Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Tzr rookt bij cilinder.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1195 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #64542 - Tzr rookt bij cilinder.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2738 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Vincenttzr 23-5-2011 19:18 Print topicpost
Posts: 39
ik wilde vandaag van school naar huis rijden maar mijn brommer startte niet.
na een hele tijd aanduwen wilde hij toch lopen.
na een km rijden kwam er ineens heel veel rook van cilinder af
toen ben ik maar gaan lopen want er liep allemaal koelvloeistof langs.

thuis bleek dat koppakking kapot was maar dat is dat wel snel gebeurt aangezien ik gister pas de prop eruit heb gehaald.
of heeft dit hier niks mee te maken.

wie kan mij vertellen of dit hierdoor komt
 

Rs Dude. 23-5-2011 19:40 Print reply

Posts: 1426
Ik zou er een nieuwe pakking tussen stoppen en goed controleren op eventueel beschadegingen.

 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 23-5-2011 19:41 Print reply

Posts: 17929
heb je m opnieuw afgestelt?
 
Rs Dude. 23-5-2011 19:43 Print reply

Posts: 1426
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
heb je m opnieuw afgestelt?


Dat zou togh niks met koelvloeistof lekkage te maken hebben??

 
barttsx 23-5-2011 19:59 Print reply

Posts: 276
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rs Dude.
[...]


Dat zou togh niks met koelvloeistof lekkage te maken hebben??



maar wel met het kapot zijn van zijn koppakking
 
Vincenttzr 23-5-2011 22:47 Print reply
Posts: 39
ik was vandaag van plan om hem af te stellen maar ik dacht kan wel ff naar school.

maar de koppakking is gewoon verbrand aan een kant dus moet idd een nieuwe in.
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 23-5-2011 22:48 Print reply

Posts: 9841
en dan vraag je bij de brommerboer om eentje die niet kan verbranden?

of ga je de oorzaak van het verbranden zoeken?

 
Too cool for school!
Vincenttzr 23-5-2011 23:21 Print reply
Posts: 39
ja ik denk dat ik gewoon te veel overtoeren maak.
hij trekt namelijk vanaf de 9000 toeren ziek hard en dat vind ik mooi,
dus ik rijd bijna alleen hoogtoeren ik weet niet of dit kwaad kan?
 
BartHonda 23-5-2011 23:24 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vincenttzr
ja ik denk dat ik gewoon te veel overtoeren maak.
hij trekt namelijk vanaf de 9000 toeren ziek hard en dat vind ik mooi,
dus ik rijd bijna alleen hoogtoeren ik weet niet of dit kwaad kan?

Alleen maar hoge toeren rijden lijkt me indd niet zo handig. Als hij goed warm is kan dat wel even indd, maar om alleen maar boven de 9k te rijden is wel een beetje overdreven vind je niet?
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 23-5-2011 23:29 Print reply

Posts: 17929
als zn tempmetertje goed blijft staan maakt dat weinig uit.

maar alsdie m niet opnieuw afgestelt heeft zal dat wel niet
 
Leen 23-5-2011 23:51 Print reply

Posts: 26877
ding loopt gewoon arm, klaar.
 
denNLnis 24-5-2011 0:50 Print reply

Posts: 253
boven 9000 rijden doe ik ook altijd met mijn honda, vooral ook omdat hij de toerenteller eruit trekt die tot 13k gaat en op 7000 heb ik mijn powerband zitten die erg mooi doortrekt, maar dit lijkt me een gevalletje te arm rijden, dus check even op je zuiger of er een brandplek zit, check je bougie of die niet toevallig is gesmolten ofzo (een vriend van me heeft door dit gezeik een gesmolten bougie en een gat in zijn zuiger gehad) en stel even goed af met sproeier en luchtschroef. zou zonde zijn om een tzr te verliezen door hem op te voeren

trouwens, hoe hard loopt het beestje ongeveer?
 
Honda, the power of dreams
Cas1029 24-5-2011 13:11 Print reply

Posts: 242
loopt te arm daarom word hij te warm en heeft hij de koppaking verbrand

nieuwe koppaking er tussen
vloeistof erbij (let erop dat je hem ontlucht anders krijg je het zelfde verhaal nog eens)
afstellen

als het goed is doet hij het dan weer goed
 
als het niet gaat zoals het moet. dan moet het maar zoals het gaat
Vincenttzr 24-5-2011 15:30 Print reply
Posts: 39
ja maar als ik zen top rij ( 85 teller) maakt ie bijna 11000 toeren.
ik denk zelf ook dat hij te warm daardoor is ja.
welke vloeistof? of bedoel je de koelvloeistof gewoon?

Wat is slimmer?
eerst luchtschroef afstellen of eerst sproeier?
 
sammb 24-5-2011 15:33 Print reply
Posts: 132
sproeier
de luchtschroef regelt alleen de lucht bij stationair
 
Vincenttzr 24-5-2011 16:01 Print reply
Posts: 39
okee bedankt.
ik wacht nog op mijn pakkingset ik hoop dat die morgen binnen komt.
en dan de boel in elkaar zetten en afstellen
 

Dit topic is 2738 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved