Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Trip naar Duitsland

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 857 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #64534 - Trip naar Duitsland
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2644 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

denNLnis 24-5-2011 1:07 Print reply

Posts: 253
serieus? een blok? koppelingsplaten? zuigers? ik neem aan dat je op vakantie geen 2 liter 10w40, een topset, koelvloeistof, blokpakkingen en al die andere rotzooi meeneemt of heel snel vind als je ineens pech onderweg heb? en een blok verwisselen met minimaal gereedschap met pestweer is nou ook niet echt je van het als je het niet al 500x heb gedaan hoor... ik denk dat je het best gewoon een bord kan maken met daarop "ich brauche hilf" of hoe je dat ook schrijft nee maar even serieus, nieuwe ketting en tandwielen mee, ratelset, steeksleutels, bougies, olie, jerrycan benzine kan geen kwaad, zorg dat je alleen het broodnodige bij je heb (dus niet de makeupkoffer van je vriendin en wel een koffer vol condooms en morning afterpills) zorg dat je je banden altijd kunt oppompen en dat je met meerdere brommers gaat zodat als je langs de kant staat de ander even rond kan rijden voor hulp e.d.

ik vind het echt een gaaf plan en ik wil het zelf ook nog een keer doen, alleen ik heb een nochal snelle brommer die ik in nederland al liever niet bij de pliesie zie, laat staan in het buitenland dus over een tijd misschien weer terugvoeren en een pokkeeind door duitsland gaan rijden ofzo
 
Honda, the power of dreams
Hells Hobbit 24-5-2011 1:33 Print reply

Posts: 1793
reserve blok?

wij hebben toen een zundapp krukas die we postorder besteld hadden lopen vervangen in een weiland bij een duitse boer. Je kunt alles mee nemen maar dan gaat uit eindelijk toch kapot wat je niet bij hebt.

Binnenbandje, kabeltje, tiewrap, en dat soort spul makes sense, eventueel nog een cillinder voor als je echt ruig gaat bepakken+hardrijden+klimmen maar een heel blok mee sjouwen is gekkenwerk zeker als je ook al een vriendin aan je bagagerek hebt hangen.


 
evenflow 24-5-2011 12:52 Print reply
Posts: 30
Oke, ik had opzich ook niet in de planning om een blok mee te nemen. Idd wel bougies, ketting, maybe tandwiellen en een set extra binnen en buiten banden. Ik denk dat ik thuis 2 complete wielen voorbereid als ik ergens lek sta en ik moet nog 200 km wissel draai ik de complete wielen eraf en gooi de nieuwe erop. Plak de oude banden wel als ik ergens overnacht! Ik bouw zoiezo een kar, ik heb hier al wat goeie tips gelezen over een kar bouwen dus ik ga hier niet over die kar beginnen lijkt me nogal offtopic.

 
Pearl Jam
-TS50-sciter 25-5-2011 9:30 Print reply

Posts: 458
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: evenflow
Oke, ik had opzich ook niet in de planning om een blok mee te nemen. Idd wel bougies, ketting, maybe tandwiellen en een set extra binnen en buiten banden. Ik denk dat ik thuis 2 complete wielen voorbereid als ik ergens lek sta en ik moet nog 200 km wissel draai ik de complete wielen eraf en gooi de nieuwe erop. Plak de oude banden wel als ik ergens overnacht! Ik bouw zoiezo een kar, ik heb hier al wat goeie tips gelezen over een kar bouwen dus ik ga hier niet over die kar beginnen lijkt me nogal offtopic.


Geen blokje meenemen en wel twee enorme wielen? Lijkt mij niet slim.
 
Ik verkoop een TSX in onderdelen. PM NU, VOORDAT JE TE LAAT BENT!
denNLnis 25-5-2011 10:33 Print reply

Posts: 253
maar als je een blokje en wielen meeneemt dan kun je net zo goed nog een frame meenemen en dat in elkaar zetten, dan heb je een brommer met een aanhanger waar een brommer op staat... maar hoe vaak is je brommer vastgelopen of uit elkaar gevallen dan? want als ik een roteind ga rijden hoef ik ook geen kar vol motoronderdelen mee te nemen hoor, hooguit wat benzinegeld
 
Honda, the power of dreams

Dit topic is 2644 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved