Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Mio 50

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1069 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #64540 - Mio 50
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 8046 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

GINO DERBI GPR 2010 23-5-2011 17:43 Print reply

Posts: 91
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



manmanman wat een lui ventje ben jij... op scooterforum staat perfect uitgelegd dat bij een brom mio het cdi niet begrenst is, en je gewoon de varioring eruit moet trekken... is dat nou werkelijk zo moeilijk?



jah er staat overal iets anders dus daarom denk ik ik vraag het zelf.

Dse vario zie ik niet zo zitten omdat dit denk ik sneller fout kan gaan maar die cdi lijkt me makkelijk omdat ik best goed ben met elektronica (lees: kan het een en anders doen)

thx
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 23-5-2011 17:44 Print reply

Posts: 17929
vario kan net niks fout mee gaan, tenzij je echt dom bent

dat cdi verhaal heeft geen nut, want het cdi is niet begrenst...
 
GINO DERBI GPR 2010 23-5-2011 17:49 Print reply

Posts: 91
oke buiten het verhaal van de vario,

zou zo een cdi goed werken dan op die mio, want dan bestel ik die gewoon binnekort en dan ff overpluggen
http://www.josdijkma...d&productId=5679

das die link waar hij staat

alvast bedankt voor de tips!!
 
RikDT50MX - Nieuws Poster 23-5-2011 17:52 Print reply

Posts: 1558
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



manmanman wat een lui ventje ben jij... op scooterforum staat perfect uitgelegd dat bij een brom mio het cdi niet begrenst is, en je gewoon de varioring eruit moet trekken... is dat nou werkelijk zo moeilijk?

zie je wat hier staat? cdi is dus niet begrenst dus een nieuwe helpt niet.
 
I Can Play With Madness
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 23-5-2011 17:52 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: GINO DERBI GPR 2010
oke buiten het verhaal van de vario,

zou zo een cdi goed werken dan op die mio, want dan bestel ik die gewoon binnekort en dan ff overpluggen
http://www.josdijkma...d&productId=5679

das die link waar hij staat

alvast bedankt voor de tips!!



wat staat er voor tekst onder dat cdi?
 
Tobias Verhoef 23-5-2011 17:58 Print reply

Posts: 1832
Wil je voortaan gewoon even zoeken.

Ik ontgrens die blokjes afentoe en bij de snor versie zit een schaaltje onder het spruitstuk als je die weghaalt dan gaat hij ong 70 en bij de brom versie zit er onder de deksel van de vacuum schuif een schroef die moet je helemaal indraaien of eruit halen ik weet het niet helemaal zeker meer. En dan zou hij ong 70 lopen. Die schroef zorgt ervoor dat de vacuum schuif wordt begrenst waardoor hij dus maar een soort van half gas kan geven.

En ook al weet je niet van de vacuum schuif is dat ga je maar even zoeken want ik ga niet alles ophoesten.

Ik weet niet of iemand dit verhaal kan bevestigen want het is voor mij ook weer een jaar geleden en ik weet niet of het in de tussentijd is veranderd.

En natuurlijk na het ontgrenzen opnieuw afstellen.
Het is ook wel even slim om over de garantie na te denken.
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
GINO DERBI GPR 2010 23-5-2011 17:59 Print reply

Posts: 91
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



wat staat er voor tekst onder dat cdi?


jah dat ie dan harder loopt tog, of is dat alleen voor de snor?? want er staat ook apparte voor de snor versie.

Nou mocht dit zo zijn en helpt het geen ruk, hoe kan ik dan het simpelste de vario verwijderen want ik weet wel dat eerst de carterkap deraf moet, dan die linker spoel en dat zwarte ringetje moet er af of zit ik nu verkeerd?????
Dit is dus wat ik had gelezen maar ik weet niet of dit juist is

Ik snap je geiriteerdheid wel hoor maar dat komt doordat ik overal een ander verhaal hoor zegmaar

snaptuuu

thx!

 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 23-5-2011 18:00 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: GINO DERBI GPR 2010
[...]


jah dat ie dan harder loopt tog, of is dat alleen voor de snor?? want er staat ook apparte voor de snor versie.

Nou mocht dit zo zijn en helpt het geen ruk, hoe kan ik dan het simpelste de vario verwijderen want ik weet wel dat eerst de carterkap deraf moet, dan die linker spoel en dat zwarte ringetje moet er af of zit ik nu verkeerd?????
Dit is dus wat ik had gelezen maar ik weet niet of dit juist is

Ik snap je geiriteerdheid wel hoor maar dat komt doordat ik overal een ander verhaal hoor zegmaar

snaptuuu

thx!




beter lezen en meer zoeken, of staat de meester ook naast je alles voor te zeggen als je examen hebt, want in 2 boeken stond een iets ander verhaal.


varioring is bij zowat elke brommer hetzelfde, dus daar is vast een fotostory van te vinden
 
Tobias Verhoef 23-5-2011 18:01 Print reply

Posts: 1832
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: GINO DERBI GPR 2010
[...]


jah dat ie dan harder loopt tog, of is dat alleen voor de snor?? want er staat ook apparte voor de snor versie.

Nou mocht dit zo zijn en helpt het geen ruk, hoe kan ik dan het simpelste de vario verwijderen want ik weet wel dat eerst de carterkap deraf moet, dan die linker spoel en dat zwarte ringetje moet er af of zit ik nu verkeerd?????
Dit is dus wat ik had gelezen maar ik weet niet of dit juist is

Ik snap je geiriteerdheid wel hoor maar dat komt doordat ik overal een ander verhaal hoor zegmaar

snaptuuu

thx!



Zoek het gewoon op staat vast wel ergens uitgelegd en ook al snap je het niet ga het dan gewoon doen. Als je het ziet dan begin je het wel te snappen

Je kan niet alles uit een boek leren
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
GINO DERBI GPR 2010 23-5-2011 18:06 Print reply

Posts: 91
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
[...]


Zoek het gewoon op staat vast wel ergens uitgelegd en ook al snap je het niet ga het dan gewoon doen. Als je het ziet dan begin je het wel te snappen

Je kan niet alles uit een boek leren


da klopt uit de praktijk leer je meer, mja ik vind het lullig als ik een volle dag aan het prulle ben en dat hij dan niet zuiver meer loopt of gewoon niet. Ze moet namelijkl wel elke dag 20 km naar sgool haha, en ja ik ben lui want voor mij ist net een km denk ik haha mja brommer is altijd makkelijker haha
 
der Chef 23-5-2011 18:08 Print reply

Posts: 3265
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: GINO DERBI GPR 2010
[...]


da klopt uit de praktijk leer je meer, mja ik vind het lullig als ik een volle dag aan het prulle ben en dat hij dan niet zuiver meer loopt of gewoon niet. Ze moet namelijkl wel elke dag 20 km naar sgool haha, en ja ik ben lui want voor mij ist net een km denk ik haha mja brommer is altijd makkelijker haha

Als je het verprutst doe je er toch een dag langer over en geef je haar jou brommer mee?
 
Meathausen 23-5-2011 18:11 Print reply

Posts: 726
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: GINO DERBI GPR 2010
[...]


da klopt uit de praktijk leer je meer, mja ik vind het lullig als ik een volle dag aan het prulle ben en dat hij dan niet zuiver meer loopt of gewoon niet. Ze moet namelijkl wel elke dag 20 km naar sgool haha, en ja ik ben lui want voor mij ist net een km denk ik haha mja brommer is altijd makkelijker haha


een volle dag? binnen een uurtje heb je dat wel gefixed als je even van tevoren goed voorbereid en weet wat je moet doen.
print desnoods wat foto's uit en als je je vario uit elkaar haalt leg je gewoon alle onderdelen naast elkaar gerangschikt wat je het er eerst uit heb gehaald tot het laatst.
Dan is het gewoon de volgorde volgen en dan gaat het weer monteren vanzelf.
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!
GINO DERBI GPR 2010 23-5-2011 19:11 Print reply

Posts: 91
Dus als ik het goed begrijp is de vario gewoon de makkelijkste manier die ook nog eens werkt??

Want dan ga ik gwoon mezelf ff informeren over vario's verwijdern

wel bedankt voor alle reacties heb der wel wat aan en weet nu ook wat wel en wat niet waar is.

thx y'all!
 
Tobias Verhoef 23-5-2011 19:14 Print reply

Posts: 1832
Ik zou beginnen met de carb dat is het snelste voor de vario heb je een luchttol nodig of speciaal gereedschap of je meot het op de beun manier doen wan niet een aanrader is ook al sleutel je niet vaak.

Maarja doe gewoon wat onderzoek je probeer wat uit.
En het is trouwens miss wel slim om vrijdag middag te beginnen dan kan je nog een hele zaterdag en zondag eraan klooien.

veel suc6


 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
GINO DERBI GPR 2010 23-5-2011 19:16 Print reply

Posts: 91
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
Ik zou beginnen met de carb dat is het snelste voor de vario heb je een luchttol nodig of speciaal gereedschap of je meot het op de beun manier doen wan niet een aanrader is ook al sleutel je niet vaak.

Maarja doe gewoon wat onderzoek je probeer wat uit.
En het is trouwens miss wel slim om vrijdag middag te beginnen dan kan je nog een hele zaterdag en zondag eraan klooien.

veel suc6




kijk dat bedoelde ik nou dat word gezegd dat het moeilijk is met de vario vandaar datk het niet zag zitten. Maar de carb is net als bij schakel of niet, met zo een flippo derin gejast of is dit weer anders, voordat ik alles uit mekaar schroef haha

wel bedankt hier voor
 

Dit topic is 8046 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved