Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Honda MB problemen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1135 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #64554 - Honda MB problemen
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 5756 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ChielO 25-5-2011 11:00 Print topicpost

Posts: 322
Aantal weken geleden een mooie, originele Honda Mb uit 1979 gekocht.(5bak)
De vorige eigenaar had hem ongeveer 6 jaar geleden uit duitsland gehaald en met zijn vader opgeknapt en laten keuren.
Ding voor 550 euro gekocht en mee genomen.
Een paar dagen later gingen mijn vader en ik em uitproberen.
ongeveer 11 km op gereden toen ik ergens een pauze ging nemen.
toen ik later weer verder wou gaan rijden begon de brommer kuren te krijgen, hij starte wel gewoon de eerste keer trappen maar hij kwam niet verder dan de 4500 toeren.
Met veel moeite geprobeerd om nog zo fatsoenlijk mogelijk naar huis te rijden, eenmaal in de 4 versnelling gekregen kwam die wel weer tot ongeveer 6500 toeren.
een poosje later heb ik er nog een keer op gereden maar toen viel die na 5 km gewoon helemaal uit.
bijna 15 minuten gewacht tot dat hij eindelijk weer starte maar weer kwam die niet boven de 4500 toeren.
Ik heb al een aantal andere topics gelezen over honda problemen, vele gaan over ontsteking of vieze carburateurs maar kan het ook iets te maken hebben met slechte koeling aangezien mijn brommer alleen kuren heeft als die warm is.
 

JB1 25-5-2011 11:02 Print reply

Posts: 14881
Een Honda koelt prima hoor.
Denk dat je gewoon je carburateur schoon moet maken en de bougie verversen
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
ChielO 25-5-2011 11:58 Print reply

Posts: 322
En als dat niet werkt?
 
KlaasMarten 25-5-2011 12:11 Print reply

Posts: 423
Heb je het al geprobeerd dan?

Dan zou ik eerst maar simpele dingen checken, zoals JB1 ook al zei,

Carburateur schoon maken
Valselucht checken (met deo ofzo)
Luchtfilter schoonmaken
En een nieuwe bougie
Genoeg compressie ?

Je kan het allemaal nakijken.
 
Haus am See
ChielO 25-5-2011 13:17 Print reply

Posts: 322
Nee, nog niet geprobeerd maar wou gewoon weten waar het allemaal aan kon liggen en wat ik allemaal kon proberen om te verhelpen
 
MeMeBot 25-5-2011 13:22 Print reply
Posts: 251
Met een beetje pech heb je zelfs een warmloper gehad.
Als je de oorzaak van het probleem nergens kunt traceren, is het wellicht verstandig om je cylinder te demonteren om te kijken of de zuiger(veer) en je cylinder nog goed zijn en niet beschadigd.
 
What makes you think it's the way you think it is?
-TimP- 25-5-2011 17:44 Print reply

Posts: 1836
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bennybeunhaas
Nee, nog niet geprobeerd maar wou gewoon weten waar het allemaal aan kon liggen en wat ik allemaal kon proberen om te verhelpen



whaha ik zou gelijk het hele blok reviseren joh

kijk eerst de standaard dingetjes zoals boven beschreven maar eens na voordat je gelijk de cilinder en zooi open haald
 
zxr club zx6r 2003
Gerard1793 25-5-2011 17:55 Print reply

Posts: 4006
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MeMeBot
Met een beetje pech heb je zelfs een warmloper gehad.
Als je de oorzaak van het probleem nergens kunt traceren, is het wellicht verstandig om je cylinder te demonteren om te kijken of de zuiger(veer) en je cylinder nog goed zijn en niet beschadigd.

Haha, warmloper ga je echt wel merken hoor. @ Ts, ik vermoed zelf dat je bougie kapot is, ik herken de symptomen tenminste.
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
Honda.MB 26-5-2011 12:33 Print reply

Posts: 47
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gerard1793
[...]

Haha, warmloper ga je echt wel merken hoor. @ Ts, ik vermoed zelf dat je bougie kapot is, ik herken de symptomen tenminste.

zeker niet, paar keer warmloper gehad dat ik ook op deze manier stil ben komen te staan.

maar valse lucht zou de boosdoener erg goed kunnen zijn, aangezien afnemend vermogen en wat je allemaal beschryft. spuit maar s met remreiniger of deo bij je carb en spruitstuk, verandedrt het toerental, trekt hy daar valse lucht (:
 
Cas1029 26-5-2011 12:53 Print reply

Posts: 242
nu het over honda's gaat

mijn mtx heeft ook problemen met rijden starten helemaal perfect 1 keer trappen gaat hij aan hij doet ook BOAAAAP als je vol gas geeft en slaat die af dus hij rijd te rijk maar hij word ook echt heel snel warm en hij komt niet hoog in toeren wat hij echt wel moet kunnen met die getunde cilinder (kan die trouwens ook TE getuned zijn
 
als het niet gaat zoals het moet. dan moet het maar zoals het gaat
BenjaminDG 26-5-2011 13:37 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cas1029
nu het over honda's gaat

mijn mtx heeft ook problemen met rijden starten helemaal perfect 1 keer trappen gaat hij aan hij doet ook BOAAAAP als je vol gas geeft en slaat die af dus hij rijd te rijk maar hij word ook echt heel snel warm en hij komt niet hoog in toeren wat hij echt wel moet kunnen met die getunde cilinder (kan die trouwens ook TE getuned zijn


Je geeft zelf het antwoord al, hij draait te rijk met gevolg dat hij niet goed rijdt.

Dus armer zetten, en met warm worden bedoel je dan de cilinder of het kvt temperatuur?

Ik kan na een stuk rijden ook niet meer het motorblok vastnemen van mijn GSXR dus waarschijnlijk zit dat wel goed.
 
Vlaanderen vrij!
Fabio 27-5-2011 7:59 Print reply

Posts: 1737
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cas1029
nu het over honda's gaat

mijn mtx heeft ook problemen met rijden starten helemaal perfect 1 keer trappen gaat hij aan hij doet ook BOAAAAP als je vol gas geeft en slaat die af dus hij rijd te rijk maar hij word ook echt heel snel warm en hij komt niet hoog in toeren wat hij echt wel moet kunnen met die getunde cilinder (kan die trouwens ook TE getuned zijn


Ik heb eerder het idee dat hij te arm staat. Een cilinder kan uiteraard verkeerd getuned zijn. Maargoed, andermans topic jatten is not done.
 
Frysk 27-5-2011 8:16 Print reply

Posts: 34928
Voor beide hierboven.
Grotere sproeier
 
giggitybyte
ChielO 27-5-2011 21:37 Print reply

Posts: 322
Heb vanmiddag carburateur los gehad, zat wel beetje viezigheid enzo in maar weet niet waarvan.(was een soort gelig poeder)
Sproeier was ook beetje vies maar weet niet hoe ik em goed schoon kan krijgen, misschien toch maar gewoon meteen een grotere in zetten.
Ook geprobeerd met andere bougie maar maakte geen verschil(Misschien bougiedop?)
Nog gezocht naar valse lucht maar niks gevonden.
Morgen alles weer in elkaar zitten en nog een keer proberen, voor de zekerheid spruitstuk enzo goed dichtmaken met vloeibare pakking.
Als die het dan nog niet doet toch proberen met andere sproeier.
Iemand nog tips?

Dit bericht is gewijzigd door bennybeunhaas op 27-5-2011 om 23:00 uur.
 
Opa smurf 30-5-2011 22:38 Print reply
Posts: 2
kijk ns in je tank en benzine kraantje of daar toevallig geen vuil in zit
 
turbotaz 26-6-2011 21:45 Print reply
Posts: 65
de sproeier die kan je eruit halen en door blazen. en ook waar die in zit door blazen.ik had ook zoiets die sloeg ook af tijdens het rijden.en niet meer aan de praat gekregen,even gewacht en toen wel.een grotere sproeier erin gedaan nog niks.toen maakte ik het luchtfilter kap open en zag olie in de filter zitten.en bleek dat het spruitstuk kapot was. het dunne plaatje was in 2 stukken. en met een grotere sproeier erin te doen hebt het geen nut.hebt er een nieuwe erin gedaan en het loopt als een speer. ik heb een 18mm keihin carburateur met een 105 sproeier en de naald op de onderste stand staan. qua tandwielen heb ik 13 en 45 en dat gaat verandere in 38.
 

Dit topic is 5756 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved