GINO DERBI GPR 2010 |
23-5-2011 17:43 |
Posts: 91 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]
manmanman wat een lui ventje ben jij... op scooterforum staat perfect uitgelegd dat bij een brom mio het cdi niet begrenst is, en je gewoon de varioring eruit moet trekken... is dat nou werkelijk zo moeilijk?
jah er staat overal iets anders dus daarom denk ik ik vraag het zelf.
Dse vario zie ik niet zo zitten omdat dit denk ik sneller fout kan gaan maar die cdi lijkt me makkelijk omdat ik best goed ben met elektronica (lees: kan het een en anders doen)
thx
|
|
|
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
23-5-2011 17:44 |
Posts: 17929 |
vario kan net niks fout mee gaan, tenzij je echt dom bent
dat cdi verhaal heeft geen nut, want het cdi is niet begrenst...
|
|
|
|
GINO DERBI GPR 2010 |
23-5-2011 17:49 |
Posts: 91 |
oke buiten het verhaal van de vario,
zou zo een cdi goed werken dan op die mio, want dan bestel ik die gewoon binnekort en dan ff overpluggen
http://www.josdijkma...d&productId=5679
das die link waar hij staat
alvast bedankt voor de tips!!
|
|
|
|
RikDT50MX - Nieuws Poster |
23-5-2011 17:52 |
Posts: 1558 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]
manmanman wat een lui ventje ben jij... op scooterforum staat perfect uitgelegd dat bij een brom mio het cdi niet begrenst is, en je gewoon de varioring eruit moet trekken... is dat nou werkelijk zo moeilijk?
zie je wat hier staat? cdi is dus niet begrenst dus een nieuwe helpt niet.
|
|
I Can Play With Madness |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
23-5-2011 17:52 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: GINO DERBI GPR 2010
oke buiten het verhaal van de vario,
zou zo een cdi goed werken dan op die mio, want dan bestel ik die gewoon binnekort en dan ff overpluggen
http://www.josdijkma...d&productId=5679
das die link waar hij staat
alvast bedankt voor de tips!!
wat staat er voor tekst onder dat cdi?
|
|
|
|
Tobias Verhoef |
23-5-2011 17:58 |
Posts: 1832 |
Wil je voortaan gewoon even zoeken.
Ik ontgrens die blokjes afentoe en bij de snor versie zit een schaaltje onder het spruitstuk als je die weghaalt dan gaat hij ong 70 en bij de brom versie zit er onder de deksel van de vacuum schuif een schroef die moet je helemaal indraaien of eruit halen ik weet het niet helemaal zeker meer. En dan zou hij ong 70 lopen. Die schroef zorgt ervoor dat de vacuum schuif wordt begrenst waardoor hij dus maar een soort van half gas kan geven.
En ook al weet je niet van de vacuum schuif is dat ga je maar even zoeken want ik ga niet alles ophoesten.
Ik weet niet of iemand dit verhaal kan bevestigen want het is voor mij ook weer een jaar geleden en ik weet niet of het in de tussentijd is veranderd.
En natuurlijk na het ontgrenzen opnieuw afstellen.
Het is ook wel even slim om over de garantie na te denken.
|
|
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....???? |
|
GINO DERBI GPR 2010 |
23-5-2011 17:59 |
Posts: 91 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]
wat staat er voor tekst onder dat cdi?
jah dat ie dan harder loopt tog, of is dat alleen voor de snor?? want er staat ook apparte voor de snor versie.
Nou mocht dit zo zijn en helpt het geen ruk, hoe kan ik dan het simpelste de vario verwijderen want ik weet wel dat eerst de carterkap deraf moet, dan die linker spoel en dat zwarte ringetje moet er af of zit ik nu verkeerd?????
Dit is dus wat ik had gelezen maar ik weet niet of dit juist is
Ik snap je geiriteerdheid wel hoor maar dat komt doordat ik overal een ander verhaal hoor zegmaar
snaptuuu
thx!
|
|
|
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
23-5-2011 18:00 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: GINO DERBI GPR 2010
[...]
jah dat ie dan harder loopt tog, of is dat alleen voor de snor?? want er staat ook apparte voor de snor versie.
Nou mocht dit zo zijn en helpt het geen ruk, hoe kan ik dan het simpelste de vario verwijderen want ik weet wel dat eerst de carterkap deraf moet, dan die linker spoel en dat zwarte ringetje moet er af of zit ik nu verkeerd?????
Dit is dus wat ik had gelezen maar ik weet niet of dit juist is
Ik snap je geiriteerdheid wel hoor maar dat komt doordat ik overal een ander verhaal hoor zegmaar
snaptuuu
thx!
beter lezen en meer zoeken, of staat de meester ook naast je alles voor te zeggen als je examen hebt, want in 2 boeken stond een iets ander verhaal.
varioring is bij zowat elke brommer hetzelfde, dus daar is vast een fotostory van te vinden
|
|
|
|
Tobias Verhoef |
23-5-2011 18:01 |
Posts: 1832 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: GINO DERBI GPR 2010
[...]
jah dat ie dan harder loopt tog, of is dat alleen voor de snor?? want er staat ook apparte voor de snor versie.
Nou mocht dit zo zijn en helpt het geen ruk, hoe kan ik dan het simpelste de vario verwijderen want ik weet wel dat eerst de carterkap deraf moet, dan die linker spoel en dat zwarte ringetje moet er af of zit ik nu verkeerd?????
Dit is dus wat ik had gelezen maar ik weet niet of dit juist is
Ik snap je geiriteerdheid wel hoor maar dat komt doordat ik overal een ander verhaal hoor zegmaar
snaptuuu
thx!
Zoek het gewoon op staat vast wel ergens uitgelegd en ook al snap je het niet ga het dan gewoon doen. Als je het ziet dan begin je het wel te snappen
Je kan niet alles uit een boek leren
|
|
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....???? |
|
GINO DERBI GPR 2010 |
23-5-2011 18:06 |
|
der Chef |
23-5-2011 18:08 |
Posts: 3265 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: GINO DERBI GPR 2010
[...]
da klopt uit de praktijk leer je meer, mja ik vind het lullig als ik een volle dag aan het prulle ben en dat hij dan niet zuiver meer loopt of gewoon niet. Ze moet namelijkl wel elke dag 20 km naar sgool haha, en ja ik ben lui want voor mij ist net een km denk ik haha mja brommer is altijd makkelijker haha
Als je het verprutst doe je er toch een dag langer over en geef je haar jou brommer mee?
|
|
|
|
Meathausen |
23-5-2011 18:11 |
Posts: 726 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: GINO DERBI GPR 2010
[...]
da klopt uit de praktijk leer je meer, mja ik vind het lullig als ik een volle dag aan het prulle ben en dat hij dan niet zuiver meer loopt of gewoon niet. Ze moet namelijkl wel elke dag 20 km naar sgool haha, en ja ik ben lui want voor mij ist net een km denk ik haha mja brommer is altijd makkelijker haha
een volle dag? binnen een uurtje heb je dat wel gefixed als je even van tevoren goed voorbereid en weet wat je moet doen.
print desnoods wat foto's uit en als je je vario uit elkaar haalt leg je gewoon alle onderdelen naast elkaar gerangschikt wat je het er eerst uit heb gehaald tot het laatst.
Dan is het gewoon de volgorde volgen en dan gaat het weer monteren vanzelf.
|
|
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden! |
|
GINO DERBI GPR 2010 |
23-5-2011 19:11 |
Posts: 91 |
Dus als ik het goed begrijp is de vario gewoon de makkelijkste manier die ook nog eens werkt??
Want dan ga ik gwoon mezelf ff informeren over vario's verwijdern
wel bedankt voor alle reacties heb der wel wat aan en weet nu ook wat wel en wat niet waar is.
thx y'all!
|
|
|
|
Tobias Verhoef |
23-5-2011 19:14 |
Posts: 1832 |
Ik zou beginnen met de carb dat is het snelste voor de vario heb je een luchttol nodig of speciaal gereedschap of je meot het op de beun manier doen wan niet een aanrader is ook al sleutel je niet vaak.
Maarja doe gewoon wat onderzoek je probeer wat uit.
En het is trouwens miss wel slim om vrijdag middag te beginnen dan kan je nog een hele zaterdag en zondag eraan klooien.
veel suc6
|
|
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....???? |
|
GINO DERBI GPR 2010 |
23-5-2011 19:16 |
Posts: 91 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
Ik zou beginnen met de carb dat is het snelste voor de vario heb je een luchttol nodig of speciaal gereedschap of je meot het op de beun manier doen wan niet een aanrader is ook al sleutel je niet vaak.
Maarja doe gewoon wat onderzoek je probeer wat uit.
En het is trouwens miss wel slim om vrijdag middag te beginnen dan kan je nog een hele zaterdag en zondag eraan klooien.
veel suc6
kijk dat bedoelde ik nou dat word gezegd dat het moeilijk is met de vario vandaar datk het niet zag zitten. Maar de carb is net als bij schakel of niet, met zo een flippo derin gejast of is dit weer anders, voordat ik alles uit mekaar schroef haha
wel bedankt hier voor
|
|
|
|