Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Honda NSR problemen :S

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1105 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #64563 - Honda NSR problemen :S
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2524 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

denNLnis 27-5-2011 16:02 Print topicpost

Posts: 253
Hey mensen, ik ben bezig met mijn NSR opknappen, maar ik heb een paar problemen ermee die ik graag wil verhelpen...

1. af en toe gaat de brommer niet uit als ik de sleutel omdraai, dan moet ik het stuur helemaal naar links zetten of een beetje met de kabelboom kutten, er hangen wat naakte draadjes los tegen het frame aan (ik weet het, niet handig) maar dit probleem heb ik ook als ik alles isoleer (al getest) en zelfs met een andere kabelboom

2. als ik mijn groot licht aan zet gaat mijn achterlicht uit :S

3. mijn brommer mindert erg slecht in toeren, gaskabel blijft niet hangen, naald ook niet, soms wil hij ook niet uit als ik boven een bepaald aantal toeren zit en hem uit wil zetten (iets van 10k was het volgensmij)

4. als ik stilsta krijg ik hem vaak moeilijk in neutraal, als ik rijd lukt het altijd wel, maar dit heb ik ook met andere schakels gehad, weet iemand de reden?

5. als ik hem in neutraal heb voor het stoplicht wil hij soms niet in zijn 1, dan schiet hij steeds terug :S (nieuwe koppelingsplaten zitten erin)

6. ik heb geen toeter, ik heb er een liggen, maar ik kon met geen mogelijkheid de goede kabels vinden (ook niet met de multimeter) en met 2 bepaalde kabels lukte het wel, alleen bleef de toeter dan aan staan, dus maakte het knopje niet uit, ik toeter als de motor draait :S

7. Cockpitverlichting werkt niet, zit een nieuwe cockpit in, maar op de een of andere manier doet het het niet meer, soms doet mijn temperatuurlichtje het (achtergrondverlichting van de meter) en dan rijd ik over een drempel en dan doet hij het niet meer maar mijn toerentellerverlichting wel :S en nu doet niets het meer behalve mijn olielampje en mijn neutraallampje (maak je geen zorgen, ik rij op brommix, dus ik gebruik mn olielampje als aan/uit licht)

8. Mijn knipperlichten doen het niet, zou het probleem kunnen zijn dat ik die niet heb of is het wat anders?


 
Honda, the power of dreams

KlaasMarten 27-5-2011 16:17 Print reply

Posts: 423
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: denNLnis
Hey mensen, ik ben bezig met mijn NSR opknappen, maar ik heb een paar problemen ermee die ik graag wil verhelpen...

1. af en toe gaat de brommer niet uit als ik de sleutel omdraai, dan moet ik het stuur helemaal naar links zetten of een beetje met de kabelboom kutten, er hangen wat naakte draadjes los tegen het frame aan (ik weet het, niet handig) maar dit probleem heb ik ook als ik alles isoleer (al getest) en zelfs met een andere kabelboom

2. als ik mijn groot licht aan zet gaat mijn achterlicht uit :S

3. mijn brommer mindert erg slecht in toeren, gaskabel blijft niet hangen, naald ook niet, soms wil hij ook niet uit als ik boven een bepaald aantal toeren zit en hem uit wil zetten (iets van 10k was het volgensmij)

4. als ik stilsta krijg ik hem vaak moeilijk in neutraal, als ik rijd lukt het altijd wel, maar dit heb ik ook met andere schakels gehad, weet iemand de reden?

5. als ik hem in neutraal heb voor het stoplicht wil hij soms niet in zijn 1, dan schiet hij steeds terug :S (nieuwe koppelingsplaten zitten erin)

6. ik heb geen toeter, ik heb er een liggen, maar ik kon met geen mogelijkheid de goede kabels vinden (ook niet met de multimeter) en met 2 bepaalde kabels lukte het wel, alleen bleef de toeter dan aan staan, dus maakte het knopje niet uit, ik toeter als de motor draait :S

7. Cockpitverlichting werkt niet, zit een nieuwe cockpit in, maar op de een of andere manier doet het het niet meer, soms doet mijn temperatuurlichtje het (achtergrondverlichting van de meter) en dan rijd ik over een drempel en dan doet hij het niet meer maar mijn toerentellerverlichting wel :S en nu doet niets het meer behalve mijn olielampje en mijn neutraallampje (maak je geen zorgen, ik rij op brommix, dus ik gebruik mn olielampje als aan/uit licht)

8. Mijn knipperlichten doen het niet, zou het probleem kunnen zijn dat ik die niet heb of is het wat anders?





1. Nog een keer goed in de kabelboom zoeken want volgens mij maakt ie slecht contact. Of je contactslot is stuk.

2. Dat weet ik niet, misschien dat daar ook iets mis is met je kabelboom. (verkeerd aangesloten?)

3. Ik denk dat je ergens valselucht hebt, dus maar even met deo checken als ik jouw was. En wat je zei over dat ie niet uit wil boven de 10k, dat zal vast komen door het slechte contact uit je kabelboom, contactslot. (door de trilling)

4. Weet ik niet.

5. Helaas weet ik dit ook niet. (je tinkt hem wel goed naar beneden?)

Ik denk dat er toch echt iets is mis met je kabelboom.
Ik zou em kijken naar zo'n bedradingsschema als ik jouw was.


Dit allemaal hoeft het probleem niet te zijn, maar je kunt het toch allemaal wel even checken.

Nouja, ik wens je succes ermet.
 
Haus am See
denNLnis 27-5-2011 16:53 Print reply

Posts: 253
hmm ja kan allemaal kloppen, het vage is dat hij hetzelfde doet met een andere kabelboom die ik helemaal heb gechecked met een multimeter enzo...
 
Honda, the power of dreams
KlaasMarten 27-5-2011 17:08 Print reply

Posts: 423
Heb je alle kabels wel aan de juiste ''verbruikers'' gezet dmv het bedradingsschema?
 
Haus am See
XDr4g0nX 27-5-2011 17:18 Print reply

Posts: 3526
1,2,6,7; Elektra related, dus gewoon alles goed doormeten en 1000% zeker weten dat je alles goed op elkaar hebt aangesloten. Want als beide kabelbomen hetzelfde doen dan is er iets anders mis dan je kabelboom.

3; Klinkt als valse lucht ergens, deo test doen en kijken waar het zit.

4; Plakkende platen.

5; Kromme schakelvorken?

8;

 
Signature: [==||========] 20% complete
BartHonda 27-5-2011 17:25 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: denNLnis
8. Mijn knipperlichten doen het niet, zou het probleem kunnen zijn dat ik die niet heb of is het wat anders?



 
Vincenttzr 27-5-2011 17:32 Print reply
Posts: 39
5. Als je stilstaat met een brommer kan het gebeuren dan je hem niet goed in een versnelling kan zetten omdat de tandwielen dan niet in elkaar kunnen schuiven dan moet je gewoon stukje naar voren lopen.
 
appie_1988 27-5-2011 20:50 Print reply

Posts: 322
Hoi,

1 Contactslot probleem is waarschijnlijk dat het stekkertje van af het contactslot naar je kapelboom niet helemaal goed er in zit. Het is dat groene draadje. Dat verklaard ook dat als je je stuur draai deze wel contact maakt.

3 Dit kan valse lucht zijn.

het lijkt je voor jou het best om even een andere goede kabelboom te halen en dan alles opnieuw goed aansluiten met schema er bij.
kabelboom kan je halen bij motoimport.nl
 
BartHonda 27-5-2011 21:47 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: appie_1988
Hoi,

1 Contactslot probleem is waarschijnlijk dat het stekkertje van af het contactslot naar je kapelboom niet helemaal goed er in zit. Het is dat groene draadje. Dat verklaard ook dat als je je stuur draai deze wel contact maakt.

3 Dit kan valse lucht zijn.

het lijkt je voor jou het best om even een andere goede kabelboom te halen en dan alles opnieuw goed aansluiten met schema er bij.
kabelboom kan je halen bij motoimport.nl

Ja, het groene draadje is indd de massa. Hij maakt dan massa met het frame als het stuur gedraaid word.
 
denNLnis 28-5-2011 1:16 Print reply

Posts: 253
er hangt wel een groene draad kaal tegen mijn voorvork soms, ik dacht al dat dat massa was omdat die overal opduikt waar ik kijk maar als ik hem tegen het frame doe en ervanaf haal merk ik verder geen verschil ofzo.

Wat kan ik tegen plakkende koppelingsplaten doen? of slijt dat vanzelf allemaal wel weg? (dat was vroeger ook mijn mentaliteit met aanlopende trommelremmen xD gelukkig heb ik dat verleerd)
 
Honda, the power of dreams
BartHonda 30-5-2011 21:08 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: denNLnis
er hangt wel een groene draad kaal tegen mijn voorvork soms, ik dacht al dat dat massa was omdat die overal opduikt waar ik kijk maar als ik hem tegen het frame doe en ervanaf haal merk ik verder geen verschil ofzo.

Wat kan ik tegen plakkende koppelingsplaten doen? of slijt dat vanzelf allemaal wel weg? (dat was vroeger ook mijn mentaliteit met aanlopende trommelremmen xD gelukkig heb ik dat verleerd)

Olie verververssen, en als dat niet helpt. Dan kan je voor 12euro 4 nieuwen platen kopen (of 3 voor 9 euro).
 
denNLnis 30-5-2011 21:51 Print reply

Posts: 253
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
[...]

Olie verververssen, en als dat niet helpt. Dan kan je voor 12euro 4 nieuwen platen kopen (of 3 voor 9 euro).


blokolie? heb ik ververst toen ik laatst mijn platen heb vervangen en ik rij op brommix, dus die ververst zichzelf :p

maarre... valse lucht is het niet, heb ik gechecked met deo (de halve bus rond mijn cil en carb enzo gespoten) ik merkte geen verschil in toeren oid
 
Honda, the power of dreams
BartHonda 30-5-2011 21:54 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: denNLnis
[...]


blokolie? heb ik ververst toen ik laatst mijn platen heb vervangen en ik rij op brommix, dus die ververst zichzelf :p

maarre... valse lucht is het niet, heb ik gechecked met deo (de halve bus rond mijn cil en carb enzo gespoten) ik merkte geen verschil in toeren oid

Hum, en je koppelingskabel is wel goed afgesteld? Je zou ook je kabel even wat strakker kunnen zetten, zodat je als het waren altijd met de koppeling een beetje in rijd. Dan schuren ze ff goed schoon. Als je hem daarna weer goed, zou het goed moeten zijn.
 
denNLnis 30-5-2011 22:04 Print reply

Posts: 253
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
[...]

Hum, en je koppelingskabel is wel goed afgesteld? Je zou ook je kabel even wat strakker kunnen zetten, zodat je als het waren altijd met de koppeling een beetje in rijd. Dan schuren ze ff goed schoon. Als je hem daarna weer goed, zou het goed moeten zijn.

hmm kan ik een keer doen, maar slijten ze dan niet te snel?
 
Honda, the power of dreams
ChielTZR 30-5-2011 22:53 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: denNLnis
[...]

hmm kan ik een keer doen, maar slijten ze dan niet te snel?


ja, en het is naar mijn idee niet nodig. met normaal koppeling gebruik worden ze ook wel schoon.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
BartHonda 30-5-2011 23:05 Print reply

Posts: 886
Ja, ze slijten dan sneller. Je moet dat niet non-stop doen. Gewoon 1 keer een stuk rijden, dan schuren ze in 1x schoon. Met normaal gebruik worden ze ook schoon, alleen met mijn manier gaat het gewoon even wat sneller.
 

Dit topic is 2524 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved