Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Max. aantal toeren Airsal 70cc MTX-ot

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1052 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #64555 - Max. aantal toeren Airsal 70cc MTX-...
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5088 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

st.nyksterdriver 25-5-2011 17:59 Print reply
Posts: 3376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MeMeBot
[...]


Ik bedoel dan het aantal tanden aan de voorkant in verhouding tot het aantal tanden aan de achterkant.
Hopelijk ben ik duidelijk genoeg :p
Pff excuus ik quote mijn eigen bericht, was niet de bedoeling...

Dit bericht is gewijzigd door MeMeBot op 25-5-2011 om 17:57 uur.

ik denk dat ik weet wat je bedoeld
bijvoorbeeld als je weinig tanden voor hebt en weinig achter dat dat het zelfde is als veel tanden voor en veel achter (met de verhouding het zelfde)
 
MeMeBot 25-5-2011 17:59 Print reply
Posts: 251
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


aantal tanden maakt zeker uit. licht vertand is veel kracht weinig snelheid en andersom



Ja dat weet ik, maar ik bedoel het aantal tanden VOOR, in verhouding met het aantal tanden ACHTER.
Zo zijn er verschillende combo's mogelijk.
14v, 41a bijvoorbeeld, maar zo kan ook 15v,38a.
Wat is daartussen het verschil?
Is het 1 beter dan het ander?
Ik kan me voorstellen dat de tandwielen en de ketting anders slijten bijvoorbeeld?
Of werkt dat niet zo?
 
What makes you think it's the way you think it is?
Aprilia RX 50 2003 25-5-2011 18:02 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MeMeBot
[...]


Ja dat weet ik, maar ik bedoel het aantal tanden VOOR, in verhouding met het aantal tanden ACHTER.
Zo zijn er verschillende combo's mogelijk.
14v, 41a bijvoorbeeld, maar zo kan ook 15v,38a.
Wat is daartussen het verschil?
Is het 1 beter dan het ander?
Ik kan me voorstellen dat de tandwielen en de ketting anders slijten bijvoorbeeld?
Of werkt dat niet zo?


14-41 is veel lichter vertand dan 15-38
14-38 is wel ong gelijk aan 15-21

kwa slijtage zal t niet veel maken.

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 25-5-2011 om 18:02 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
PRO TUNING 25-5-2011 19:57 Print reply

Posts: 4000
Je maximaal vermogen zal bij ± 7500 rpm liggen en maximaal 9500 rpm als top toerental bij deze standaard cilinder.
 
MeMeBot 3-6-2011 10:35 Print reply
Posts: 251
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Je maximaal vermogen zal bij ± 7500 rpm liggen en maximaal 9500 rpm als top toerental bij deze standaard cilinder.


Ah top, In combinatie met een standaard uitlaat gaat dat volgens mij wel lekker rustig lopen op topsnelheid.
Ik ga het na t weekend meemaken
Iig thanks voor de info, dan heb ik een uitgangspunt.

Lees het nu pas... tis geen ori cylinder, maar een Airsal 70cc, met zuiger met 1 zuigerveer. voor zover ik weet zijn dat zuigers voor veel toeren??

Dit bericht is gewijzigd door MeMeBot op 3-6-2011 om 13:18 uur.

Dit bericht is gewijzigd door MeMeBot op 3-6-2011 om 13:19 uur.
 
What makes you think it's the way you think it is?
Meathausen 3-6-2011 15:00 Print reply

Posts: 726
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MeMeBot
1 tandje verschil aan de voorkant is vergelijkbaar met 3 aan de achterkant toch?



hoeft niet, dit is alleen procentueel het geval
Als je een vertanding van 15 / 45 hebt = 1 : 3 dan wel.
Maar als je bijvoorbeeld 20 / 20 hebt = 1 : 1
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!
JB1 3-6-2011 15:21 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MeMeBot
[...]


Ah top, In combinatie met een standaard uitlaat gaat dat volgens mij wel lekker rustig lopen op topsnelheid.
Ik ga het na t weekend meemaken
Iig thanks voor de info, dan heb ik een uitgangspunt.

Lees het nu pas... tis geen ori cylinder, maar een Airsal 70cc, met zuiger met 1 zuigerveer. voor zover ik weet zijn dat zuigers voor veel toeren??

Dit bericht is gewijzigd door MeMeBot op 3-6-2011 om 13:18 uur.

Dit bericht is gewijzigd door MeMeBot op 3-6-2011 om 13:19 uur.


Bijna goed, 1 zuigerveer is voor een lager zuigergewicht waardoor de gasreactie verbeterd word
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Ruben2311 3-6-2011 15:44 Print reply

Posts: 1055
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Bijna goed, 1 zuigerveer is voor een lager zuigergewicht waardoor de gasreactie verbeterd word


En de wrijving is minder, waardoor hij meer toeren kan draaien.
 
Half the strokes, double the power!
JB1 3-6-2011 15:45 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ruben2311
[...]


En de wrijving is minder, waardoor hij meer toeren kan draaien.


Bullshit.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
kenny77 3-6-2011 16:16 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]
Bullshit.

Ow?

Ik ken zat zuigers die met 2 zuigerveren lichter zijn, dan die met 1.
Ik denk ook eerder minder wrijving. (dat hij dan meer toeren kan maken wil ik dan weer niet perse zeggen.)

2 zuigerveren is ervoor dat de compressie langer in stand blijft dan 1 zuigerveer.
Tenminste, dat is hoe ik er over denk, kan het natuurlijk ook altijd fout hebben.
 
JB1 3-6-2011 16:19 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]

Ow?

Ik ken zat zuigers die met 2 zuigerveren lichter zijn, dan die met 1.
Ik denk ook eerder minder wrijving. (dat hij dan meer toeren kan maken wil ik dan weer niet perse zeggen.)

2 zuigerveren is ervoor dat de compressie langer in stand blijft dan 1 zuigerveer.
Tenminste, dat is hoe ik er over denk, kan het natuurlijk ook altijd fout hebben.


Ja, er zullen best wel wat zuigers zijn die lichter zijn 2 veren dan met 1, maar daar zal ook wel een prijsverschil in zitten.
Als je gaat kijken naar gewicht bij (relatief) gelijke prijs zal meerendeel met 1 veer lichter zijn

In principe gaat het om het verliezen van gewicht.
http://www.scribd.co...2195/Gesmede-zuigers
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
MeMeBot 3-6-2011 16:21 Print reply
Posts: 251
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ruben2311
[...]


En de wrijving is minder, waardoor hij meer toeren kan draaien.


Ik meen dat ik dit ergens ook gehoord had maar hey, wie vertrouwd nou iemand die met computers zijn geld verdiend

Weet wel dat de Polini zuiger van mn EVO kitje toendertijd op mn Yamaha Neo's ook een enkele zuigerveer had.
En die shit was SNEL.
en DUUR.


Dit bericht is gewijzigd door MeMeBot op 3-6-2011 om 16:25 uur.
 
What makes you think it's the way you think it is?
JB1 3-6-2011 16:26 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MeMeBot
[...]


Ik meen dat ik dit ergens ook gehoord had maar hey, wie vertrouwd nou iemand die met computers zijn geld verdiend

Weet wel dat de Polini zuiger van mn EVO kitje toendertijd op mn Yamaha Neo's ook een enkele zuigerveer had.
En die shit was SNEL.
en DUUR.


Dit bericht is gewijzigd door MeMeBot op 3-6-2011 om 16:25 uur.


Mag ik je een tip geven kerel.
Luister niet naar Ruben2311, Die weet nog niet helemaal waar hij het over heeft.

Gevalletje dat ie de melk heeft horen klotsen, maar de tepel niet kan vinden.
(Niet dat ik een ubergenie ben, anders was ik al lang rijk )
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
MeMeBot 3-6-2011 16:29 Print reply
Posts: 251
Ow shit was dat melk wat er klotste?
Dan hou ik snel mn waffel

Maar snel was ie gvd wel!!!
 
What makes you think it's the way you think it is?
kenny77 3-6-2011 16:40 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Ja, er zullen best wel wat zuigers zijn die lichter zijn 2 veren dan met 1, maar daar zal ook wel een prijsverschil in zitten.
Als je gaat kijken naar gewicht bij (relatief) gelijke prijs zal meerendeel met 1 veer lichter zijn

In principe gaat het om het verliezen van gewicht.
http://www.scribd.co...2195/Gesmede-zuigers


Maarja dit gaat om de belastingen, niet om de prestaties, zoals jij aan gaf dat met een zuigerveer minder de gasreactie sneller wordt, doordat het lichter wordt.
Dan kan je veel beter andere dingen doen, die verre weg meer effectief zijn.

Maar wat ik mij dan afvraag wat is meer nadelig voor de prestaties een extra zuigerveer die de zuiger zit "af te remmen" door extra wrijving of 10 gram die mee op en neer gaat?
(het verhaal over de belasting even daar gelaten, want daar ging het in eerste instantie niet om)

Dus ik ben eigenlijk nog niet overtuigd, beste is natuurlijk zo min mogelijk gewicht , zo min mogelijk wrijving, zo sterk mogelijk, zo goedkoop mogelijk, maarja er zitten altijd afwegingen in een ontwerp voor het bij behorende doel.

Voor een gewone wegbrommer geef ik eigenlijk altijd de voorkeur aan 2 zuigerveren.
die 10 gram (of minder) dat zuigerveer weegt dat ga je echt niet merken.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 3-6-2011 om 16:49 uur.
 

Dit topic is 5088 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved