Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - 2takt / 4 takt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1052 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #64562 - 2takt / 4 takt
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 5774 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

roelsuzuki 27-5-2011 12:34 Print topicpost
Posts: 89
kan iemand mij duidelijk uitleggen wat het verschil is tussen 2 takt en 4 takt??
 

der Chef 27-5-2011 12:35 Print reply

Posts: 3265
roelsuzuki 27-5-2011 12:39 Print reply
Posts: 89
maar snap er niks van kan iemand het in 6 regels uitleggen?
 
Cas1029 27-5-2011 12:43 Print reply

Posts: 242
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: roelsuzuki
maar snap er niks van kan iemand het in 6 regels uitleggen?



4 takt heeft 4 slagen per arbied siclus inlaat compressie arbeid uitlaat en alles gebeurd hier boven de zuiger in 2 krukas rotatie's
2 takt heeft 2 slagen per arbeid siclus ook inlaat compressie arbeid uitlaat maar hier gebeurt er ook wat onder de zuiger in 1 krukas rotatie en er zit nog heel wat meer bij maar dat kan niet in 6 regels daar heb je echt tijd voor nodig
 
als het niet gaat zoals het moet. dan moet het maar zoals het gaat
roelsuzuki 27-5-2011 12:44 Print reply
Posts: 89
bedankt heren!!
 
Cas1029 27-5-2011 12:45 Print reply

Posts: 242
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: roelsuzuki
bedankt heren!!



ik denk dat je nou nog niet echt het verschil weet mja als je het echt wilt snappen moet je je er in verdiepen
 
als het niet gaat zoals het moet. dan moet het maar zoals het gaat
KlaasMarten 27-5-2011 12:56 Print reply

Posts: 423
6 regels? lol

4takt:




2 takt:




Misschien helpt dit?




Edit:

Je moet je muis bewegen over het plaatje om hem te laten bewegen. ( )

Dit bericht is gewijzigd door KlaasMarten op 27-5-2011 om 12:57 uur.
 
Haus am See
Royal Club 27-5-2011 13:34 Print reply

Posts: 60390
6regels? zit je nou je huiswerk te posten ?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
JB1 27-5-2011 13:37 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cas1029
[...]



4 takt heeft 4 slagen per arbied siclus inlaat compressie arbeid uitlaat en alles gebeurd hier boven de zuiger in 2 krukas rotatie's
2 takt heeft 2 slagen per arbeid siclus ook inlaat compressie arbeid uitlaat maar hier gebeurt er ook wat onder de zuiger in 1 krukas rotatie en er zit nog heel wat meer bij maar dat kan niet in 6 regels daar heb je echt tijd voor nodig


Het is cyclus, en leer alsjeblieft leestekens te gebruiken
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
gprnick 27-5-2011 13:42 Print reply

Posts: 3360
denNLnis 27-5-2011 14:29 Print reply

Posts: 253
het verschil is:
4 takt is zuiniger
2 takt is cooler
dit geld alleen voor brommers, bij motoren is 4takt cooler want anders klinkt je motor als een brommert

ow en 4 takt geluid is nice, alleen is 4takt moeilijker opvoeren
 
Honda, the power of dreams
JB1 27-5-2011 14:30 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: denNLnis
het verschil is:
4 takt is zuiniger
2 takt is cooler
dit geld alleen voor brommers, bij motoren is 4takt cooler want anders klinkt je motor als een brommert

ow en 4 takt geluid is nice, alleen is 4takt moeilijker opvoeren


2takt is veel cooler, mijn plassertje word veel harder bij een dikke RG500 dan een R1
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
denNLnis 27-5-2011 14:37 Print reply

Posts: 253
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


2takt is veel cooler, mijn plassertje word veel harder bij een dikke RG500 dan een R1

Jamaar je portomonnee wordt er minder dik van :p hij is wel nice man maartoch, ik hou van dat 4takt motorgeluid
 
Honda, the power of dreams
JB1 27-5-2011 14:40 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: denNLnis
[...]

Jamaar je portomonnee wordt er minder dik van :p hij is wel nice man maartoch, ik hou van dat 4takt motorgeluid


Dan is je comment nog steeds nutteloos mbt wat te TS wil.
Hij moet geen mening hebben, hij moet feiten hebben.
2t kan zuiniger zijn dan 4t onder bepaalde omstandigheden
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
denNLnis 27-5-2011 14:51 Print reply

Posts: 253
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Dan is je comment nog steeds nutteloos mbt wat te TS wil.
Hij moet geen mening hebben, hij moet feiten hebben.
2t kan zuiniger zijn dan 4t onder bepaalde omstandigheden


over t algemeen is bij brommers 4takt zuiniger toch? vooral 4takt injectie bij de pizzeria waar ik werk rijden we op 4takt injectie honda zoomer en die krengen rijden bijna 1:40
 
Honda, the power of dreams
Ruben2311 27-5-2011 15:50 Print reply

Posts: 1055
Alles onder de 500cc moet tweetakt zijn, daarboven 4-takt...
 
Half the strokes, double the power!

Dit topic is 5774 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved