Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Max. aantal toeren Airsal 70cc MTX-ot

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 713 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #64555 - Max. aantal toeren Airsal 70cc MTX-...
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 5177 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MeMeBot 25-5-2011 14:27 Print topicpost
Posts: 251
Omdat ik een toerentellerkabel binnen krijg en nog steeds bezig ben met de juiste afstelling te vinden..
Vraag ik mij af wat zo ongeveer het maximaal aantal toeren is van deze cylinder. ( http://www.motoimpor...onda-mb-/-mt-/mtx-ot )
Aangezien de teller het nog niet doet kan ik het zelf niet nakijken, ik zocht zelf al even naar specificaties van de fabrikant maar ik kon deze nergens vinden.
Wellicht iemand die mij aan deze info kan helpen?
Het gaat mij voornamelijk om het aantal toeren wat als "veilig" gezien wordt over langere afstanden in de hoogste versnelling.
Tevens het begin, en het einde van de powerband zodat ik het daarop kan afstellen.
 
What makes you think it's the way you think it is?

koetjeboe91 25-5-2011 14:42 Print reply

Posts: 2096
zal rond de 14k zijn
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
MaXi-PuCh 25-5-2011 15:30 Print reply

Posts: 1531
14k zal je alleen lukken als je te vroeg terug schakelt.
Zal rond de 12k zitten, maar dat en je powerband hangt af van de rest van je setup.
Zolang hj goed blijft lopen is het veilig, alleen slijt het meer. En word het misschien wat warmer.

 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
MeMeBot 25-5-2011 15:35 Print reply
Posts: 251
Tis niet mijn bedoeling om hem zo ver mogelijk in de toeren te knallen, t gaat mij om de duurzaamheid op langere termijn bij lange afstanden.
De rest vd setup is verder niet erg spannend, 18mm carb, std luchtfilter (twin air in bestelling, komt binnen vd week), std uitlaat onbegrenst, tandielverhouding (als t binnen is vd week) voor 15, achter 38.
Moet minimaal 80 km/h gaan halen, lijkt me een prima snelheid voor lange afstanden.
 
What makes you think it's the way you think it is?
JB1 25-5-2011 15:37 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MeMeBot
Tis niet mijn bedoeling om hem zo ver mogelijk in de toeren te knallen, t gaat mij om de duurzaamheid op langere termijn bij lange afstanden.
De rest vd setup is verder niet erg spannend, 18mm carb, std luchtfilter (twin air in bestelling, komt binnen vd week), std uitlaat onbegrenst, tandielverhouding (als t binnen is vd week) voor 15, achter 38.
Moet minimaal 80 km/h gaan halen, lijkt me een prima snelheid voor lange afstanden.


15-38 is veel te zwaar..
Reed ik met een 110cc Zeta mee
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
StineZ 25-5-2011 15:48 Print reply
Posts: 571
Je komt niet uit je toeren idd met 15-38. Wat ik lekker vindt rijden met 65cc op mn dt50mx is 13-44. Kijk het verschil
 
Turbokit
ikkejw 25-5-2011 15:52 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


15-38 is veel te zwaar..
Reed ik met een 110cc Zeta mee


met een vierbak trekt ie dat wel hoor.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
MaXi-PuCh 25-5-2011 15:56 Print reply

Posts: 1531
Ooh ja. Een dt50mx heeft natuurlijk de zelfde versnellingsbak als een MTX-ot
38 moet best lukken. En anders haal je alsnog lekker een ander. Tanwielverhouding is ook een kwestie van afstellen, maar dan naar jouw rijstijl en wat jij het fijnst vind rijden.
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
MeMeBot 25-5-2011 16:00 Print reply
Posts: 251
nou ik rij nu met 14 voor, 41 achter, en dat is echt VEEL te kort.
Ik kan me bijna niet voorstellen dat ie niet door zn toeren heen komt met 15/38.
Maar wie weet heb je gelijk, we gaan het zien.

@ikkejw:

Ik heb een 6bak er onder hangen, geen 4bak.

Hopelijk de onderdelen dit weekend binnen, dus dan kan ik het jullie laten weten op welk toerental het allemaal precies draait...
Kan wederom niet wachten

Dit bericht is gewijzigd door MeMeBot op 25-5-2011 om 16:04 uur.
 
What makes you think it's the way you think it is?
JB1 25-5-2011 16:28 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MeMeBot
nou ik rij nu met 14 voor, 41 achter, en dat is echt VEEL te kort.
Ik kan me bijna niet voorstellen dat ie niet door zn toeren heen komt met 15/38.
Maar wie weet heb je gelijk, we gaan het zien.

@ikkejw:

Ik heb een 6bak er onder hangen, geen 4bak.

Hopelijk de onderdelen dit weekend binnen, dus dan kan ik het jullie laten weten op welk toerental het allemaal precies draait...
Kan wederom niet wachten

Dit bericht is gewijzigd door MeMeBot op 25-5-2011 om 16:04 uur.


Veel te kort?
Wat is de huidige tops nu dan?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
MeMeBot 25-5-2011 17:06 Print reply
Posts: 251
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Veel te kort?
Wat is de huidige tops nu dan?



Huidige top zal zo rond de 70 km/h zijn denk ik
 
What makes you think it's the way you think it is?
JB1 25-5-2011 17:09 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MeMeBot
[...]



Huidige top zal zo rond de 70 km/h zijn denk ik


Probeer eens tandwiel 16 voorop, zelfde effect als 15-38
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
MeMeBot 25-5-2011 17:54 Print reply
Posts: 251
1 tandje verschil aan de voorkant is vergelijkbaar met 3 aan de achterkant toch?
Dat is wat ik had begrepen.
Mja ik rij nu met een gebruikte 14 tands voor, inmiddels ook gebruikte 41 tands achter.
Ook mn ketting is niet nieuw.. dus ik wil het gelijk goed doen.
Alles wat ik nu nog los maak vervang ik voor nieuwe onderdelen.
Ieder ringetje, boutje, moertje, rubbertje etc.
Vandaar dat ik ook de lagers voor t achterwiel nieuw besteld heb, en alles wat daar verder bij komt.

Anyway, ik wil als ik het los haal gelijk 2 nieuwe tandwielen monteren en een nieuwe ketting, die ketting had ik al besteld en ligt al te wachten.
Maar als de tandwielverhouding inderdaad te zwaar blijkt dan moet ik toch nog ff verder kijken.

Maar is er een reden dat je 16 aanraad aan de voorkant?
Voor zover ik weet maakt het niet uit welke combinatie je gebruikt toch?
Of maakt het aantal tanden wel uit?
 
What makes you think it's the way you think it is?
Aprilia RX 50 2003 25-5-2011 17:55 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MeMeBot
1 tandje verschil aan de voorkant is vergelijkbaar met 3 aan de achterkant toch?
Dat is wat ik had begrepen.
Mja ik rij nu met een gebruikte 14 tands voor, inmiddels ook gebruikte 41 tands achter.
Ook mn ketting is niet nieuw.. dus ik wil het gelijk goed doen.
Alles wat ik nu nog los maak vervang ik voor nieuwe onderdelen.
Ieder ringetje, boutje, moertje, rubbertje etc.
Vandaar dat ik ook de lagers voor t achterwiel nieuw besteld heb, en alles wat daar verder bij komt.

Anyway, ik wil als ik het los haal gelijk 2 nieuwe tandwielen monteren en een nieuwe ketting, die ketting had ik al besteld en ligt al te wachten.
Maar als de tandwielverhouding inderdaad te zwaar blijkt dan moet ik toch nog ff verder kijken.

Maar is er een reden dat je 16 aanraad aan de voorkant?
Voor zover ik weet maakt het niet uit welke combinatie je gebruikt toch?
Of maakt het aantal tanden wel uit?


aantal tanden maakt zeker uit. licht vertand is veel kracht weinig snelheid en andersom

 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
MeMeBot 25-5-2011 17:57 Print reply
Posts: 251
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MeMeBot
1 tandje verschil aan de voorkant is vergelijkbaar met 3 aan de achterkant toch?
Dat is wat ik had begrepen.
Mja ik rij nu met een gebruikte 14 tands voor, inmiddels ook gebruikte 41 tands achter.
Ook mn ketting is niet nieuw.. dus ik wil het gelijk goed doen.
Alles wat ik nu nog los maak vervang ik voor nieuwe onderdelen.
Ieder ringetje, boutje, moertje, rubbertje etc.
Vandaar dat ik ook de lagers voor t achterwiel nieuw besteld heb, en alles wat daar verder bij komt.

Anyway, ik wil als ik het los haal gelijk 2 nieuwe tandwielen monteren en een nieuwe ketting, die ketting had ik al besteld en ligt al te wachten.
Maar als de tandwielverhouding inderdaad te zwaar blijkt dan moet ik toch nog ff verder kijken.

Maar is er een reden dat je 16 aanraad aan de voorkant?
Voor zover ik weet maakt het niet uit welke combinatie je gebruikt toch?
Of maakt het aantal tanden wel uit?


Ik bedoel dan het aantal tanden aan de voorkant in verhouding tot het aantal tanden aan de achterkant.
Hopelijk ben ik duidelijk genoeg :p
Pff excuus ik quote mijn eigen bericht, was niet de bedoeling...

Dit bericht is gewijzigd door MeMeBot op 25-5-2011 om 17:57 uur.
 
What makes you think it's the way you think it is?
Aprilia RX 50 2003 25-5-2011 17:58 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MeMeBot
[...]


Ik bedoel dan het aantal tanden aan de voorkant in verhouding tot het aantal tanden aan de achterkant.
Hopelijk ben ik duidelijk genoeg :p
Pff excuus ik quote mijn eigen bericht, was niet de bedoeling...

Dit bericht is gewijzigd door MeMeBot op 25-5-2011 om 17:57 uur.


als de verhouding hetzelfde blijft opzich niet.

tenzij het voorop heel klein is. dan is de hoek van de tandjes tov elkaar wel erg groot
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.

Dit topic is 5177 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved