Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - honda mt schakelt niet lekker

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 909 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #64532 - honda mt schakelt niet lekker
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 5373 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Robin 1993 22-5-2011 20:18 Print topicpost

Posts: 1234
Ik heb van het weekend me honda mt5 blok gereviseern en gelijk een 5 versnellingsbak erin gedaan maar zit nu met het probleem dat hij niet lekker schakelt.

Allemaal nieuwe lagers en versnellingsbak opgebouwt met het werkplaatshandboek, alles was gewoon compleet (ringen busjes enz) en schakelde perfect.

Nu zit me blok weer onder me brommer en in het begin schakelde hij ook gewoon goed.

Toen die warm was gereden schakelde hij echter minder terug, opschakelen ging nog wel goed maar terug niet echt.

Na ong half uurtje rijden zat ik in ze 5 en wilde ik weer terug schakelen maar dit doet hij nu niet meer hij wil voor geen mogelijkheid meer terug.

Iemand een idee wat er verkeerd kan zijn gegaan met het monteren van de bak? vind het wel raar want eerste paar km's schakelde hij gewoon goed.
 
!!2 takt!!

Tobias Verhoef 22-5-2011 20:19 Print reply

Posts: 1832
Zit er wel olie in?
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
Robin 1993 22-5-2011 20:20 Print reply

Posts: 1234
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
Zit er wel olie in?



haha ja tuurlijk, heb er zelfs nog extra aan gedacht omdat ik het bij me puch maxi wel is ben vergeten
 
!!2 takt!!
ikkejw 22-5-2011 20:49 Print reply

Posts: 9886
zit het pookje echt vast of 'klikt' ie alleen niet meer? en reageert je koppeling nog wel goed?
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Robin 1993 22-5-2011 20:56 Print reply

Posts: 1234
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
zit het pookje echt vast of 'klikt' ie alleen niet meer? en reageert je koppeling nog wel goed?



het pookje zit echt vast, koppelingskabel heb ik wel wat moeten verstellen maar die is nu goed afgesteld.
 
!!2 takt!!
zoef_de_haas 22-5-2011 22:22 Print reply

Posts: 332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Robin 1993
[...]



het pookje zit echt vast, koppelingskabel heb ik wel wat moeten verstellen maar die is nu goed afgesteld.


mischien dat er een borgclipje is losgeschoten van je versnellingen?

 
fulltime daddy || sommige mensen zijn te zielig voor woorden!
Robin 1993 22-5-2011 22:55 Print reply

Posts: 1234
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zoef_de_haas
[...]


mischien dat er een borgclipje is losgeschoten van je versnellingen?




naja zie niet in hoe dat kan, ja alles kan theoretisch natuurlijk maar heb de bak grondig onderzocht en alle onderdelen zaten op hun plek dus ook de ringen,busjes, borgingen.
 
!!2 takt!!
hk bergharen 22-5-2011 22:58 Print reply
Posts: 174
Als dat zo zou zijn zou die het volgens mij gewoon moeten doen:P
 
Robin 1993 22-5-2011 23:00 Print reply

Posts: 1234
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hk bergharen
Als dat zo zou zijn zou die het volgens mij gewoon moeten doen:P


tja zou je denken,

naja als niemand iets weet haal ik morgen eerst dat koppelingsdeksel er maar is af.
 
!!2 takt!!
Floris-tsx 22-5-2011 23:13 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Robin 1993
[...]


tja zou je denken,

naja als niemand iets weet haal ik morgen eerst dat koppelingsdeksel er maar is af.


dat zou ik even doen ja. blokkeerde het achterwiel ook zegmaar? of kon je de koppeling nog indrukken, dattie dus vrij liep?

in dat geval zou ik namelijk denken: je koppeling werkt goed (en de motor ook). zodra hij 'vrij' loopt, draait je bak ook; je achterwiel blokkeerde niet alsnog, dus een 'gejamde' as zal het niet zijn.

rest alleen nog een verkeerde montage van het pookjesmechanisme/schakeldrum
 
Iedereen kan professioneel worden
Robin 1993 22-5-2011 23:45 Print reply

Posts: 1234
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Floris-tsx
[...]


dat zou ik even doen ja. blokkeerde het achterwiel ook zegmaar? of kon je de koppeling nog indrukken, dattie dus vrij liep?

in dat geval zou ik namelijk denken: je koppeling werkt goed (en de motor ook). zodra hij 'vrij' loopt, draait je bak ook; je achterwiel blokkeerde niet alsnog, dus een 'gejamde' as zal het niet zijn.

rest alleen nog een verkeerde montage van het pookjesmechanisme/schakeldrum


Met koppelingshandel ingeknepen loopt hij mooi vrij. Mischien dat het hem wel in dat laaste zit. In het werkplaatshandboek stont wel hoe je je pookjesmechanimse moest monteren maar dat was van een nederlandse 4 bak

nu ik een 5 bak heb is dat mechanisme niet helemaal hetzelfde maar heb hem op gevoel gemonteerd hoe ik dacht dat het moest.

Maarja dat is het toch alsnog raar dat hij het in het begin wel deed?
 
!!2 takt!!
Floris-tsx 23-5-2011 11:06 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Robin 1993
[...]


Met koppelingshandel ingeknepen loopt hij mooi vrij. Mischien dat het hem wel in dat laaste zit. In het werkplaatshandboek stont wel hoe je je pookjesmechanimse moest monteren maar dat was van een nederlandse 4 bak

nu ik een 5 bak heb is dat mechanisme niet helemaal hetzelfde maar heb hem op gevoel gemonteerd hoe ik dacht dat het moest.

Maarja dat is het toch alsnog raar dat hij het in het begin wel deed?


Ik heb geen verstand van die honda bakken. Maar als het echt op en bepaalde manier gemonteerd/afgesteld moet worden, dan zou ik daar toch maar naar kijken.
 
Iedereen kan professioneel worden
grasmaaier89 23-5-2011 11:10 Print reply

Posts: 14412
wij willen foto's zien!
Dan kunnen we je veel beter helpen
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Aprilia RX 50 2003 23-5-2011 11:20 Print reply

Posts: 6717
WHAHAHA had je maar een derbi moeten kopen!
bagger kwaliteit van honda altijd.

just kidding, dat gelul doen we niet aan

ontopic:Nog nooit honda bak in handen gehad, weet niet precies hoe die in mekaar zit, maar ik denk dat er iets krom is
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Robin 1993 23-5-2011 11:25 Print reply

Posts: 1234
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
WHAHAHA had je maar een derbi moeten kopen!
bagger kwaliteit van honda altijd.

just kidding, dat gelul doen we niet aan

ontopic:Nog nooit honda bak in handen gehad, weet niet precies hoe die in mekaar zit, maar ik denk dat er iets krom is



Ik vroeg niet om een mening van honda's, en je zegt zelf al dat je nooit aan honda bakken hebt gezeten, als je er dan geen verstand van hebt hoef je volgens mij ook niet te reageren.

Nu weer ontopic:

Heb net me koppelinsdeksel eraf gehaald maar denk dat me nokkenplaat van me schakelwals niet in de juiste positie stond t.o.v me schakelasmechanisme. Want heb even de schakelas los gemaakt en hij schakelt dan wel weer gewoon goed.

Iemand een idee in welke stand die nokkenplaat moet staan bij een 5 bak tov de schakelas??
 
!!2 takt!!
Aprilia RX 50 2003 23-5-2011 11:31 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Robin 1993
[...]



Ik vroeg niet om een mening van honda's, en je zegt zelf al dat je nooit aan honda bakken hebt gezeten, als je er dan geen verstand van hebt hoef je volgens mij ook niet te reageren.

Nu weer ontopic:

Heb net me koppelinsdeksel eraf gehaald maar denk dat me nokkenplaat van me schakelwals niet in de juiste positie stond t.o.v me schakelasmechanisme. Want heb even de schakelas los gemaakt en hij schakelt dan wel weer gewoon goed.

Iemand een idee in welke stand die nokkenplaat moet staan bij een 5 bak tov de schakelas??


die opmerking was niet omdat iuk iets tegen honda bakken heb. was gewoon sarcastisch omdat dat de std opmerking zou zijn geweest als dit een derbi was geweest
maar ik hou maar op met off-topic gaan voordat hier weer een hele derbi-honda discussie over komt

dat ik dacht dat er iets krom was was wel gewoon serieus. het had namelijk kunnen zijn dat de schakelwals enz niet kunnen verdraaien omdat er een as scheef is.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.

Dit topic is 5373 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved