijdag naar een grote onderdelenhandelaar in Ede een bak spullen halen, dus wat voor carb is geschikt voor deze set-up en kan ik zo monteren? Mag zeker wel rond die 20 mm liggen wat mij betreft.
Niet te snel, daarmee bedoel ik een kilometer of 70 maximaal. Gewoon een lekker laagtoerige cilinder met een zo breed mogelijke powerband en veel koppel. Ik zelf heb het idee dat de standaard uitlaat een prima uitlaat is voor wat ik voor ogen heb, dus denk dat ik dat maar ga doen. Mag er ook wel een beetje origineel uitzien en ik wil zeker niet een uitlaat onderlangs op een crossbrommer.

Oh enne, blackdash, 120 met een eurocilindro..? Dat doet ie niet uit de doos lijkt me. Of die teller wijkt een lekker stukkie af.

barttsx, wat bedoel je precies met gietijzeren cilinder, ja het materiaal dat begrijp ik, maar wat voor merken heb je het dan over en waarom is gietijzer dan gunstiger qua hoeveelheid koppel?
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 30-5-2011 19:09 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tinus Tussengas
Dit is de Mikuni in kwestie: http://www.zundappon...igineel-pi-3051.html
maar ik schuw het natuurlijk ook niet om een andere carb aan te schaffen, ga vrijdag naar een grote onderdelenhandelaar in Ede een bak spullen halen, dus wat voor carb is geschikt voor deze set-up en kan ik zo monteren? Mag zeker wel rond die 20 mm liggen wat mij betreft.
Niet te snel, daarmee bedoel ik een kilometer of 70 maximaal. Gewoon een lekker laagtoerige cilinder met een zo breed mogelijke powerband en veel koppel. Ik zelf heb het idee dat de standaard uitlaat een prima uitlaat is voor wat ik voor ogen heb, dus denk dat ik dat maar ga doen. Mag er ook wel een beetje origineel uitzien en ik wil zeker niet een uitlaat onderlangs op een crossbrommer.

Oh enne, blackdash, 120 met een eurocilindro..? Dat doet ie niet uit de doos lijkt me. Of die teller wijkt een lekker stukkie af.

barttsx, wat bedoel je precies met gietijzeren cilinder, ja het materiaal dat begrijp ik, maar wat voor merken heb je het dan over en waarom is gietijzer dan gunstiger qua hoeveelheid koppel?


gietijzeren cilinders zijn over het algemeen wat trager, maar hebben wel meer koppel... dus een top van 70-80, maar wel lekker door de versnellingen heen trekken met relatief lage toerentallen

 
Tinus Tussengas 30-5-2011 19:15 Print reply
Posts: 10
Oke, precies wat ik zoek dus. Ik zie dat de Malossi een gietijzeren cili is, dus dat is een goede optie om een nieuwe van te kopen. Nu zie ik dat die krengen nog aardig duur zijn nieuw, dus tweedehands vast ook wel, wat zijn nog meer goeie cilindermerken voor TSX dan? Over Airsal hoorde ik niet zo veel goeds..
 
barttsx 30-5-2011 19:41 Print reply

Posts: 276
volgens mij was de athena ook een gietijzeren cilinder en die is 140 euro. airsal is opzich ook een goede cilinder maar die is ook aluminium net als de malossie. je kunt ook een 70cc dmp of andere imitatie cilinder kopen, die zijn lekker goedkoop, gietijzer en gaan ook nog best wel lang mee.
ik zou dan die mikuni vm20 nemen maar dan wel met deze bevestiging, want anders heb je nog maar heel weinig ruimte voor een luchtfilter(originele filter past niet meer). voor deze carburateur moet je de ophangpunten wel uitvijlen, maar dat zie je vanzelf

Je kunt ook de mikuni vm16 nemen, die past zonder aanpassingen, dan kun je je originele luchtfilter behouden en is hij zuiniger.
carburateurs zijn nieuw trouwens ook niet echt goedkoop
 

Dit topic is 4126 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved