Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Ingewikkeld probleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 829 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #64569 - Ingewikkeld probleem
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1621 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

WallarooJunkie 28-5-2011 14:06 Print topicpost
Posts: 57
Dit vergt nogal wat uitleg:

Ik heb een Honda Wallaroo in mijn bezit, en deze gebruik ik dan als mijn brommer voor school enz. Dit ging een maand of twee goed, tot ik mijn eerste vastloper had. Nieuwe zuiger en cilinder en hij reed weer een maandje lekker.

Hier begint het onheil: Na die maand gelijk weer een vastloper, en de krukas moest vervangen worden. Smakken geld, maar hij moet toch lopen. Sindsdien blijft mijn Wallaroo Cilinders en zuigers verzieken. telkens rond de 100km loopt ie weer vast.

Dit is voor mij en de bromboer een raadsel.
- Zuiger is droog, krijgt te weinig olie
- mengsmering is goed
- kleur van de bougie is ook goed
- beschadigingen zitten aan de uitlaat-kant.


Na wat zoeken kan het dus zijn dat mijn uitlaat misschien te warm wordt. Maar als dat zo is, waarom is dan altijd de zuiger zo droog?

Ontsteking zou ook nog wel kunnen, maar dat is bij een Wallaroo nogal lastig. Dit is namelijk gewoon elektrisch en niet afstelbaar.


Ik heb dus echt geen flauw idee wat hier aan de hand is. Ik ben het spuugzat om na een weekje inrijden weer onderweg stil te vallen en dat ding weer bij de bromboer te dumpen. Heb eigenlijk een hekel aan die vent, maar anders moet ik 50km verder naar een bromboer.

Ik zit er onderhand aan te denken om een ander blok te kopen ..

HELP! Alle suggesties zijn welkom!
 
Respect my authority

_3s_ 28-5-2011 14:54 Print reply

Posts: 899
Er is een nieuwe krukas ingekomen, dus je bent zeker dat deze niet krom is.

Verder kan het komen dat je brommer vastloopt door een slechte afstelling. Ik weet niet met wat voor setup je rijdt, maar als je bijvoorbeeld een andere uitlaat hebt moet je je carburator terug volledig afstellen.

Misschien heb je erg veel kool in je uitlaat, waardoor hij zijn gassen niet goed kwijt kan en daardoor erg warm wordt.

Ik weet niet goed wat je bedoelt met een "droge" zuiger, maar dat ding hoort ook niet te druppen als je hem demonteert...

Ik denk dat het met je afstelling te maken heeft... Hierdoor loopt je brommer vast, en zeker als je lange stukken op topsnelheid rijdt. En vraag ook eens aan de monteur bij je bromboer met welk moment hij de cilinderkop aantrekt? Ik heb namelijk ook ooit een warmloper gehad omdat ik mijn cilinderkopbouten te vast aandraaide.
 
Jeuj TSW erbij! =D
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 28-5-2011 15:08 Print reply

Posts: 8601
Mengsmering is goed zeg je...maar hoe ben je dat te weten gekomen dan.
Meestal wordt er op brommix overgeschakeld als je er zich een aantal vastlopers hebben voorgedaan zoals bij jou.
Dat zou ik doen.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
WallarooJunkie 28-5-2011 15:22 Print reply
Posts: 57
Mijn wallaroo heeft geen olietankje. Normaal meng ik zelf, maar de laatste twee keer heb ik mengsmering van de pomp gedaan. Volgens de bromboer was dit prima gemengd, en ook goede verhouding. Zou zelf niet weten hoe hij dit weet.

Roet in de uitlaat zou best kunnen. Dat ie in de maanden dat ie goed reed veel roet heeft opgehoopt, en daarom nu zoveel problemen geeft.

Maandag neemt hij contact met me op, want hij staat er weer. ONDER GARANTIE! Dat mag ook wel zeg, al dat geld wat er in zit. Ik zal gelijk even vragen hoe strak hij m zet. En dan gelijk even vragen of ie men uitlaat bekijkt.


Alle suggesties zijn nog steeds welkom!
 
Respect my authority
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 28-5-2011 15:34 Print reply

Posts: 8601
Speling op de krukaslagers al eens gechecked ?
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
WallarooJunkie 28-5-2011 15:43 Print reply
Posts: 57
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Speling op de krukaslagers al eens gechecked ?


nop, en dat kan op dit moment niet. Staat weer bij bromboer met de garantie. Maandag belt ie, en dan geef ik alle suggesties door. Mag hij dan allemaal maar nagaan.

(:
 
Respect my authority
Uncle BLAM 28-5-2011 15:52 Print reply

Posts: 1025
als íe sneller gaat dan 45, dus sneller dan orgineel kan hij overtoeren maken en daardoor te heet worden, dat gebeurt vaak als eerste bij de uitlaatpoort
 
een BF teller is sneller
WallarooJunkie 28-5-2011 16:17 Print reply
Posts: 57
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
als íe sneller gaat dan 45, dus sneller dan orgineel kan hij overtoeren maken en daardoor te heet worden, dat gebeurt vaak als eerste bij de uitlaatpoort



Dat kan. Maar waarom heb ik er dan zo veel last van? Vriend van me gaat 120 op zijn puchje, en heeft nooit vastlopers. Misschien dat aantal toeren + veel roet in uitlaat ervoor zorgen dat ie sneller warm wordt.
 
Respect my authority
Uncle BLAM 29-5-2011 17:06 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: WallarooJunkie
[...]



Dat kan. Maar waarom heb ik er dan zo veel last van? Vriend van me gaat 120 op zijn puchje, en heeft nooit vastlopers. Misschien dat aantal toeren + veel roet in uitlaat ervoor zorgen dat ie sneller warm wordt.


Je kunt wel 200 gaan op een brommer maar dan moet je 'm zwaarder vertanden
Bij een te lichte vertanding wordt er meer energie in warmte omgezet i.p.v kracht

Dus probeer een tandje groter voor, kwaad kan het sowieso niet
(en óók de uitlaat controleren )

(ik zie net dat het om een vario gaat, in dat geval een begrenzing uit de vario halen o.i.d?)

Dit bericht is gewijzigd door Uncle BLAM op 29-5-2011 om 17:08 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Uncle BLAM op 29-5-2011 om 17:10 uur.
 
een BF teller is sneller
.puch_chopper 30-5-2011 19:09 Print reply

Posts: 7851
Watvoor uitlaat heb je?
Watvoor krukas heb je? en heeft degene die deze gemonteerd heeft ook de krukaskeerringen vervangen?
Heb je een foto van de vastgelopen cilinder? (binnenkant)
Hoe was de zuiger gemonteerd? zuigerveer opening naar boven of onder?
 
WallarooJunkie 1-6-2011 23:51 Print reply
Posts: 57
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
[...]


Je kunt wel 200 gaan op een brommer maar dan moet je 'm zwaarder vertanden
Bij een te lichte vertanding wordt er meer energie in warmte omgezet i.p.v kracht

Dus probeer een tandje groter voor, kwaad kan het sowieso niet
(en óók de uitlaat controleren )

(ik zie net dat het om een vario gaat, in dat geval een begrenzing uit de vario halen o.i.d?)

Dit bericht is gewijzigd door Uncle BLAM op 29-5-2011 om 17:08 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Uncle BLAM op 29-5-2011 om 17:10 uur.



Vertanding met een v-snaar? Nee, dat zal niet gaan.
 
Respect my authority

Dit topic is 1621 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved