Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Mio 50

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1030 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #64540 - Mio 50
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 8043 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

GINO DERBI GPR 2010 23-5-2011 17:11 Print topicpost

Posts: 91
Ik weet dat dit niet past bij brommerforum maar ik weet het niet meer.

Me vriendin heb een mio 50, (BROM) ze rijd nu 45/50 wind mee en ze vind dit te langzaam.

Nu heb ik overal al gezocht en de meest logische opvoermethode leek mij de CDI, maar nu komt het probleem ik kan namelijk nergens een goed topic/uitleg vinden over het ontgrenzen van de CDI.

Ik heb op Bf en op al die scootersites al gekeken maar kan nix vinden dus kan iemand mij (me vriendin) helpen met die CDi begrenzing???

-waar zit de cdi
-is dit met knippen van een kabel te doen
-zo ja, welke kabel moetk hebben
-moet hij daarna worden afgesteld
-hoe hard zal hij +- rijden (ruwe schatting is goed en ga daar nu niet over zeuren aljeblieft)

het is trouwens een 4 takt wat veel zullen weten mja ff wat info derbij.

Ze rijd nu al een jaar dus ze vind wel dat het mag en zo kan ze tenminste vlot naar school.

Dus kunnen jullie mij aljeblieft helpen want ik zoek gewoon al 2 maanden hiervoor maar kan nix fatsoenlijks vinden en hier lukt het vast wel

alvast heeel erg bedankt vanuit onze kant

Gino
 

koetjeboe91 23-5-2011 17:12 Print reply

Posts: 2096
is die al ontgrenst? zo nee begin daar mee.
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
JB1 23-5-2011 17:13 Print reply

Posts: 14881
Leer eens zoeken.

http://forum.scooter...o-ontgrenzen-139216/
1e hit
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
GINO DERBI GPR 2010 23-5-2011 17:13 Print reply

Posts: 91
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koetjeboe91
is die al ontgrenst? zo nee begin daar mee.


hoe bedoel je ontgrenst?? Uitlaat offf...

want mij is verteld/gelezen enz dat de uitlaat niet begrenst is op 4 takt dingen dus vandaar

wel bedankt
 
GINO DERBI GPR 2010 23-5-2011 17:14 Print reply

Posts: 91
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Leer eens zoeken.

http://forum.scooter...o-ontgrenzen-139216/
1e hit


jah die hebk al gelezen maa nu weetk nog niet waar de cdi zit vandaar en ik dacht dat jullie het miss duidelijker konden uitleggen

sorry dat het lijkt alsof ik der nix voor heb gedaan mja

edit: dat hebk ik dus wel; wat ervoor gedaan haha

Dit bericht is gewijzigd door GINO DERBI GPR 2010 op 23-5-2011 om 17:15 uur.
 
JB1 23-5-2011 17:15 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: GINO DERBI GPR 2010
[...]


jah die hebk al gelezen maa nu weetk nog niet waar de cdi zit vandaar en ik dacht dat jullie het miss duidelijker konden uitleggen

sorry dat het lijkt alsof ik der nix voor heb gedaan mja


Ga eens zoeken... Gewoon draadjes volgen vanaf je bougie --> Bobine --> CDI.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
bro123 23-5-2011 17:15 Print reply

Posts: 901
gewoon een snellere cdi kopen
de cdi zit volgens mij bij de accu die zit bij je voeten.
je hoeft niet te knippen.
hij zal ongeveer 60-70 moeten halen.
of hij afgesteld moet worden weet ik niet.
de carb ook heel erg begrenst.
 
they`re expensive, useless, inefficient, wasteful, dirty and noisy. but boy do we love them.
GINO DERBI GPR 2010 23-5-2011 17:18 Print reply

Posts: 91
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bro123
gewoon een snellere cdi kopen
de cdi zit volgens mij bij de accu die zit bij je voeten.
je hoeft niet te knippen.
hij zal ongeveer 60-70 moeten halen.
of hij afgesteld moet worden weet ik niet.
de carb ook heel erg begrenst.



aaiight bedankt man, en die cdi kan ik gwoon bij de bromboer kopen dan, en dan alle kabels hetzelfde aansluiten seker

thx!!
 
Ruben2311 23-5-2011 17:19 Print reply

Posts: 1055
Varioring is goed voor 60 hele kilometers.

Wat heb ik een hekel aan dat woord Pharieau

Dit bericht is gewijzigd door Ruben2311 op 23-5-2011 om 17:19 uur.
 
Half the strokes, double the power!
GINO DERBI GPR 2010 23-5-2011 17:21 Print reply

Posts: 91
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ruben2311
Varioring is goed voor 60 hele kilometers.

Wat heb ik een hekel aan dat woord Pharieau

Dit bericht is gewijzigd door Ruben2311 op 23-5-2011 om 17:19 uur.


haha jah snapk,

maar ik heb gelezen dat vario moeilijk is weg te halen omdat het linker rol ding (weet me god de naam niet) behoorlijk vast zit en dat dit dus niet zomaar gaat.
tips??

thx
 
bro123 23-5-2011 17:22 Print reply

Posts: 901
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: GINO DERBI GPR 2010
[...]



aaiight bedankt man, en die cdi kan ik gwoon bij de bromboer kopen dan, en dan alle kabels hetzelfde aansluiten seker

thx!!

voor zover ik weet wel. ik heb ooit een x zn ding onderhanden moeten nemen die had alleen een andere cdi erin, en moest toen ernstig terug gevoerd worden omdat ze ooit eens een x met 80 op de roller was gekomen.

dit zijn dan alleen verhalen hea! dus ik zou inderdaad eerst even aan de bromboer vragen en zn ding kopen en dan verder kijken wat je moet gaan doen
 
they`re expensive, useless, inefficient, wasteful, dirty and noisy. but boy do we love them.
GINO DERBI GPR 2010 23-5-2011 17:24 Print reply

Posts: 91
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bro123
[...]

voor zover ik weet wel. ik heb ooit een x zn ding onderhanden moeten nemen die had alleen een andere cdi erin, en moest toen ernstig terug gevoerd worden omdat ze ooit eens een x met 80 op de roller was gekomen.

dit zijn dan alleen verhalen hea! dus ik zou inderdaad eerst even aan de bromboer vragen en zn ding kopen en dan verder kijken wat je moet gaan doen



aaaigt bedankt man dan ga ik da denk doen in de zomer, want vario en alles zie ik nie zo zitten maar cdi lijkt me vrij simpel

kei erg bedankt man

thx!
 
GINO DERBI GPR 2010 23-5-2011 17:31 Print reply

Posts: 91
weet iemand dan ook of je em moet afstellen ofniet want de een zegt van niet maar een klein deel zget van wel en tog lullig als strax alles vastnaaid ofzo

thx!!
 
Ruben2311 23-5-2011 17:33 Print reply

Posts: 1055
Lijkt me niet, je verandert tenslotte niets aan je lucht/brandstof verhouding.
 
Half the strokes, double the power!
GINO DERBI GPR 2010 23-5-2011 17:34 Print reply

Posts: 91
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ruben2311
Lijkt me niet, je verandert tenslotte niets aan je lucht/brandstof verhouding.


jah idd leek mij ook maar bedankt dan in ieder geval, scheelt mij weer een hoop gepriel haha

thx!
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 23-5-2011 17:39 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: GINO DERBI GPR 2010
[...]


jah idd leek mij ook maar bedankt dan in ieder geval, scheelt mij weer een hoop gepriel haha

thx!



manmanman wat een lui ventje ben jij... op scooterforum staat perfect uitgelegd dat bij een brom mio het cdi niet begrenst is, en je gewoon de varioring eruit moet trekken... is dat nou werkelijk zo moeilijk?
 

Dit topic is 8043 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved