Is de wrijving in dit geval gekoppeld aan de hoeveelheid compressie of staat dat er weer los van?
Als dat zo is, waardoor wordt dan de compressie bepaald?
What makes you think it's the way you think it is?
Quote:Oorspronkelijk gepost door: MeMeBot
Is de wrijving in dit geval gekoppeld aan de hoeveelheid compressie of staat dat er weer los van?
Als dat zo is, waardoor wordt dan de compressie bepaald?
De compressie is weer afhankelijk van het doorlekken van de zuigerveren.
Compressie wordt bepaald door de ruimte die de zuiger heeft op het BDP, door een kleinere verbrandingsruimte of squish toe te passen verhoog je dus je compressie.
aha, dus compressie is niet de wrijving die optreed tussen de zuiger en de cylinderwand, maar de druk waarmee de brandstof in de verbrandingsruimte ontbrand?
What makes you think it's the way you think it is?
Quote:Oorspronkelijk gepost door: MeMeBot
aha, dus compressie is niet de wrijving die optreed tussen de zuiger en de cylinderwand, maar de druk waarmee de brandstof in de verbrandingsruimte ontbrand?
wat kenny en ruben zegt
als jouw zuigerveren gaar zijn, dan kan er dus meer mengsel langs, en heb je dus minder compressie
Dus dan is de compressie toch de druk waaraan de brandstof in de verbrandingsruimte blootgesteld wordt?
Dat er vermindering van die druk optreed als er mengsel langs de zuigerveren lekt kan ik me goed voorstellen, maar het begrip compressie is mij wat dat betreft nog niet geheel duidelijk.
Tenzij wat ik zeg klopt natuurlijk
What makes you think it's the way you think it is?