Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - 2takt / 4 takt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 970 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #64562 - 2takt / 4 takt
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5760 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

denNLnis 27-5-2011 15:51 Print reply

Posts: 253
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ruben2311
Alles onder de 500cc moet tweetakt zijn, daarboven 4-takt...

Niet 100% mee eens, maar als je niet naar benzine enzo kijkt maar puur naar de lol die je ervan heb wel
 
Honda, the power of dreams
Uncle BLAM 27-5-2011 15:51 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: denNLnis
[...]


over t algemeen is bij brommers 4takt zuiniger toch? vooral 4takt injectie bij de pizzeria waar ik werk rijden we op 4takt injectie honda zoomer en die krengen rijden bijna 1:40


dat is scooter, schakel rijdt makkelijk 1:50 met carb
 
een BF teller is sneller
denNLnis 27-5-2011 15:53 Print reply

Posts: 253
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
[...]


dat is scooter, schakel rijdt makkelijk 1:50 met carb

4takt schakel bedoel je? ik rijd met mn 2takt honda schakel ook vrij zuinig, maar niet als ik hem helemaal opentrek
 
Honda, the power of dreams
Tobias Verhoef 27-5-2011 19:26 Print reply

Posts: 1832
Iedereen zegt wel dat 2 takt lekker jankt en een 4 takt niet, maar 4 takten kunnen echt wel harder janken als een 2 takt.

Een 4 cilinder 250 die even 19.000 rpm mag draaien

http://www.youtube.com/watch?v=8FMvlKyLx6M

Honda 6 cilinder 250

http://www.youtube.com/watch?v=5oOyesIhDT4

http://www.youtube.c...&feature=related


Maarja het ligt ook een beetje aan je smaak. Ik hou van 2 takten en hoogtoerige 4 takten.

 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
Paul de Salmiakbal 27-5-2011 20:54 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ruben2311
Alles onder de 500cc moet tweetakt zijn, daarboven 4-takt...

Wat een bullshit, iedereen doet alsof viertakt enkel goed is op het gebied van verbruik, vervuiling en soms geluid en dat tweetakt verder helemaal baas is. Imo is viertakt gewoon veruit superieur op vele vlakken, waarom zouden anders bijna alle auto's viertakt zijn?
Tweetakt is leuk als je een tweetakt fanaat bent en je graag een machine wilt waarbij je relatief gezien met het motorgewicht veel power wilt hebben en als de rest je geen reet boeit.
 
Ruben2311 27-5-2011 21:11 Print reply

Posts: 1055
Precies zoals je het zegt:
Quote:
Tweetakt is leuk als je veel power wilt hebben en als de rest je geen reet boeit.


Laat dat bij mij nou precies het geval zijn

Dit bericht is gewijzigd door Ruben2311 op 27-5-2011 om 21:11 uur.
 
Half the strokes, double the power!
BenjaminDG 27-5-2011 22:02 Print reply

Posts: 4605
Ja want met een derbi senda ben je wel echt een expert in het gebied van 2takt en 4takt motoren
 
Vlaanderen vrij!
der Chef 27-5-2011 22:08 Print reply

Posts: 3265
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Ja want met een derbi senda ben je wel echt een expert in het gebied van 2takt en 4takt motoren

T klopt wel wat die zegt, makkelijk op te voeren tot relatief snel (voor een brommertje) en de rest boeid niet(kwaliteit van die dingen)
 
4takker 27-5-2011 22:29 Print reply

Posts: 2395
4 takt natuurlijk. met 2 takt heb je alleen maar een pleur met toeren en je komt nog niet van de plaats weg. en het verstook ook nog bijna net zo veel olie als benzine. dat is toch niet meer leuk als je 15 euro voor een litertje dure castrol race olie moet betalen

maare 1 op 40 met een zoomer valt mij vies tegen die dingen lopen maar een 50 of zo. mijn oude zb uit 1988 doet zelfs nog 1 op 50 bij 60km/h en onder optimale omstandigheden en 30km/h 1 op 100 atans dat zeggen de boeken. het is mij nog niet gelukt. het is veel leuker om dat motortje te laten brullen.


 
Never drive faster then your guardian angel can fly
ktm 4 ever 27-5-2011 22:37 Print reply
Posts: 379
http://m.youtube.com.../watch?v=K5C9CviUWvE

Het jankt niet, maar als je dat hoort blijft je plasser een week omhoog staan.
 
JB1 27-5-2011 22:54 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ktm 4 ever
http://m.youtube.com.../watch?v=K5C9CviUWvE

Het jankt niet, maar als je dat hoort blijft je plasser een week omhoog staan.


Niet echt. Dan liever deze:
http://www.youtube.com/watch?v=e8tkVSKb77Y
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Maup 27-5-2011 23:01 Print reply

Posts: 4353
2T en 4T heeft allebei zo z'n charmes.
Iedereen heeft zo zijn voorkeur voor het een of het ander.

Maarja, de ts wilde het feitelijke verschil weten. Denk dat hij nu wel genoeg info heeft gehad.

Aan een 2T vs 4T meningen verhaal heeft hij niet zo heel denderend veel denk ik.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
IzzY 27-5-2011 23:05 Print reply

Posts: 1266
derbi-forum.nl/kneuzeclub
Makrolon 27-5-2011 23:09 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ruben2311
Alles onder de 500cc moet tweetakt zijn, daarboven 4-takt...

Tot dat je op een dikke 2 takt gereden hebt, en dan is de kans groot dat ie toch liever een 4takt hebt.
 
KTM 525 EXC Supermoto
ktm 4 ever 27-5-2011 23:11 Print reply
Posts: 379
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Niet echt. Dan liever deze:
http://www.youtube.com/watch?v=e8tkVSKb77Y


Laten we het er maar op houden dat smaken verschillen
 

Dit topic is 5760 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved